Gå til innhold

Folk som stjernene alkohol på fest. jeg er så drittlei!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er folk så fattige at de ikke har råd til å kjøpe sin egen drikke? Hvis noen spør om de kan få en shot av meg, så sier jeg ja. Men ikke bare forsyn deg av andres drikke uten å spør først. Det er frekt! 

Dette har jeg opplevd mer enn en gang på fest. Folk bare forsyner seg. Jeg tør ikke å ha drikke i kjøleskapet mer. Jeg var på fest i går og hadde øl i kjøleskapet. Da jeg skulle hente en ny, så var to stykker borte! :angry: Jeg hadde skrevet navnet mitt med store bokstaver på pakka. En venninne av meg hadde en sprit flaske stående på kjøkkenbenken, der hadde flere bare forsynt seg. Hun spurte høyt hvem som hadde drukket av flaska, men ingen turte å si noe. Skulle ikke være nødvendig å måtte passe på drikke si som en hauk.

Hvorfor er folk så frekke og bare forsyner seg av andres drikke? Ta med din egen drikke. Har du ikke råd til alkohol, får du enten holde deg hjemme eller drikke brus på festen. Makan!

Anonymkode: 4e35c...092

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Folk som stjeler alkohol på fest skulle det så klart stå. Gikk litt fort i svingene her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neste gang tar du vare på en spritflaske (eller vin), heller oppi tran til den er 3/4 full, lar den stå framme. Folk vil forhåpentligvis lære 

Eller du kan helle oppi sånn stoff som gjør man man blir blå/lilla på tungen (uten at fargen viser i flasken) :) 

Anonymkode: 3f4bc...948

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AryaKillie

Hvor gammel er du? Dette er helt normalt. Slik har det alltid vært og slik kommer det alltid til å bli. Ergo, vil du ikke dele, så MÅ du passe på drikka di😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gammel er du? Husker dette var et "problem" da jeg var yngre, men folk vokser som oftest på seg litt forlkeskikk etterhvert :P 

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er folk så fattige at de ikke har råd til å kjøpe sin egen drikke? Hvis noen spør om de kan få en shot av meg, så sier jeg ja. Men ikke bare forsyn deg av andres drikke uten å spør først. Det er frekt! 

Dette har jeg opplevd mer enn en gang på fest. Folk bare forsyner seg. Jeg tør ikke å ha drikke i kjøleskapet mer. Jeg var på fest i går og hadde øl i kjøleskapet. Da jeg skulle hente en ny, så var to stykker borte! :angry: Jeg hadde skrevet navnet mitt med store bokstaver på pakka. En venninne av meg hadde en sprit flaske stående på kjøkkenbenken, der hadde flere bare forsynt seg. Hun spurte høyt hvem som hadde drukket av flaska, men ingen turte å si noe. Skulle ikke være nødvendig å måtte passe på drikke si som en hauk.

Hvorfor er folk så frekke og bare forsyner seg av andres drikke? Ta med din egen drikke. Har du ikke råd til alkohol, får du enten holde deg hjemme eller drikke brus på festen. Makan!

Du bør kanskje vurdere hvem du fester med.

Har ikke ofte vært borti den problemstillingen, men noen snyltegjester har det nok vært oppigjennom.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Er det ikke vanlig å dele det man har, da?

Anonymkode: b611e...412

Hvis folk spør om å smake så er det normalt å dele litt ja, men åpen buffet er ikke normalt. 

Anonymkode: 3f4bc...948

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, LeahJames skrev:

Hvor gammel er du? Dette er helt normalt. Slik har det alltid vært og slik kommer det alltid til å bli. Ergo, vil du ikke dele, så MÅ du passe på drikka di😊

Jeg er 20 Ja, jeg må visst det, men blir bare så overgitt over folk. :( 

ts

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

På fester jeg er på har alle med sin egen drikke. Vil du ha noe av det de andre har,  så spør du først. Normal høflighet det.

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo, det er det. Men... Der er alltid ett men... Det er normal høflighet å spørre før man tar.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt noen venner opp igjennom som enten alltid maser om og få, eller bare tar. Skikkelig irriterende. Det værste var et tidligere vennepar av meg stjal en gang ei hel spritflaske, altså de hadde tatt hele spritflaska og gjemt i kjøkkenskapet sitt. Fant den tilfeldigvis da jeg leita etter noe på kjøkkenet.

Det jeg gjorde noen ganger var å blande ferdig før jeg reiste og satte flaska ved siden av meg :) Men jeg støtter forslaget om å ta med ei ekstra spritflaske, fylle den opp med noe annet og sette lett tilgjengelig ;) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I tenårene satt vi gjerne med posen med drikke ved foten hele festen, haha.

