Gå til innhold

Hvor lenge vente etter brudd før spørre om date?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært interessert i en mann i mange år. Jeg er ganske sikker på at det var gjensidig, men vi datet aldri fordi jeg flyttet til utlandet for ett år bare et par måneder etter at vi ble kjent. Jeg tok ikke kontakt da jeg kom hjem fordi jeg var usikker på om han kanskje hadde funnet en annen og ville ikke bli avvist. Først ett år senere ble han sammen med en annen, og jeg angret på at jeg ikke turte å ta kontakt med han igjen da jeg flyttet tilbake til Norge. Nå i sommer ble det imidlertid slutt mellom han og kjæresten etter to år ilag, og jeg har vurdert å ta opp kontakten og be han ut en kveld.

Jeg er ikke lenger redd for å bli avvist av han for da slipper jeg i det minste å lure på om det kunne blitt oss to. Det jeg frykter er å gå for fort frem etter bruddet og bli avvist pga det.. Vet det er vanskelig å si, men hvor lenge ville dere ventet før dere tok sjansen med en dere var interessert i etter et brudd? :)

Anonymkode: e1fbe...85d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville tatt kontakt med en gang men ikke forventet for mye. Jeg tror jeg ville prøve å holde det på et litt vennskapelig nivå med en gang og ventet med å hoppe i senga. Flere jeg kjenner har kastet seg inn i forhold med uforpliktende trøste sex rett etter et brudd. Det har ødelagt litt for å utvikle mer seriøse forhold med de samme personene på lenger sikt. Men ingen regel uten unntak. Venter du er det en sjanse for at andre er der før deg og da er det i hvert fall bedre å presentere seg som en venn tidligere slik at du kan følge med litt hva som skjer. 

Anonymkode: f04b1...100

• Liker 1
Skrevet

Er redd for at jeg drøyer det for lenge ja. Samtidig vil jeg ikke ta kontakt for å prate sammen på facebook, vil gjerne møte han ansikt til ansikt igjen og bli bedre kjent (som da blir en date, på en måte). Er redd for å oppfattes som en innpåsliten og kjedelig hvis jeg bare skravler på facebook, samtidig som jeg frykter å be han ut for tidlig. Det er ikke snakk om sex i det hele tatt altså, men en kaffe eller øl ute som potensielt kan føre til noe mer på sikt :) 

Skrevet

Har nylig vært i brudd selv. Jeg ville personlig satt pris på oppmerksomheten og at du var ærlig om det. Kan ikke snakke for alle menn, men tror vi legger mindre i denne påtvungne ventetiden enn dere. Rebound-teoriene driter jeg en lang en i og alle disse andre usikkerhet -og risikomomentene dere kvinner mener jeg burde ha eller er redd for at jeg har er veldig slitsomt. Vær veldig ærlig og ikke let etter årsaker og reservasjoner. Ta sjansen på at det går bra og kan være fint selv om det ikke skulle fungere.

Anonymkode: c833b...36c

Skrevet

Enig i at du kan ta kontakt. Hvis det er for tidlig for han, så sier han det 😊

Anonymkode: feba5...c92

• Liker 1
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er redd for at jeg drøyer det for lenge ja. Samtidig vil jeg ikke ta kontakt for å prate sammen på facebook, vil gjerne møte han ansikt til ansikt igjen og bli bedre kjent (som da blir en date, på en måte). Er redd for å oppfattes som en innpåsliten og kjedelig hvis jeg bare skravler på facebook, samtidig som jeg frykter å be han ut for tidlig. Det er ikke snakk om sex i det hele tatt altså, men en kaffe eller øl ute som potensielt kan føre til noe mer på sikt :) 

Off topic...men hvis man skal se på antall innlegg og likes ser du ut til å være samme person som starter tråder og svarer på dem x antall ganger. Hvorfor det?

Skrevet
4 minutter siden, Bambidilla skrev:

Off topic...men hvis man skal se på antall innlegg og likes ser du ut til å være samme person som starter tråder og svarer på dem x antall ganger. Hvorfor det?

Hva mener du med det? At de anonyme brukerne som har svart i tråden egentlig er meg? :sprettoy: Om du ser på koden under innleggene så er alle forskjellige :) 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hva mener du med det? At de anonyme brukerne som har svart i tråden egentlig er meg? :sprettoy: Om du ser på koden under innleggene så er alle forskjellige :) 

Joa, men alle har like mange innlegg og likes?Hvordan er det mulig?

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enig i at du kan ta kontakt. Hvis det er for tidlig for han, så sier han det 😊

Anonymkode: feba5...c92

Bør jeg ta kontakt på facebook eller vente til vi eventuelt møtes igjen gjennom en felles venninne? 

Jeg glemte forresten å nevne at jeg kontaktet han for to år siden da han uoffisielt var sammen med dama hans og pratet litt, men spurte han aldri ut da. Jeg tror det er derfor jeg holder litt igjen med å kontakte han igjen for å spørre han ut.. 

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bør jeg ta kontakt på facebook eller vente til vi eventuelt møtes igjen gjennom en felles venninne? 

Jeg glemte forresten å nevne at jeg kontaktet han for to år siden da han uoffisielt var sammen med dama hans og pratet litt, men spurte han aldri ut da. Jeg tror det er derfor jeg holder litt igjen med å kontakte han igjen for å spørre han ut.. 

Det er bare å ta kontakt på facebook :)

Skrevet
Et øyeblikk siden, Bambidilla skrev:

Joa, men alle har like mange innlegg og likes?Hvordan er det mulig?

Alle som velger å trykke på "skriv som anonym" får det samme. Antall likes og innlegg blir altså slått sammen i denne funksjonen. Man skiller dem ved å se på de siste sifferne i koden under

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...