AnonymBruker Skrevet 21. august 2016 #1 Skrevet 21. august 2016 Jeg hadde en diskusjon med en venninne fordi jeg var veldig skuffet over hennes oppførsel. Hun sendte meg senere en ufin, anklagende SMS, som jeg først valgte å ikke svare på, fordi jeg synes den var lavmål, og jeg uansett ikke ville være venn med henne lenger etter den SMS'en, så jeg syntes ikke hun fortjente noe svar. Men noen dager etterpå fant jeg ut at jeg ville svare likevel, fordi jeg ville ikke la hennes feilaktige versjon av situasjonen stå helt uimotsagt. Jeg ville skrive tydelig hvorfor jeg hadde reagert, og hvorfor jeg så kuttet ut vennskapet. Jeg sendte en slik SMS, bestilte samtidig leveringsrapport (for jeg ville vite når hun mottok den), men meldingen er nå ikke blitt levert etter at det er gått to dager. Så jeg skjønner at hun må ha blokkert nummeret mitt. Jeg synes jo det er merkelig gjort av henne, og bare bekrefter for en dårlig person hun er. Men jeg skulle gjerne visst om denne SMS'en noensinne blir levert, i tilfelle blokkeringen blir borte en gang. Hvor lenge står en slik SMS og venter eventuelt, hvis en blokkering skulle bli opphevet (f.eks. om hun bytter mobilitelefon) - noen som vet det? Jeg kan liksom ikke glemme det helt og slette meldingen min, så lenge jeg vet at det kan være en mulighet for at hun leser den på et senere tidspunkt. Dette høres kanskje teit ut, men man blir jo litt oppskjørtet når en konflikt ender med et brudd med en man har hatt et personlig forhold til. Vil liksom ha en klar avslutning på det. Anonymkode: 66e5c...eb3
Gjest antbug Skrevet 21. august 2016 #2 Skrevet 21. august 2016 Du kan kanskje sende henne et godt gammeldags brev.
AnonymBruker Skrevet 21. august 2016 #3 Skrevet 21. august 2016 Du svarte jo ikke henne på en stund så du blokkerte jo henne også, selv om du ikke satte på funksjonen på telefonen. Mulig hun ha gjort det samme med deg men hun har fysisk blokkert deg. Du ville ikke snakke med henne, nå vil ikke hun snakke med deg. Gi det tid, kanskje hun avblokkerer deg snart. Anonymkode: db3cd...667 1
AnonymBruker Skrevet 21. august 2016 #4 Skrevet 21. august 2016 1 minutt siden, antbug skrev: Du kan kanskje sende henne et godt gammeldags brev. Nei, det var ikke poenget. Jeg visste jo ikke at hun hadde blokkert meg når jeg sendte SMS'en. Nå når jeg vet at hun har blokkert meg har jeg ikke noen trang til å fortelle henne noe. Jeg bare ønsker å vite det i tilfelle det jeg sendte blir mottatt senere. Anonymkode: 66e5c...eb3
QQbaby Skrevet 21. august 2016 #5 Skrevet 21. august 2016 Det er greit at du blokkerer henne, men når hun blokkerer nummeret ditt så det gjør hun til en dårlig person? Ser ikke problemet jeg, fordi hun blokkerte først så er hun en dårlig person? Vil si du er like dårlig siden du også hadde tenkt å blokkere selv. Du burde tåle egen medisin! 8
AnonymBruker Skrevet 21. august 2016 #6 Skrevet 21. august 2016 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, det var ikke poenget. Jeg visste jo ikke at hun hadde blokkert meg når jeg sendte SMS'en. Nå når jeg vet at hun har blokkert meg har jeg ikke noen trang til å fortelle henne noe. Jeg bare ønsker å vite det i tilfelle det jeg sendte blir mottatt senere. Anonymkode: 66e5c...eb3 Så vidt jeg vet blir ikke-leverte sms slettet etter 7 dager. Hvis hun opprettholder blokkeringen i en uke vil hun aldri få den meldingen som du har sendt. Anonymkode: ca770...2a0 1
AnonymBruker Skrevet 21. august 2016 #7 Skrevet 21. august 2016 1 minutt siden, QQbaby skrev: Det er greit at du blokkerer henne, men når hun blokkerer nummeret ditt så det gjør hun til en dårlig person? Ser ikke problemet jeg, fordi hun blokkerte først så er hun en dårlig person? Vil si du er like dårlig siden du også hadde tenkt å blokkere selv. Du burde tåle egen medisin! Virker som du misforstår. Jeg hadde ikke blokkert hennes nummer. Jeg bare lot være å svare på en SMS. Når jeg skriver at hun er en dårlig person, så er det ut fra totalvurderingen, at hun oppførte seg dårlig i utgangspunktet, og at hun har reagert på en dårlig måte da jeg sa fra. (Jeg har ikke tenkt å skrive hva hun har gjort, da jeg ikke vil bli gjenkjent.) Anonymkode: 66e5c...eb3
Leifern Skrevet 21. august 2016 #8 Skrevet 21. august 2016 Du ville ikke kontakt med henne, så hvorfor brur du deg om at hun ikke vil ha kontakt med deg? 4
AnonymBruker Skrevet 21. august 2016 #9 Skrevet 21. august 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så vidt jeg vet blir ikke-leverte sms slettet etter 7 dager. Hvis hun opprettholder blokkeringen i en uke vil hun aldri få den meldingen som du har sendt. Anonymkode: ca770...2a0 Takk for det. Gjelder dette generelt for alle type smarttelefoner? Anonymkode: 66e5c...eb3
AnonymBruker Skrevet 21. august 2016 #10 Skrevet 21. august 2016 2 minutter siden, Leifern skrev: Du ville ikke kontakt med henne, så hvorfor brur du deg om at hun ikke vil ha kontakt med deg? Som nevnt ville jeg bare vite det om SMS'en blir levert i etterkant. Anonymkode: 66e5c...eb3
AnonymBruker Skrevet 21. august 2016 #11 Skrevet 21. august 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Takk for det. Gjelder dette generelt for alle type smarttelefoner? Anonymkode: 66e5c...eb3 Hvilken telefon du har, har ingen betydning. Det er tjenesteleverandør som sletter meldingen som ikke har blitt levert på en uke. Anonymkode: ca770...2a0 1
AnonymBruker Skrevet 21. august 2016 #12 Skrevet 21. august 2016 Når jeg har fått mail hvor det et sendt mottakelsesbekreftelse, kommer det opp et vindu hvor jeg blir spurt om jeg vil sende bekreftelsen. Kanskje det gjør det på telefonen og? Eventuelt vil hun ikke høre noe fra deg. Da får du bare gå videre med livet ditt. Anonymkode: f38d6...594
AnonymBruker Skrevet 21. august 2016 #13 Skrevet 21. august 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Når jeg har fått mail hvor det et sendt mottakelsesbekreftelse, kommer det opp et vindu hvor jeg blir spurt om jeg vil sende bekreftelsen. Kanskje det gjør det på telefonen og? Eventuelt vil hun ikke høre noe fra deg. Da får du bare gå videre med livet ditt. Anonymkode: f38d6...594 Jeg tror ikke det er slik på SMS, at mottaker skal bekrefte. Tror bare det er leverandøren som bekrefter at meldingen er levert til mottaker, uansett om meldingen er åpnet eller ikke. Men er det noen andre som vet helt sikkert? Anonymkode: 66e5c...eb3
AnonymBruker Skrevet 21. august 2016 #14 Skrevet 21. august 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tror ikke det er slik på SMS, at mottaker skal bekrefte. Tror bare det er leverandøren som bekrefter at meldingen er levert til mottaker, uansett om meldingen er åpnet eller ikke. Men er det noen andre som vet helt sikkert? Anonymkode: 66e5c...eb3 Sendte en SMS til meg selv nå. Fikk bekreftelse på mottatt automatisk, uten noen forespørsel. Anonymkode: 66e5c...eb3
AnonymBruker Skrevet 21. august 2016 #15 Skrevet 21. august 2016 Men altså... Du vil ikke ha kontakt med henne, du vil bare ha det siste ordet? Anonymkode: f66b1...254 5
AnonymBruker Skrevet 21. august 2016 #16 Skrevet 21. august 2016 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tror ikke det er slik på SMS, at mottaker skal bekrefte. Tror bare det er leverandøren som bekrefter at meldingen er levert til mottaker, uansett om meldingen er åpnet eller ikke. Men er det noen andre som vet helt sikkert? Anonymkode: 66e5c...eb3 Riktig. Anonymkode: db3cd...667
AnonymBruker Skrevet 21. august 2016 #17 Skrevet 21. august 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Men altså... Du vil ikke ha kontakt med henne, du vil bare ha det siste ordet? Anonymkode: f66b1...254 Jeg ville bare vite det om meldingen blir mottatt eller ikke i etterkant. Nei, når jeg nå vet at hun gikk til skrittet å blokkere, er jeg ikke interessert i å si henne noe som helst. Anonymkode: 66e5c...eb3
AnonymBruker Skrevet 21. august 2016 #18 Skrevet 21. august 2016 Husker iallefall tidligere ,snakk om mange år siden, den tiden det ikke var vanlig at folk alltid hadde med tlf til for eks syden/dårlig dekning osv, da var det et valg når man sendte smser som ikke ble levert, der man kunne velge hvor lenge den skulle prøve å bli levert. 1 uke var vel vanlig men tror ganske sikkert at man kunne velge evig eller noe i den duren. Usikker på om det samme gjelder nå og om det blir det samme ved blokkering. Litt dårlig forklart 😜 Anonymkode: 7d18e...7e7 1
AnonymBruker Skrevet 21. august 2016 #19 Skrevet 21. august 2016 Du gadd jo først ikke svare henne en gang. Så da tenkte hun vel at det hun hadde anklaget deg for stemte og da ville vel ikke hun være venn med en sånn person. Sånn uten at jeg vet noe om deres krangel. Anonymkode: cc412...b24
Juniper Skrevet 22. august 2016 #20 Skrevet 22. august 2016 Tittelen er litt upresis. Det burde stå "Eks-venninne blokkerte mitt nummer". Hadde ikke orket sånn drama, du har det bedre uten!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå