Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sier loven noe om tidspunktet for avholdelse av personalmøter? På mine tidligere arbeidsplasser har dette alltid vært avholdt på arbeidsstedet i arbeidstiden. Møtene er obligatorisk for alle som ikke er på vakt på møtetidspunktet. Men i en butikkjobb, der alle har vakter innenfor tidsrommet 10-20, blir det innkalt til møter tidlig morgen og sent på kveld. Videre blir møtene avholdt på firmaets hovedkontor i en annen by, ikke der vi faktisk jobber. Noen som vet?

Anonymkode: 13c56...a19

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Sier loven noe om tidspunktet for avholdelse av personalmøter? På mine tidligere arbeidsplasser har dette alltid vært avholdt på arbeidsstedet i arbeidstiden. Møtene er obligatorisk for alle som ikke er på vakt på møtetidspunktet. Men i en butikkjobb, der alle har vakter innenfor tidsrommet 10-20, blir det innkalt til møter tidlig morgen og sent på kveld. Videre blir møtene avholdt på firmaets hovedkontor i en annen by, ikke der vi faktisk jobber. Noen som vet?

Dette må du spørre sjefen din om, og får du ikke et tilfredsstillende svar, henvender du deg til fagforbundet.

Anonymkode: 2be03...fc0

Skrevet

Tidligere så var bestemmelsen at personalmøter skulle avholdes så ofte det var nødvendig. Les arbeidsmiljøloven. Der er mye du bør kunne. 

Anonymkode: f12df...795

Skrevet

Det står lite i arbeidsmiljøloven om dette, men du skal i det minste bli kompensert for både tiden og merutgiftene for å reise på dette personalmøtet.  Står det noe i kontrakten din eller personalhåndboken om dette?

Skrevet

Et spørsmål til samme tema: Gjelder obligatorisk oppmøte også for ekstrahjelper?

Skrevet

Du er ansatt i firma og ikke i et lokale.

Så at de har møter andre steder må du regne med. Du skal selvsagt ha betalt for tiden og evt reise.

Anonymkode: 96e64...ddf

Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du er ansatt i firma og ikke i et lokale.

Så at de har møter andre steder må du regne med. Du skal selvsagt ha betalt for tiden og evt reise.

Anonymkode: 96e64...ddf

Så det er helt okei å bli tvunget til å reise på jobbmøte 1 gang pr. mnd til et sted flere mil unna der du jobber? Hadde du virkelig gjort det? Det er ikke lovbestemt lønn ved møter, så det er aldeles ikke selvsagt at man får betalt.

Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så det er helt okei å bli tvunget til å reise på jobbmøte 1 gang pr. mnd til et sted flere mil unna der du jobber? Hadde du virkelig gjort det? Det er ikke lovbestemt lønn ved møter, så det er aldeles ikke selvsagt at man får betalt.

Ja, hadde jobbet krev det hadde jeg selvfølgelig gjort det.  Hadde det ikke passet for meg hadde jeg sett meg om etter en annen jobb.  Men jeg hadde selvfølgelig ikke gjort det uten noen form for kompensasjon.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...