Skjer sjeldnere nå, men merker jo at enten på store fester hvor det kryr av folk, eller når festen har skeiet ut sent på kvelden og alle er hinsides dritings, så forsvinner øl fra kjøleskapet. Jeg drikker også en del import-øl eller spesielle merker, i "verste" fall Tiger eller Peroni eller lignende butikkøl på flaske som ikke er like gjengs som en boks med Ringnes, så jeg ser jo hvem som løper rundt og drikker på ølen min. Som oftest de som er aller mest drita. Er vel derfor de er det, de har drukket opp all sin drikke og er over på andres kvote.

Tar alltid med litt i overkant mye alkohol, angst for å gå tom og deler også gjerne. Men det er irriterende de gangene man går tom og må bomme av andre, og så løper det ei shitfaced nepe jeg ikke kjenner engang rundt og gurgler Hoegaardenen min.

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hahaha - hvor gamle er dere? 15 år? :P
"Drikke brus på festen". Hahahahaha. :skratte:

Endret av fuglekvinnen__
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det kommer nok veldig an på. I min krets er så godt som alle studenter, og da har man gjerne ukene råd til mer drikke enn den vinflaska/sixpacken man har med seg. Kjipt å gå tom for drikke fordi andre ikke har med seg mer enn et par øl selv. 

Anonymkode: 68e29...cc1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, fuglekvinnen__ skrev:

Hahaha - hvor gamle er dere? 15 år? :P
"Drikke brus på festen". Hahahahaha. :skratte:

Hva er det du holder på å le deg i hjel av? Har man ikke råd til alkohol, så bør man la hver å komme. For det er veldig frekt å stjele alkohol fra andre fordi du selv ikke har råd.

Anonymkode: 88867...05e

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Hva er det du holder på å le deg i hjel av? Har man ikke råd til alkohol, så bør man la hver å komme. For det er veldig frekt å stjele alkohol fra andre fordi du selv ikke har råd.

Anonymkode: 88867...05e

Hvis du inviterer noen på fest så er du veldig blåøyd hvis du forventer at ingen skal røre alkoholen deres. Det er kanskje litt frekt, men det er helt vanlig. Det er ikke sikkert det er meningen å gjøre det før de kommer, men etter som dere har drukket og blitt fulle så sier det seg selv at disse flaskene blir tømt. :(

Jeg lo av den kommentaren om at du mente at folk skulle ta med seg brus på fest når dem oppførte seg sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er maks irriterende og jeg tør ikke en gang å gå fra drikka mi når jeg skal på do! Da pleier jeg å be en venninne om å passe på drikka mi. Jeg tar å med ekstra drikke på festen. For jeg er redd for å bli tom og sittende uten alkohol. Jeg har opplevd at folk har tatt drikka mi. Det er utrolig kjipt.

En gang jeg var på fest, så hadde jeg og eksen med en sprit flaske. En kompis av han hadde kun med seg et par øl. Han ble plutselig veldig full. Altså, en mann på 30 år blir ikke full av 2-3 øl. Men jeg tok han fersken på kjøkkenet. Da sto han å shota av spriten vår! Kan tro vi ble irriterte. Han hadde drukket mye. 

Neste gang du skal på fest, så pass godt på drikka de! For plutselig er den borte.

Endret av Linnpinn9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, man spør før man tar. Men noen ganger så tar man feil også, har en kompis som sier at man bare skal ta, og at "det står i kjøleskapet". Da er det ikke lett å vite om man tar hans eller andres. Uansett går det stort sett opp i opp, er vi hos meg spanderer jeg mest, og kjøper inn ekstra som er til alle. Pleier også å dele bort når jeg har med meg mye.

Anser det også som høflighet at hvis man tar opp og blander seg drikke selv, eller åpner ei flaske vin, at man spør om noen andre vil ha. På samme måte som man byr på potetgull eller tyggis.

Er det slik at man har dårlig råd og bare har akkurat det man trenger så har man drikka der man sitter. 

Anonymkode: 04207...652

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Linnpinn9 skrev:

Dette er maks irriterende og jeg tør ikke en gang å gå fra drikka mi når jeg skal på do! Da pleier jeg å be en venninne om å passe på drikka mi. Jeg tar å med ekstra drikke på festen. For jeg er redd for å bli tom og sittende uten alkohol. Jeg har opplevd at folk har tatt drikka mi. Det er utrolig kjipt.

En gang jeg var på fest, så hadde jeg og eksen med en sprit flaske. En kompis av han hadde kun med seg et par øl. Han ble plutselig full. Altså, en mann på 30 år blir ikke full av 2-3 øl. Men jeg tok han fersken på kjøkkenet. Da sto han å shota av spriten vår! Kan tro vi ble irriterte. Han hadde drukket mye. 

Neste gang du skal på fest, så pass godt på drikka de! For plutselig er den borte.

Hvorfor i alle dager setter dere spriten på kjøkkenet? De fleste verter har litt restedrikke som er for alle, og det står da på kjøkkenet. Ikke rart man tar feil noen ganger. Sprit trenger ikke stå kaldt heller, så absolutt ingen grunn til å sette den på kjøkkenet om det er noe dere vil ha selv og ikke dele på.

Anonymkode: 04207...652

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...