AnonymBruker Skrevet 21. august 2016 #1 Skrevet 21. august 2016 Dette for jeg høre ofte, veeeeldig ofte. At vi norske jenter er elendige til å sminke oss. Vi har altfor påtegnet og "falske bryn", som ikke følger den naturlige fasongen eller ei størrelsen, og vi farger også bryna veldig mørke enn vår egen farge, noe som ser enda mer styggere ut. Vi blender ikke ut øyenskygge riktig, og det ser ut som ungen på to år har sminket oss. Lineren er ikke rett eller fin, vipper som klumper seg. Altfor mørk foundation, ja lista går. Spiller det virkelig noe rolle hvor tykt jeg tegner bryna mine? Mannfolk liker det uansett! Anonymkode: 90c2a...ea2
AnonymBruker Skrevet 21. august 2016 #3 Skrevet 21. august 2016 😂 og hvem får du høre dette av så ofte? Tror ikke det gjelder spesiellt for norske jenter. Finnes vel de som er flinke og ikke flinke blandt alle folkeslag😛 Anonymkode: 6c907...c4b 3
Gjest HappyWaffle Skrevet 21. august 2016 #4 Skrevet 21. august 2016 jeg sminker meg som jeg vil. liker ikke andre folk det så får de se bort. nå får jeg ofte kommentarer om at jeg sminker meg veldig fint, så er egentlig ikke bekymret for den delen
AnonymBruker Skrevet 21. august 2016 #5 Skrevet 21. august 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette for jeg høre ofte, veeeeldig ofte. At vi norske jenter er elendige til å sminke oss. Vi har altfor påtegnet og "falske bryn", som ikke følger den naturlige fasongen eller ei størrelsen, og vi farger også bryna veldig mørke enn vår egen farge, noe som ser enda mer styggere ut. Vi blender ikke ut øyenskygge riktig, og det ser ut som ungen på to år har sminket oss. Lineren er ikke rett eller fin, vipper som klumper seg. Altfor mørk foundation, ja lista går. Spiller det virkelig noe rolle hvor tykt jeg tegner bryna mine? Mannfolk liker det uansett! Anonymkode: 90c2a...ea2 Norske kvinner? Jeg har aldri fått den tilbakemeldingen. Kanskje det er en diskret måte å få deg til å forstå at DU må lære deg å sminke deg riktig? Anonymkode: 8431f...b71 21
AnonymBruker Skrevet 21. august 2016 #6 Skrevet 21. august 2016 Har du tenkt mer på at det kanskje er DU som ikke kan å sminke deg siden de sier det til nettopp deg? Jeg sminker meg ikke i det hele tatt (utenom når jeg skal ut på noe) og har da en flott mann for det. Trenger virkelig ikke å se ut som barbie konstant. Anonymkode: a5e3e...992 2
AnonymBruker Skrevet 21. august 2016 #7 Skrevet 21. august 2016 Mange jenter tegner jo for mørke og for skarpe øyenbryn, som er nesten firkantede der de stopper ved neseryggen. Det ser litt komisk ut. Less is more er et greit prinsipp, også for påtegning eller tatovering av øyenbryn. Anonymkode: 9c4e2...901 4
AnonymBruker Skrevet 21. august 2016 #8 Skrevet 21. august 2016 Folk klager s[nn over disse brynene. Hvor ser dere det? Stirrer dere på øyenbrynene til alle dere møter og bedømmer de i hodet? Ser det nesten aldri, og de som har det er som oftest i ungdomsskole alder. Hører oftere at folk klager over andres bryn enn jeg faktisk ser den type bryn dere klager over Anonymkode: fc968...4e2 4
Gjest 2Bhonest Skrevet 21. august 2016 #9 Skrevet 21. august 2016 Penolbryn er like flott på jenter, som monobryn er på gutter.
AnonymBruker Skrevet 21. august 2016 #10 Skrevet 21. august 2016 Altså det er jo jentene som prøver å sminke seg som utlendingsjentene som prøver å etterligne bollywood stjerner og persiske kardashian som ser helt jævlige ut det er ikke norske jenter som sminker seg stygt det er de pakistanske og marokkanske og tyrkiske osv som skal leke så hollybollywood og enkelte norske jenter hermer etter de. Anonymkode: a1a7a...336 3
AnonymBruker Skrevet 21. august 2016 #11 Skrevet 21. august 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Altså det er jo jentene som prøver å sminke seg som utlendingsjentene som prøver å etterligne bollywood stjerner og persiske kardashian som ser helt jævlige ut det er ikke norske jenter som sminker seg stygt det er de pakistanske og marokkanske og tyrkiske osv som skal leke så hollybollywood og enkelte norske jenter hermer etter de. Anonymkode: a1a7a...336 Kjære vene! Hvor i all verden har du fra at utenlandske jenter sminker seg stygt? Det er helt sikkert noen jenter som er litt dårligere på sminke enn andre, men dette har ikke noe med hvor de kommer fra å gjøre. Men! Hvor flinke de er på generell viss. Det er akkurat som om jeg skal si at nordmenn er elendige i matte, fordi jeg selv har støtet på 2-3 som er dårligere enn meg i det faget. Slutt å generaliserer alle på bakgrunn av enkelte. Ekkelt å lese! Det virker ut som TS er temmelig ung, for slik hun beskriver sminkerutinen sin så tipper jeg at hun er mellom 15-24 års alderen, der mye sminke og gjerne all slags sminke skal på ansiktet til enhver tid. Og, i denne alderen så er det visst kult å ha bryn som ikke følger ens naturlige bryn eller ei ansiktsform, det er også "fint" med sminke som er mørkere enn din egen hudfarge - Og, dette er tre der som gjenspeiler seg i alle kulturer/nasjonaliteter og blant alle jenter. Men for å få det sagt, så er jo utenlandske jenter født med naturlig tykke og mørke bryn, fin brunfarge og gjerne store lepper - imotsetning til norske jenter. De aller fleste etniske nordmenn er bleke, med småspisse lepper og null bryn. Så at norske jenter farger bryna og markerer de skikkelig, samt overtegner leppene sine og bruker for mørk foundation for sin egen hudfarge - forteller meg mer at de har lyst til å se ut som Kim Kardashian enn at utenlandske jenter vil det! Anonymkode: 90c2a...ea2 2
AnonymBruker Skrevet 21. august 2016 #12 Skrevet 21. august 2016 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Dette for jeg høre ofte, veeeeldig ofte. At vi norske jenter er elendige til å sminke oss. Vi har altfor påtegnet og "falske bryn", som ikke følger den naturlige fasongen eller ei størrelsen, og vi farger også bryna veldig mørke enn vår egen farge, noe som ser enda mer styggere ut. Vi blender ikke ut øyenskygge riktig, og det ser ut som ungen på to år har sminket oss. Lineren er ikke rett eller fin, vipper som klumper seg. Altfor mørk foundation, ja lista går. Spiller det virkelig noe rolle hvor tykt jeg tegner bryna mine? Mannfolk liker det uansett! Anonymkode: 90c2a...ea2 Ja sammenliget med visse østeuropeiske (Russl./Baltikum/Ukraina) så blir dere fullstendig amatører når det gjelder sminke og kledsel. Gud hjelpe meg så kjedelige dere blir. Stil og klasse er visst blit et fremmedord. Anonymkode: 7fed2...361 2
AnonymBruker Skrevet 21. august 2016 #13 Skrevet 21. august 2016 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Dette for jeg høre ofte, veeeeldig ofte. At vi norske jenter er elendige til å sminke oss. Vi har altfor påtegnet og "falske bryn", som ikke følger den naturlige fasongen eller ei størrelsen, og vi farger også bryna veldig mørke enn vår egen farge, noe som ser enda mer styggere ut. Vi blender ikke ut øyenskygge riktig, og det ser ut som ungen på to år har sminket oss. Lineren er ikke rett eller fin, vipper som klumper seg. Altfor mørk foundation, ja lista går. Spiller det virkelig noe rolle hvor tykt jeg tegner bryna mine? Mannfolk liker det uansett! Anonymkode: 90c2a...ea2 TROLL :D Det er ikke bare norske jenter som er elendige å sminke seg da... duh :D Ser det spes i østeuropa, altfor mye... og altfor glad i falske vipper og knallrosa rouge :D Vel, brynene er jeg enig i. Det ser MEGET unaturlig ut når en blond dame har svarte bryn! og disse store pålimte rare tykke eh hva jeg skal kalle det av noen bryn? Jeg skjønner ikke at noen vil seg så vondt! Har dere sett dere i speilet? Og ikke minst, om de står riktig i forhold til hverandre er en annen sak. En dame jeg kjenner la ut bilde på facebook med masse sminke og slike bryn, fikk mange likes, men jeg tenkte herregud ser ingen at de er helt skjeve, den ene var jo plassert på et helt annet sted enn den andre, vanskelig å forklare, men lett å se at hun hadde bommet litt... Jeg må ha litt farge på brynene, men velger en beige/gråbrun farge s om jeg påfører forsiktig, napper bare forsiktig under brynene, så jeg beholder mest mulig av naturlig form, naturlig farge, bare litt mørkere så de vises bedre. Foundationen har jeg en tendens til å velge litt for lys... Anonymkode: 54f39...779 1
ispinne Skrevet 21. august 2016 #14 Skrevet 21. august 2016 Folk kan sminke seg som de vil synes jeg. Jeg møter sjelden folk som er virkelig dårlig på å sminke seg nå for tiden. Tror mange ser sminkevideoer og lærer av det (blant annet hvilke produkter man bør bruke, hvilke farger som passer + ulike teknikker), og dermed blir flere og flere flinke på å sminke seg.
AnonymBruker Skrevet 21. august 2016 #15 Skrevet 21. august 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det virker ut som TS er temmelig ung, for slik hun beskriver sminkerutinen sin så tipper jeg at hun er mellom 15-24 års alderen, der mye sminke og gjerne all slags sminke skal på ansiktet til enhver tid. Og, i denne alderen så er det visst kult å ha bryn som ikke følger ens naturlige bryn eller ei ansiktsform, det er også "fint" med sminke som er mørkere enn din egen hudfarge - Og, dette er tre der som gjenspeiler seg i alle kulturer/nasjonaliteter og blant alle jenter. Anonymkode: 90c2a...ea2 Du er klar over at vi kan se at du og TS er en og samme person? Anonymkode: 62cb9...0b5 5
AnonymBruker Skrevet 21. august 2016 #16 Skrevet 21. august 2016 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Dette for jeg høre ofte, veeeeldig ofte. At vi norske jenter er elendige til å sminke oss. Vi har altfor påtegnet og "falske bryn", som ikke følger den naturlige fasongen eller ei størrelsen, og vi farger også bryna veldig mørke enn vår egen farge, noe som ser enda mer styggere ut. Vi blender ikke ut øyenskygge riktig, og det ser ut som ungen på to år har sminket oss. Lineren er ikke rett eller fin, vipper som klumper seg. Altfor mørk foundation, ja lista går. Spiller det virkelig noe rolle hvor tykt jeg tegner bryna mine? Mannfolk liker det uansett! Anonymkode: 90c2a...ea2 1 time siden, AnonymBruker skrev: Kjære vene! Hvor i all verden har du fra at utenlandske jenter sminker seg stygt? Det er helt sikkert noen jenter som er litt dårligere på sminke enn andre, men dette har ikke noe med hvor de kommer fra å gjøre. Men! Hvor flinke de er på generell viss. Det er akkurat som om jeg skal si at nordmenn er elendige i matte, fordi jeg selv har støtet på 2-3 som er dårligere enn meg i det faget. Slutt å generaliserer alle på bakgrunn av enkelte. Ekkelt å lese! Det virker ut som TS er temmelig ung, for slik hun beskriver sminkerutinen sin så tipper jeg at hun er mellom 15-24 års alderen, der mye sminke og gjerne all slags sminke skal på ansiktet til enhver tid. Og, i denne alderen så er det visst kult å ha bryn som ikke følger ens naturlige bryn eller ei ansiktsform, det er også "fint" med sminke som er mørkere enn din egen hudfarge - Og, dette er tre der som gjenspeiler seg i alle kulturer/nasjonaliteter og blant alle jenter. Men for å få det sagt, så er jo utenlandske jenter født med naturlig tykke og mørke bryn, fin brunfarge og gjerne store lepper - imotsetning til norske jenter. De aller fleste etniske nordmenn er bleke, med småspisse lepper og null bryn. Så at norske jenter farger bryna og markerer de skikkelig, samt overtegner leppene sine og bruker for mørk foundation for sin egen hudfarge - forteller meg mer at de har lyst til å se ut som Kim Kardashian enn at utenlandske jenter vil det! Anonymkode: 90c2a...ea2 ..... jepp... Anonymkode: 52165...efe 2
AnonymBruker Skrevet 21. august 2016 #17 Skrevet 21. august 2016 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Folk klager s[nn over disse brynene. Hvor ser dere det? Stirrer dere på øyenbrynene til alle dere møter og bedømmer de i hodet? Ser det nesten aldri, og de som har det er som oftest i ungdomsskole alder. Hører oftere at folk klager over andres bryn enn jeg faktisk ser den type bryn dere klager over Anonymkode: fc968...4e2 Det er jo ikke til å unngå at man legger merke til et par BRYN som dominerer et eller feminint og pent ansikt. Anonymkode: 9c4e2...901
Gjest Klopp Skrevet 21. august 2016 #18 Skrevet 21. august 2016 Norske jenter må ikke lære seg å sminke seg. De må lære seg å bruke mindre sminke og se mest mulig naturlig ut!
AnonymBruker Skrevet 21. august 2016 #19 Skrevet 21. august 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Du er klar over at vi kan se at du og TS er en og samme person? Anonymkode: 62cb9...0b5 Anonymkode: 264b2...657
AnonymBruker Skrevet 21. august 2016 #20 Skrevet 21. august 2016 8 minutter siden, Klopp skrev: Norske jenter må ikke lære seg å sminke seg. De må lære seg å bruke mindre sminke og se mest mulig naturlig ut! Hvorfor det? Anonymkode: fc968...4e2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå