AnonymBruker Skrevet 21. august 2016 #1 Skrevet 21. august 2016 Førstegangs barnehagemamma her. I forrige uke hadde barnet mitt feber og var selvfølgelig hjemme fra barnehagen. I helgen har hun vært feberfri, men er snørrete og tørrhoster litt. Allmenntilstanden er helt fin. Bør hun holdes hjemme i morgen også? Anonymkode: 3d274...8c8
livmor Skrevet 21. august 2016 #2 Skrevet 21. august 2016 (endret) Det kommer til å være mye snørr og småhosting framover, så dersom du jobber har du langt fra nok sykt barn-dager til å holde henne hjemme hver gang det skjer. Jeg holder ikke mitt barn hjemme på det grunnlaget du oppgir. Tilføyelse: er almenntilstanden dårlig, holder jeg barnet hjemme selv uten feber. Endret 21. august 2016 av livmor 3
Gjest New Girl Skrevet 21. august 2016 #3 Skrevet 21. august 2016 Jeg hadde sendt henne i barnehagen dersom hun er feberfri og har god allmenntilstand. Hvis jeg skulle holdt barnet mitt hjemme hver gang hun var snørrete så hadde hun vært hjemme hele vinteren 😉
AnonymBruker Skrevet 21. august 2016 #4 Skrevet 21. august 2016 Min ble ganske forkjøla tre dager etter barnehagestart og fikk også feber. Hele helgen var han feberfri og full fres, men fortsatt ganske snørrete men han var i barnehagen igjen mandag. Ganske mange snørrete barn i barnehagen Sier som de andre, så lenge allmenntilstanden er god og barnet ikke har feber så kan de i dra Anonymkode: d28c9...976
AnonymBruker Skrevet 21. august 2016 #5 Skrevet 21. august 2016 TS her. Takk for svar. Dere bekrefter magefølelsen min, da blir det barnehagen i morgen så fremt hun ikke blir verre. Anonymkode: 3d274...8c8
AnonymBruker Skrevet 21. august 2016 #6 Skrevet 21. august 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Førstegangs barnehagemamma her. I forrige uke hadde barnet mitt feber og var selvfølgelig hjemme fra barnehagen. I helgen har hun vært feberfri, men er snørrete og tørrhoster litt. Allmenntilstanden er helt fin. Bør hun holdes hjemme i morgen også? Anonymkode: 3d274...8c8 Du må se an formen, hvis hun ikke orker noe mat eller ikke orker å lete, så kan hun ha godt av en dag til, men er hun seg selv igjen bortsett fra hostingen, så er det ok å sende i barnehgen. Sånn ellers så sier man at de skal ha en feberfri dag før de drar på barnehage igjen. Anonymkode: 1c036...694
AnonymBruker Skrevet 21. august 2016 #7 Skrevet 21. august 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Du må se an formen, hvis hun ikke orker noe mat eller ikke orker å lete, så kan hun ha godt av en dag til, men er hun seg selv igjen bortsett fra hostingen, så er det ok å sende i barnehgen. Sånn ellers så sier man at de skal ha en feberfri dag før de drar på barnehage igjen. Anonymkode: 1c036...694 korr: orker å LEKE! Ikke lete Anonymkode: 1c036...694
Gjest Magnifiq Skrevet 21. august 2016 #8 Skrevet 21. august 2016 Se alltid på allmentilstanden. Du må huske at hun skal orke å henge med hele dagen. Orker hun ikke det, bør hun få bli hjemme i rolige omgivelser.
AnonymBruker Skrevet 21. august 2016 #9 Skrevet 21. august 2016 1 time siden, livmor skrev: Det kommer til å være mye snørr og småhosting framover, så dersom du jobber har du langt fra nok sykt barn-dager til å holde henne hjemme hver gang det skjer. Jeg holder ikke mitt barn hjemme på det grunnlaget du oppgir. Tilføyelse: er almenntilstanden dårlig, holder jeg barnet hjemme selv uten feber. Litt OT men hva gjør man hvis man har brukt opp alle sykt barn dager? Barnet er jo fremdeles syk og du MÅ jo være hjemme. Fri uten lønn? Anonymkode: 2bca4...8a8
Gjest chiki Skrevet 21. august 2016 #10 Skrevet 21. august 2016 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Litt OT men hva gjør man hvis man har brukt opp alle sykt barn dager? Barnet er jo fremdeles syk og du MÅ jo være hjemme. Fri uten lønn? Anonymkode: 2bca4...8a8 Ja da må du ta fri uten lønn eller feriedag
AnonymBruker Skrevet 21. august 2016 #11 Skrevet 21. august 2016 1 time siden, chiki skrev: Ja da må du ta fri uten lønn eller feriedag Nå bare tenker jeg høyt her, ikke Meningen å kverulere... Hvis man ikke har feriedager å ta av ? Hvis barnet blir sykt over lengre tid? Anonymkode: 2bca4...8a8
KvinneguidenBruker Skrevet 21. august 2016 #12 Skrevet 21. august 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Nå bare tenker jeg høyt her, ikke Meningen å kverulere... Hvis man ikke har feriedager å ta av ? Hvis barnet blir sykt over lengre tid? Anonymkode: 2bca4...8a8 Spørs på tariffavtale og personalhåndbok.. Noen har mulighet til å få velferdspermisjon med lønn eller uten lønn. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå