AnonymBruker Skrevet 21. august 2016 #1 Skrevet 21. august 2016 Jeg visste at han er fra Hedmark, men ikke at han er vokst opp på gård og sier "je" og "itte", så det ble jeg satt litt ut av. Og da vi skulle ha dessert fikk han feil dessert, han bestilte is, og han utbrøt da til den utenlandske servitrisen: "No! I shall have is!". Daten gikk veldig bra bortsett fra det og han har spurt om vi skal treffes igjen men jeg har ikke svart enda.. Sitter og tenker at jeg ikke helt ser for meg å f.eks. introdusere ham for venner, familie osv. på et evt. senere tidspunkt, men så føler jeg meg litt ekkel som da kanskje dropper han for disse grunnene. Han er utdannet og har en god jobb. Selv er jeg fra Asker, for øvrig. Ville dere reagert på dette? Anonymkode: a36d5...006
fiole Skrevet 21. august 2016 #2 Skrevet 21. august 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg visste at han er fra Hedmark, men ikke at han er vokst opp på gård og sier "je" og "itte", så det ble jeg satt litt ut av. Og da vi skulle ha dessert fikk han feil dessert, han bestilte is, og han utbrøt da til den utenlandske servitrisen: "No! I shall have is!". Daten gikk veldig bra bortsett fra det og han har spurt om vi skal treffes igjen men jeg har ikke svart enda.. Sitter og tenker at jeg ikke helt ser for meg å f.eks. introdusere ham for venner, familie osv. på et evt. senere tidspunkt, men så føler jeg meg litt ekkel som da kanskje dropper han for disse grunnene. Han er utdannet og har en god jobb. Selv er jeg fra Asker, for øvrig. Ville dere reagert på dette? Anonymkode: a36d5...006 For flere år siden så hadde jeg akkurat en slik date med en....null generell folkeskikk, mangel på bordskikk, mangel på høflighet, høyrøstet......jeg må nok inrømme at jeg feiget ut da og hadde nok gjordt det i dag. Skal man liksom drive med basic oppdragelse av en voksen person? Det passet ikke meg nei 1
AnonymBruker Skrevet 21. august 2016 #3 Skrevet 21. august 2016 Høres bare ut som om engelsken ikke er så bra, ser ikke hva som er udannet med dette. Å snakke dialekt er jo ikke udannet.. Anonymkode: 547b0...841 13
AnonymBruker Skrevet 21. august 2016 #4 Skrevet 21. august 2016 Omg, tenk å si "je" og "itte"! Løøøøøøøøøp!!! Anonymkode: cab58...78d 7
appelsinjuice Skrevet 21. august 2016 #5 Skrevet 21. august 2016 "Je" og "itte" er jo bare sjarmerende 5
AnonymBruker Skrevet 21. august 2016 #6 Skrevet 21. august 2016 Dere er begge landsens folk. Anonymkode: e3870...b39 7
Envy Skrevet 21. august 2016 #7 Skrevet 21. august 2016 Ikke basert på dialekten hans, eller den dårlige engelsken, men rett og slett på hva du uttrykker at du føler rundt det hele, så er det kanskje greit å la det bli med den ene daten. Høres ikke ut som kjemien eller et eller annet stemmer helt for din del også begrunner du det med dialekt og engelsk siden du ikke har noe å sette fingeren på. Og det er jo helt fair. Er det riktig så tenker mn jo gjerne ikke at man i senere settinger kommer til å være flau over personen. 7
AnonymBruker Skrevet 21. august 2016 #8 Skrevet 21. august 2016 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Dere er begge landsens folk. Anonymkode: e3870...b39 Hahah! Anonymkode: 79114...68f
AnonymBruker Skrevet 21. august 2016 #9 Skrevet 21. august 2016 Droppe fyren fordi han prater dialekt fra Hedmark og er dårlig i engelsk? Jaja, lykke til sin evig singel. Fyren burde vel heller være glad hvis du kutter han ut. Du høres ut som en snerpe fra Asker. Anonymkode: b01be...a63 7
AnonymBruker Skrevet 21. august 2016 #10 Skrevet 21. august 2016 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Droppe fyren fordi han prater dialekt fra Hedmark og er dårlig i engelsk? Jaja, lykke til sin evig singel. Fyren burde vel heller være glad hvis du kutter han ut. Du høres ut som en snerpe fra Asker. Anonymkode: b01be...a63 Hvis ts var betatt av daten, hadde Hedmarksdialekten med je og itte bare vært søtt og sjarmerende. Anonymkode: cab58...78d 3
AnonymBruker Skrevet 21. august 2016 #11 Skrevet 21. august 2016 9 timer siden, appelsinjuice skrev: "Je" og "itte" er jo bare sjarmerende Fitte er fitte om den sitt på grisen eller itte er jo et kjent Hedmarks-uttrykk Anonymkode: e1dab...161 2
Beach Skrevet 22. august 2016 #12 Skrevet 22. august 2016 11 timer siden, Envy skrev: Ikke basert på dialekten hans, eller den dårlige engelsken, men rett og slett på hva du uttrykker at du føler rundt det hele, så er det kanskje greit å la det bli med den ene daten. Høres ikke ut som kjemien eller et eller annet stemmer helt for din del også begrunner du det med dialekt og engelsk siden du ikke har noe å sette fingeren på. Og det er jo helt fair. Er det riktig så tenker mn jo gjerne ikke at man i senere settinger kommer til å være flau over personen. Veldig enig i dette. 1
AnonymBruker Skrevet 22. august 2016 #13 Skrevet 22. august 2016 Skjønner ikke at det skulle være et problem med mindre han faktisk var frekk mot servitøren fordi det ble gjort en feil. Neida, dårlig engelsk er kanskje ikke et pluss i boka, men det er faktisk overraskende mange som er det i Norge i dag, til tross for at vi liker å tenke på oss selv som veldig internasjonale. Anonymkode: aa61c...c2f 2
AnonymBruker Skrevet 22. august 2016 #14 Skrevet 22. august 2016 Selv jeg, som kommer fra Hedmark, ville vært skeptisk til å fortsette å date en «enkel sjel» med manglende språkkunnskaper og lite dannelse. Bruk av dialekt, og oppvekst på gård faller ikke under definisjonen av «udannet» i min bok, men hvis helhetsinntrykket er labert og du ikke føler at dere er på samme planet NÅ, tviler jeg på om dere noen gang kommer til å fungere. Man skal ikke være flau over daten sin. Er man det, bør man revurdere det hele. Anonymkode: 8b051...82e
Commander Skrevet 22. august 2016 #15 Skrevet 22. august 2016 Sigbjørn Johnsen blitt singel? Tror de det best du lar ha gå. Askerdame skal bli kjent hans hedmarkslekt?! Fordommene går andre vegen og. Men hva ville jula vært uten hedmarksdialekt og snikker Andersen...sjå pån, er`n itte høg.
AnonymBruker Skrevet 22. august 2016 #16 Skrevet 22. august 2016 Hvis du er flau over ham, bør du finne deg en annen. Men selv om jeg ikke synes Toten/Hedmark-lignende dialekter er de fineste i landet, har jeg møtt utrolig mye kjempehyggelige mennesker fra disse distriktene. Ser ikke på det å komme "fra landet" som noe negativt. Den kommentaren på engelsk/norsk kan komme av at han var nervøs. Alle kan dumme seg ut og gjøre en feil, verre med dem som slår andres små tabber stort opp... Anonymkode: 7ea04...e06
Nevian Skrevet 22. august 2016 #17 Skrevet 22. august 2016 Du kommer til å hate deg selv når du om flere år sitter alene og tenker tilbake på den knakende flotte fyren du møtte for mange år siden - men som ikke var bra nok for deg fordi han sa je og itte. Forresten artig at utdannet og udannet er så like ord, men santidig så motsatt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå