AnonymBruker Skrevet 21. august 2016 #1 Del Skrevet 21. august 2016 Jeg klarte ved et uhell når jeg rygget ned gårdsplassen å skrape borti en stein når jeg skulle svinge ut. Det ble såklart skrapemerker og en "pyntedel"(en sølvgreie for utseendets skyld) falt av. Altså festene på den knakk. Det var selvfølgelig ikke meningen, jeg fortalte det med en gang og han er selvfølgelig sur på meg. Det er greit. Men jeg må jo betale for meg og fikse det. Hvor mye koster slikt? Er ikke de største skrapemerkene men det er en veldig dyr bil så jeg går utifra det er veldig dyrt å fikse. Noen som har peiling på slikt? Jeg har dårlig råd fra før så det vil ta meg lang tid å spare opp, evt må jeg ta opp lån for å fikse det hvis han blir utålmodig. Håper på fornuftige svar. Anonymkode: f1140...a0c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august 2016 #2 Del Skrevet 21. august 2016 Huffda.. Dette kan fort bli veldig dyrt! Er vell igrunn hendelser som dette årsaken til at min samboer som er student ikke får bruke min bil til flere hundre tusen! Slike skader ønsker ingen å ta på bonusen på forsikringen heller. Blir fort dårlig stemning av slikt. Anonymkode: 17e9a...555 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mallis Skrevet 21. august 2016 #3 Del Skrevet 21. august 2016 Da må du nesten sjekke opp pris med flere verksted! Priser kan variere etter hvem man går til:) 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 21. august 2016 #4 Del Skrevet 21. august 2016 Ta den til entakstgarasje så vil de si en ca pris. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august 2016 #5 Del Skrevet 21. august 2016 Kan det hende de må bytte hele forskjermen? For jeg vet at en vanlig service på denne bilen med bytting av noen filter og sånne småting koster litt under 10 000..... ts Anonymkode: f1140...a0c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Olaug Olsen Skrevet 21. august 2016 #6 Del Skrevet 21. august 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan det hende de må bytte hele forskjermen? For jeg vet at en vanlig service på denne bilen med bytting av noen filter og sånne småting koster litt under 10 000..... ts Anonymkode: f1140...a0c det kommer helt an på verkstedet. Bilkosmetikk og lakkverksteder er ofte billigere enn de dyre merkeverkstedene: http://www.bilkosmetikk.no/priser/. Ta kontrollen og hev hodet. Selv den beste har bulket en eller annen gang. Dette går bra skal du se. Her er en artikkel fra VG om lakkering og småskader: http://www.vg.no/forbruker/bil-baat-og-motor/bilhold/retter-smaabulker-og-fikser-lakkskader-til-minipris/a/10112396/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august 2016 #7 Del Skrevet 21. august 2016 1 time siden, Olaug Olsen skrev: det kommer helt an på verkstedet. Bilkosmetikk og lakkverksteder er ofte billigere enn de dyre merkeverkstedene: http://www.bilkosmetikk.no/priser/. Ta kontrollen og hev hodet. Selv den beste har bulket en eller annen gang. Dette går bra skal du se. Her er en artikkel fra VG om lakkering og småskader: http://www.vg.no/forbruker/bil-baat-og-motor/bilhold/retter-smaabulker-og-fikser-lakkskader-til-minipris/a/10112396/ Problemet er at han mister garantien på bilen om han tar bilen et annet sted enn der den er kjøpt, så det hjelper liksom ikke:( ts Anonymkode: f1140...a0c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Akay Skrevet 21. august 2016 #8 Del Skrevet 21. august 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Problemet er at han mister garantien på bilen om han tar bilen et annet sted enn der den er kjøpt, så det hjelper liksom ikke:( ts Anonymkode: f1140...a0c Det er bullshit. Mister ikke garanti lenger om man bruker et annet verksted. Nå har ikke du gitt noe info om verken biltype eller hvor mye skade... Men utfra det du skriver... Mellom 10-20000.. Hva med forsikring.. Dersom han har forsikring på 75% på mer enn 5e året får du egenandel og unngår bonustap. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august 2016 #9 Del Skrevet 21. august 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Det var selvfølgelig ikke meningen, jeg fortalte det med en gang og han er selvfølgelig sur på meg. Det er greit. Men jeg må jo betale for meg og fikse det. Anonymkode: f1140...a0c Blir så lei meg når jeg ser at kjærester og ektefeller blir sur på hverandre for uhell... Jeg har bulket mannens bil, han har bulket min. Vi har forståelse for at uhell kan skje, og at den som får det til føler seg elendig nok - bidrar ikke med noe å kjefte og surmule på toppen. Så løser vi det økonomiske på en best mulig måte, sammen. Anonymkode: 6334e...0f1 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august 2016 #10 Del Skrevet 21. august 2016 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Blir så lei meg når jeg ser at kjærester og ektefeller blir sur på hverandre for uhell... Jeg har bulket mannens bil, han har bulket min. Vi har forståelse for at uhell kan skje, og at den som får det til føler seg elendig nok - bidrar ikke med noe å kjefte og surmule på toppen. Så løser vi det økonomiske på en best mulig måte, sammen. Anonymkode: 6334e...0f1 Helt enig. Her totalvraket mannen min mors bil. Har ikke vært en eneste sur mine. Anonymkode: b3945...c28 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Akay Skrevet 21. august 2016 #11 Del Skrevet 21. august 2016 Kjerringa knuste min bil når vi hadde vært sammen i 4 uker... Hu var livredd for at jeg skulle bli sint... Men jeg var bare glad at det ikke var personskader... En bil er bare en ting. Vi er forøvrig sammen enda... 16 år senere 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august 2016 #12 Del Skrevet 21. august 2016 Han har 75% forsikring, men bare på 4 året. Han fikk beskjed om når han kjøpte bilen at garantien forsvant om han brukte en annen bilforhandler/verksted. Så ingen av de delene nytter, det må ordnes der han kjøpte bilen og jeg må betale. Det er en Citroën DS5 det er snakk om. Skaden er mye skrap/riper og mistet en del av forskjermen. Altså på høyre siden på fronten. Ts Anonymkode: f1140...a0c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
prt90 Skrevet 21. august 2016 #13 Del Skrevet 21. august 2016 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Han har 75% forsikring, men bare på 4 året. Han fikk beskjed om når han kjøpte bilen at garantien forsvant om han brukte en annen bilforhandler/verksted. Så ingen av de delene nytter, det må ordnes der han kjøpte bilen og jeg må betale. Det er en Citroën DS5 det er snakk om. Skaden er mye skrap/riper og mistet en del av forskjermen. Altså på høyre siden på fronten. Ts Anonymkode: f1140...a0c Tviler på at det gjelder lakkskader :/ 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Olaug Olsen Skrevet 21. august 2016 #14 Del Skrevet 21. august 2016 4 timer siden, Akay skrev: Det er bullshit. Mister ikke garanti lenger om man bruker et annet verksted. Nå har ikke du gitt noe info om verken biltype eller hvor mye skade... Men utfra det du skriver... Mellom 10-20000.. Hva med forsikring.. Dersom han har forsikring på 75% på mer enn 5e året får du egenandel og unngår bonustap. Det er en veldig materialistisk holdning som skinner gjennom her. Har du vurdert å kjøpe deg en billigbil etter dette, så har du iallefall uavhengighet? Du kunne rånet landet rundt i en halvgammel bil (stor motor), og vist kjæresten hvordan man kan være lykkelig, selv med riper i lakken. Tenker han hadde blitt misunnelig, om du hadde gått foran og vist hvordan friheten skal nytes til en tank bensin, og et veikart... Jeg håper dere kommer over denne krisen, men det høres ikke så lett ut. Jeg hadde nok ikke vært blid, om et mannfolk hadde behandlet meg slik som du beskriver. Men så er jo jeg singel da, dog med bil som jeg foretrekker å lakke selv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august 2016 #15 Del Skrevet 22. august 2016 Huff, må bare si at jeg føler med deg! Ripet opp kjæresten min sin splitter nye bil for en stund siden, men ingen sure miner da. Jeg så for meg en kjempedyr reparasjon, men ble ikke mer enn 5000,-. Blir nok litt dyrere iom at skaden er større, men 10 000 kanskje? Trist at man blir sint for en slik ting, sånne ting kan skje og det bør man være vel vitende om når man låner bort bilen! Anonymkode: 82a2e...084 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2016 #16 Del Skrevet 23. august 2016 Lakk og karosseri bør ikke gå på garantien. Det bør være billigere hvis det kun er lakk og den blanke delen enn hvis det også er bulk, men så lenge det er kun en skjerm det er snakk om kan det ikke være mange titusener. Anonymkode: aaa9a...0a8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå