AnonymBruker Skrevet 20. august 2016 #1 Skrevet 20. august 2016 Vi har ei tispe på 10 år. Noen hanhunder elsker hun og lager ikke en lyd til, mens andre bjeffer hun på konstant og flerrer tenner. Vi har fått en hanhund på 5 år i hus, som er supersnill. Han lager ikke en lyd, unngår henne det han kan. Veldig respektfull. Selv om han er det, knurrer/flerrer tenner/bjeffer tispen vår på han bare han beveger seg. Hva kan vi gjøre? Anonymkode: b3572...d6c
AnonymBruker Skrevet 20. august 2016 #2 Skrevet 20. august 2016 TS her: det går veldig fint ute på tur, det er inne det er et problem. Selv om vi er i et hus hun nesten ikke har vært i før. Anonymkode: b3572...d6c
AnonymBruker Skrevet 20. august 2016 #3 Skrevet 20. august 2016 Hvor lenge siden dere fikk hannen? Kan være lurt å ha de løse ute først. Så får de bli bedre kjent Anonymkode: a6da1...633
Saphyria Skrevet 20. august 2016 #4 Skrevet 20. august 2016 Har du introdusert de skikkelig? Eller bare tok du hannen rett inn i huset "hennes"?
AnonymBruker Skrevet 21. august 2016 #5 Skrevet 21. august 2016 De møttes ute i en stor hage først, men i det han kom ut av bilen var det full knurring og bjeffing fra hennes side. Det er så rart, for han er den roligste hunden jeg har møtt, og han er så flink å respektere henne. Hun ga han liksom aldri noen sjanse. Det må jo være noe hun reagerer på, men aner ikke hva. Tidlig i sommer passet vi en liten hannhund, og da gav hun ikke en eneste lyd fra seg. De fungerte supergodt. Anonymkode: b3572...d6c
AnonymBruker Skrevet 21. august 2016 #6 Skrevet 21. august 2016 Etter min erfaring pleier slike ting å gå seg til. Det viktigste er å introdusere hundene for hverandre ute. Som du sier du har gjort. De bør helst være løse. Vi hadde ei blandingstispe som ikke var så snill med andre hunder. Når hun var 4 år så fikk vi en valp til. Ei tispe. De møttes ute og blandingen vår tok valpen skikkelig. Vi hadde heldigvis rådført oss me han vi gikk på kurs hos og han sa at vi måtte bare la dem være i fred og finne ut av ting selv. Med mindre det ble veldig ekstremt selfølgelig. Blandingen vår var ikke interessert i den nye valpen i det hele tatt. Kjeftet, knurret og flekket tenner. Men etter noen måneder lærte de seg å omgås hverandre blandingen var sjefen men det funka mellom de. Jeg tror bare du må gi det tid og la de finne ut av dette selv uten å blande deg for mye Anonymkode: a6da1...633
ArtyFarty Skrevet 21. august 2016 #7 Skrevet 21. august 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Etter min erfaring pleier slike ting å gå seg til. Det viktigste er å introdusere hundene for hverandre ute. Som du sier du har gjort. De bør helst være løse. Vi hadde ei blandingstispe som ikke var så snill med andre hunder. Når hun var 4 år så fikk vi en valp til. Ei tispe. De møttes ute og blandingen vår tok valpen skikkelig. Vi hadde heldigvis rådført oss me han vi gikk på kurs hos og han sa at vi måtte bare la dem være i fred og finne ut av ting selv. Med mindre det ble veldig ekstremt selfølgelig. Blandingen vår var ikke interessert i den nye valpen i det hele tatt. Kjeftet, knurret og flekket tenner. Men etter noen måneder lærte de seg å omgås hverandre blandingen var sjefen men det funka mellom de. Jeg tror bare du må gi det tid og la de finne ut av dette selv uten å blande deg for mye Anonymkode: a6da1...633 Da har du rådført deg med folk uten særlig peiling. Det er ikke normal oppførsel av en voksen hund å ta valper. TS: gi det litt tid, men skill dem når de skal være hjemme alene. Det er ikke sikkert at de noen gang vil fungere godt sammen. 2
AnonymBruker Skrevet 21. august 2016 #8 Skrevet 21. august 2016 TS her. Takk for svar, alle sammen! I dag går det faktisk litt bedre! Tispen kom bort når jeg klappet hannhunden, og da snuste hun på han før hun snudde og la seg ned! Det er stort :D Hun knurret og flerret tenner etterpå, men det er hvertfall fremsteg at hun ikke gjør det konstant. Håper det vil gå seg til Anonymkode: b3572...d6c
AnonymBruker Skrevet 21. august 2016 #9 Skrevet 21. august 2016 2 timer siden, ArtyFarty skrev: Da har du rådført deg med folk uten særlig peiling. Det er ikke normal oppførsel av en voksen hund å ta valper. TS: gi det litt tid, men skill dem når de skal være hjemme alene. Det er ikke sikkert at de noen gang vil fungere godt sammen. Eeh what? Nei det er ikke normal oppførsel av en voksen hund, men det var en opplasseringshund og den var desverre ikke helt "normal". Når en hund var så usikker som vår, er det viktig å gi dem tid og ikke presse dem. Jeg trente på siddis hundeskole hos arne aarrestad. Jeg vil si han har ganske mye peiling Anonymkode: a6da1...633
ArtyFarty Skrevet 21. august 2016 #10 Skrevet 21. august 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Eeh what? Nei det er ikke normal oppførsel av en voksen hund, men det var en opplasseringshund og den var desverre ikke helt "normal". Når en hund var så usikker som vår, er det viktig å gi dem tid og ikke presse dem. Jeg trente på siddis hundeskole hos arne aarrestad. Jeg vil si han har ganske mye peiling Anonymkode: a6da1...633 Det er viktig å gi dem tid ja, men en voksen hund som "dessverre ikke er helt normal" skal da ikke få lov til å ta en valp og finne ut av ting selv. Hvis Arne Aarrestad virkelig har sagt det så synker han kraftig i aktelse hos meg i alle fall. 1
AnonymBruker Skrevet 21. august 2016 #11 Skrevet 21. august 2016 Et øyeblikk siden, ArtyFarty skrev: Det er viktig å gi dem tid ja, men en voksen hund som "dessverre ikke er helt normal" skal da ikke få lov til å ta en valp og finne ut av ting selv. Hvis Arne Aarrestad virkelig har sagt det så synker han kraftig i aktelse hos meg i alle fall. Det er ikke bank det er snakk om her altså. Kanskje jeg ordla meg litt feil. Hun la valpen i bakken første gang de møttes. Fikk jo selfølgelig beskjed om at de skulle skilles hvis det ble for galt og heller prøve på nytt senere. Men etter den ene episoden holdt valpen sin avstand, og de ble veldig gode venner så det er i hvertfall ingen tvil om at arnes råd hjalp for oss. Hadde vi tatt med valpen inn i hus med en gang, eller latt de møtes i bånd, så kan jeg love at det hadde gått mye verre Anonymkode: a6da1...633
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå