Gå til innhold

Holde tett om få partnere

Anbefalte innlegg

Skrevet

Flertall var kanskje å ta i...

Er mann i slutten av 30-årene. Var kresen og hadde få muligheter tidlig i livet. Ble sammen med min første sexpartner, giftet meg, fikk barn, hadde det fint i mange år, men nå er det slutt og jeg må ut i jungelen igjen...

Hva synes kvinner om mangel på erfaring? Er det mer positivt enn negativt? Bør jeg unngå temaet eller unnlate å svare på et evt. spørsmål? Bør jeg evt. fortelle til ei at hun er nr. 2, eller blir det da rot oppi huet hennes mtp. min ekskone?

Føler meg faen meg som ei jomfru igjen...

Anonymkode: 18b7d...b91

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er positivt for da er det mindre sjanse for at vi blir smittet av aids. 

Anonymkode: 992e8...beb

• Liker 1
Skrevet

Personlig foretrekker eg ein partner som ikkje har oppført seg som eit ludder tidligere, så eit lav antall er ikkje negativt for meg i hvert fall.

At du har hatt få sexpartnere er ikkje ein dum ting, så lenge du ikkje er heilt fastgrodd i hvordan sexen var med eksen din, siden forskjellige damer liker forskjellige ting. Så da er det bare til å ha god kommunikasjon og finne ut hva som fungerer mellom deg og den nye, når du finner ei ny.

Tenker det er best å være ærlig dersom temaet kommer opp, men du kan jo bare si at du har hatt få stykk, fordi du møtte din ekskone ganske tidlig og før det var du opptatt med studier eller jobb, selv om det kanskje er ein hvit løgn. Du bør ikkje si at "du er nr.2" - det høres ikkje bra ut samme hvordan du sier det.

Skrevet

Det politisk korrekte svaret er at den riktige partneren for deg ikke bryr seg om hvor mange sexpartnere du har hatt før. Sannheten mer nyansert. Noen har personlige kvalitetskrav som man må å tilfredsstille, for eksempel ved å ha vært «anstendig nok» eller ved å ha «nok erfaring». Slik vil det alltid være. De aller fleste har en form for krav, utfordringen er å finne noen som har krav der du passer inn, uansett om det gjelder sex eller noe annet.

Jeg ser ikke noen grunn til å unngå å svare på spørsmål, om et forhold ikke tåler ærlighet kan du like gjerne finne det ut på den måten. Samtidig ser jeg heller ingen grunn til å være den første til å ta opp temaet.

Husk at alle nye sexpartnere må lære hverandre å kjenne. Så lenge du er åpen for å utforske sex med en ny partner, så burde ikke dette være noe problem.

Skrevet

Mannen jeg er sammen med hadde kun hatt en sexpartner før meg. Jeg synes det kun var positivt når jeg fikk vite dette i datingperioden.  For min del er det viktigere at partneren er selvsikker i senga, enn at han har mye erfaring. Som partneren må man jo uansett lære hva som fungerer som par, uanhengig av erfaring med tidligere partnere. 

Å vite at et mann har hatt seg med utallige andre kvinne gir ingen plusspoeng i boka her uansett hvor mye erfaring det fører med seg. Men dersom det at du kun har hatt en sexpartner gjør deg usikker nå som du skal ut på markedet, så ville jeg nok jobbet med selvsikkerhet :)  

Skrevet

For meg hadde det vært positivt. Jeg kunne gjerne datet en som aldri hadde hatt noen sexpartner. 

Anonymkode: 1946f...486

• Liker 1
Skrevet

Ryddet for svar fra utestengt bruker.

Raven Emerald, mod.

Skrevet

Jeg ser ikke hvorfor antall tidligere sexpartnere skal være et tema engang i et nytt forhold. Det fører sjeldent med seg noe godt. Jeg synes det er lurt å være vag når det gjelder antall partnere. Dersom du vil si noe kan du jo nevne at du legger mye i sex og har kun hatt det med de du har vært i langvarige forhold med. Dette er nok positivt for de fleste, men ikke en nødvendighet å opplyse om. :)

Anonymkode: 415b5...112

• Liker 1
Skrevet

Du har jo for øvrig mye erfaring da du har vært i et langvarig forhold med din tidlgiere partner. Erfaring kommer jo ikke av antallet sexpartnere. Jeg synes sex med samme partner over tid gir langt mer verdifull erfaring enn med mange partnere man ikke kjenner helt. Det eneste er jo at det kan bli litt ensporet, men så lenge du er åpen og lytter og ser på din partner vil det ikke være et problem. 

Anonymkode: 415b5...112

• Liker 2
Skrevet

Tar en med få partnere over en med mange anyday.

Anonymkode: 7eecf...a04

Skrevet

Takk for mange gode svar :) Får vel ta det som det kommer. 

Er ganske selvsikker og dating skal nok gå fint, men hva forventes av de første sexaktene nå for tiden? Skal det være heftig og hett eller er det rom for lek og utforsking? Hva er "lov"? Tipper dere ønsker tankelesere, men sjelden finner akkurat det :)

Anonymkode: 18b7d...b91

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...