AnonymBruker Skrevet 21. august 2016 #1 Skrevet 21. august 2016 Hva er vanlig gave fra foreldre til sitt barn som konfirmeres? (Hvis man ikke gir bunad) Snakker om foreldre med gjennomsnitts inntekt. Har naboer med konfirmanter. Foreldrene til konfirmantene tjener midt på tre. Hørte at noen av de tar opp lån for å gi gave! Vet at noen av de har lyst til det, men fortvilet over å ikke kunne ta opp lån. Syns det hørtes sprøtt ut? Og syns derfor at det kunne være fint å høre her inne, på hva som er vanlig nå til dags? Så kan jeg dele tips med naboene! Anonymkode: 173f1...b76
AnonymBruker Skrevet 21. august 2016 #2 Skrevet 21. august 2016 Fikk en tusenlapp Foreldre tjener over gjennomsnittet Anonymkode: 1cf47...9bf 2
Mallis Skrevet 21. august 2016 #3 Skrevet 21. august 2016 Hadde aldri tatt opp lån for å gi en gave til barna! Begynner heller å spare noen år i forveien av konfirmasjonen som skal dekke festen og gaven. Gaven blir bunad, også skal dem få hver sin ring eller noe til en tusen lapp/ 1500-, maks! Bunad koster mye, men den følger hele livet. Velger dem bort bunad, vil dem ikke få verdien av bunaden i penger. Helt uaktuelt:) 2
AnonymBruker Skrevet 21. august 2016 #4 Skrevet 21. august 2016 Jeg fikk kun selskapet. Foreldre som tjente godt over en million hver i året. Anonymkode: b853b...522 1
AnonymBruker Skrevet 21. august 2016 #5 Skrevet 21. august 2016 Er ikke helt sikker. Fikk stasjonær data. Og tror jeg fikk penger. Bunad også. Anonymkode: d5f6c...3d9
Frostrose Skrevet 21. august 2016 #6 Skrevet 21. august 2016 Vi fikk klær til dagen (vi kunne velge mellom bunad, dress, kjole e.l.) og festen
AnonymBruker Skrevet 21. august 2016 #7 Skrevet 21. august 2016 Ikke konfirmant ennå, men sparer til fest, eventuell bunad og gave allerede og det er ti år igjen. Velger barnet å ikke konfirmere seg, skal det få pengene til attenårsdagen. Til emnet: jeg fikk 1500, bunad (uten sølv) og fest av mine foreldre for over femten år siden. Gjennomsnittlig utdanning og inntekt på mine foreldre. Anonymkode: b4521...4b1
skruf Skrevet 21. august 2016 #8 Skrevet 21. august 2016 Vi ga en Mac i konfirmasjonsgave. Den var fra oss alle sammen, meg, stefar, pappaen og stemoren. Hun fikk forsåvdt også bunad, men det var en arvet en som ble sydd om til henne. Sølvet til bunaden hadde hun nesten komplett av fra før pga bestemødrene opp igjennom årene har kjøpt beltestøler, ørepynt, søljer osv til henne i bursdagsgaver. Ville aldri ha tatt opp lån for å gi gave.
Lill3My Skrevet 21. august 2016 #9 Skrevet 21. august 2016 Meg ønsket meg ikke bunad. Fikk istedet bli med til gullsmed å velge et smykke. Fikk også en trompet (hadde tidligere spilt kornett i korpset)
Fru Uperfekt Skrevet 21. august 2016 #10 Skrevet 21. august 2016 Nå er ikke mine komfimert (etter eget ønske), men de fikk 20k og når de er 18 leier vi ett utested. Normen her er 10k fra foreldrene til de som komfimeres, hvordan de løser det aner jeg ikke for jeg har ikke spurt.
AnonymBruker Skrevet 21. august 2016 #11 Skrevet 21. august 2016 Vi spandere førerkort som gaven til våres som konfirmere neste år. Anonymkode: dfe40...432
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå