AnonymBruker Skrevet 20. august 2016 #1 Skrevet 20. august 2016 Har lånt bort leiligheten vår i 3 uker til noen i familien til samboeren min. Kom hjem i går og kokeplatene ser helt grusomme ut? De er liksom "brent"? Prøvde å vaske over de kjapt men ser like ille ut. Prøver å legge ved et bilde, noen som kanskje vet hva det er og hvordan man kan fjerne det? Koketoppen er nesten helt ny så kjedelig om den er "ødelagt for alltid" Anonymkode: 11406...235
AnonymBruker Skrevet 20. august 2016 #2 Skrevet 20. august 2016 http://m.dinside.no/908214/vi-tester-rensemidler-for-koketopp Anonymkode: fe61c...e13
Forundret.. Skrevet 20. august 2016 #3 Skrevet 20. august 2016 Slik så det ut når leieboerene flytta ut fra utleieleiligheten her. Jeg måtte vaske, la det bløtegjøre seg en stund for å så gjenta det fire fem ganger. Skikkelig irriterende da det kunne vært unngått om de bare hadde som vane å tørke underveis under matlaging.
AnonymBruker Skrevet 20. august 2016 #4 Skrevet 20. august 2016 En sånn, kanskje? http://www.xn--osloverkty-8cb.no/shop/produkter/h%C3%A5ndverkt%C3%B8y/sakser/102112-detail Anonymkode: c7ad8...234 2
Gjest Kaffekrus Skrevet 20. august 2016 #5 Skrevet 20. august 2016 Det jeg pleier å gjøre er å bruke slike svamper som kan kjøpes billig på dagligvaren, og så skrubbe med skuresiden på de - sjelden jeg har opplevd at noe ikke går bort da
visp Skrevet 20. august 2016 #6 Skrevet 20. august 2016 Du spruter litt jif på kokeplata (skurekrem; ikke spray) og gnikker og gnur med kjøkkenpapir eller mikrofiberklut. 1
AnonymBruker Skrevet 20. august 2016 #7 Skrevet 20. august 2016 Jif skurekrem og svamp Anonymkode: f4872...fe8
AnonymBruker Skrevet 20. august 2016 #8 Skrevet 20. august 2016 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Har lånt bort leiligheten vår i 3 uker til noen i familien til samboeren min. Kom hjem i går og kokeplatene ser helt grusomme ut? De er liksom "brent"? Prøvde å vaske over de kjapt men ser like ille ut. Prøver å legge ved et bilde, noen som kanskje vet hva det er og hvordan man kan fjerne det? Koketoppen er nesten helt ny så kjedelig om den er "ødelagt for alltid" Anonymkode: 11406...235 Der de selger komfyrer, får du kjøpt en flaske med rens som er beregnet for disse komfyrtoppene Anonymkode: 864d1...535 2
AnonymBruker Skrevet 20. august 2016 #9 Skrevet 20. august 2016 Er dette i Oslo? Jeg har akkurat samme topp og benkeplate og det ser akkurat ut som det skulle vært bilder hos meg! Kanskje vi bor i samme blokk Anonymkode: 8be4c...392
AnonymBruker Skrevet 20. august 2016 #10 Skrevet 20. august 2016 Koketopper skal behandles med kjeramikkrensemiddel for koketopper fra tid til annen. Det både fjerner fedt og kalk fra vann og fastbrent elendighet. Bruker du Jif og skuresvamp ødelegger du toppen. http://www.arnebrekke.no/keramikk-og-stalrens-mr-muscle-200ml.html den bruker jeg og har brukt siden koketoppen var ny. Bruker tørkepapir og gnir i flere runder til fastbrent søl blir borte. Da blir toppen som ny igjen. Anonymkode: 1fd87...d15 5
AnonymBruker Skrevet 21. august 2016 #11 Skrevet 21. august 2016 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Koketopper skal behandles med kjeramikkrensemiddel for koketopper fra tid til annen. Det både fjerner fedt og kalk fra vann og fastbrent elendighet. Bruker du Jif og skuresvamp ødelegger du toppen. http://www.arnebrekke.no/keramikk-og-stalrens-mr-muscle-200ml.html den bruker jeg og har brukt siden koketoppen var ny. Bruker tørkepapir og gnir i flere runder til fastbrent søl blir borte. Da blir toppen som ny igjen. Anonymkode: 1fd87...d15 Skuresvamp bør ikke brukes, men Jif skurekrem på klut eller vanlig svamp riper ikke herdet glass. Den er derimot supereffektiv mot fastbrent skitt av denne typen. Spesialmidlene synes jeg alltid gir dårligere resultat med mye mer jobb. Anonymkode: bcd8e...738
Suppetuppe Skrevet 21. august 2016 #12 Skrevet 21. august 2016 Bruk mr muscle kjeramikk-krem (min er kjøpt på rema 1000) veldig enkel og grei, bruker bare tørkepapir og gnir.. Platene ser nye ut etterpå... ville IKKE brukt jif eller andre ting som ikke er beregnet for keramikk-plater... Kanskje funker det helt fint, men ville ikke tatt sjansen om jeg var deg:) 2
Akay Skrevet 21. august 2016 #13 Skrevet 21. august 2016 Eller bare kjøp en vindusskrape / bruk barberblad... Har gjort dette mange ganger... Etterpå så bruker du jof skurekrem og en svamp..
AnonymBruker Skrevet 21. august 2016 #14 Skrevet 21. august 2016 54 minutter siden, Suppetuppe skrev: Bruk mr muscle kjeramikk-krem (min er kjøpt på rema 1000) veldig enkel og grei, bruker bare tørkepapir og gnir.. Platene ser nye ut etterpå... ville IKKE brukt jif eller andre ting som ikke er beregnet for keramikk-plater... Kanskje funker det helt fint, men ville ikke tatt sjansen om jeg var deg:) Lilleborg sier selv at Jif kan brukes på kjeramiske platetopper. Mer effektiv enn Mr. Muscle er den også. Eneste grunnen til at det selges "spesialprodukter" er at noen tjener penger på dem. Det er jo akkurat slikt Jif er beregnet på; vanskelig skitt på harde overflater. Glass, stål, porselen etc, men ikke malte eller lakkede overflater eller treverk, for de blir ripet. Anonymkode: bcd8e...738
Gjest Mysticgirl Skrevet 21. august 2016 #15 Skrevet 21. august 2016 Jif skurekrem er det beste for slikt. Jeg bruker det sammen med oppvaskbørsten. Ingen riper og det blir skinnende blankt og rent
AnonymBruker Skrevet 21. august 2016 #17 Skrevet 21. august 2016 Den 20.8.2016 at 1.11, AnonymBruker skrev: Der de selger komfyrer, får du kjøpt en flaske med rens som er beregnet for disse komfyrtoppene Anonymkode: 864d1...535 Man får også kjøpt en spesiell skrape med barberblad på til bruk på disse toppene ( jeg kjøpte en slik skrape hos Lefdal) Anonymkode: 864d1...535
Suppetuppe Skrevet 22. august 2016 #18 Skrevet 22. august 2016 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Lilleborg sier selv at Jif kan brukes på kjeramiske platetopper. Mer effektiv enn Mr. Muscle er den også. Eneste grunnen til at det selges "spesialprodukter" er at noen tjener penger på dem. Det er jo akkurat slikt Jif er beregnet på; vanskelig skitt på harde overflater. Glass, stål, porselen etc, men ikke malte eller lakkede overflater eller treverk, for de blir ripet. Anonymkode: bcd8e...738 Da så:) har bare hørt at man skal være forsiktig med å bruke ting som ikke er beregnet til keramikk-plater, men da visste jeg ikke at jif egnet så godt likevel 🙈🙈
AnonymBruker Skrevet 22. august 2016 #19 Skrevet 22. august 2016 8 timer siden, Suppetuppe skrev: Da så:) har bare hørt at man skal være forsiktig med å bruke ting som ikke er beregnet til keramikk-plater, men da visste jeg ikke at jif egnet så godt likevel 🙈🙈 Det er nok litt fordi de som selger platetoppene også selger spesialmidler til å rense dem, så de tjener penger på det. Aldri tro blindt på det en selger sier du "må" ha. Anonymkode: bcd8e...738
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå