Gå til innhold

Plutselig ikke akseptert av svigermor

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, samboeren og jeg har vært sammen i 2 år nå og har hele veien møtt mye motstand fra familien hans men moren hans har stått ved vår side frem til nå. Jeg har to barn fra tidligere, han har ett og jeg er nå gravid med vårt første og siste felles barn. I dag sendte han melding til svigermor for å få klokkeslettet til når en bursdag hos dem begynner. Svaret han fikk var "kl 15, men bare du og barnetsnavn kan komme." Uten noen forklaring utenom. Han svarte bare at da kommer ingen og det neste han fikk da var at barnet kunne jo komme alene. Jeg kjenner jeg blir både skuffet og sint, jeg har i utgangspunktet ikke noe i mot familien hans - men jeg misliker at de utestenger mine barn (som de har hatt et godt forhold til hele veien), samboern og hans barn. 

Spørsmålet er, overreagerer jeg ved å la det gå så inn på meg? 

Anonymkode: 2607f...639

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville reagert enda sterkere på at mannen din ikke står opp for deg og spør hva dette kommer av. Har det skjedd noe spesielt, det er veldig drøyt dersom det skjer helt ut av det blå? 

Anonymkode: 36e1f...9c1

• Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns ikke du overreagerer. Ikke på tale at jeg hadde godtatt at bare ett av barna ble invitert.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her tror jeg det hører mer til i historien...

Anonymkode: 4b701...cce

• Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skriver du jo ingenting om dere da. Kan det være at ungene dine er uoppdragne slik at de forstyrrer feiringer? Så klart vanskelig for deg å ta stilling til, har forstått det sånn at alle syns sine barn er perfekte. Uansett hva greia er var det en ekstremt dårlig måte å si ifra på. Be samboeren om å spørre hvorfor hun ikke ville at du og dine barn skal komme. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi vet litt lite til å komme med veldig klare råd. Men måten dere fikk beskjeden på er helt latterlig. 

Anonymkode: 6acfa...16c

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kan være så enkelt at de synes de hadde liten plass eller at dine barn "herjer" (turn at de trenger være verre enn andre barn, men kanskje større enn de som er i bursdagen?). Ville ikke utelukker noen selv pga det, men prioritert gjestfrihet, men det finnes nok folk som kan tenke slik og anta at det ikke er noen bog Seal. Synd mannen din ikke spurte hva årsaken var - kan han kanskje gjøre det i etterkant? Bedre å vite hva grunnen er enn å gå rundt og tro det verste.. 

Anonymkode: c0898...65e

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom dette helt utav det blå? Det beste er jo å ta det med en gang, snakk med henne å spør om det var så, og i så tilfelle, hvorfor det. Ikke vær konfronterende, det vil ikke løse noen ting, men si at du trodde dere hadde et godt forhold, og at du nå ikke forstår hva som skjer / hvorfor dette skjer.

Anonymkode: c2e04...1e8

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spurte du ikke hvorfor? Kanskje det har skjedd en misforståelse et sted? At hun er blitt sur på deg en gang fordi hun trodde du sa noe slemt for eks

Anonymkode: 00a3b...299

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Enig, det naturlige reaksjonen er jo "hvorfor i alle dager sier du det?".

Anonymkode: 9f648...0b0

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her; først og fremst, forholdet er ikke akseptert av familien hans da en i familien min tidligere var i et forhold med fetteren hans. De hadde et stygt brudd, og familien hans med unntak av svigermor har behandlet meg som luft siden dag en. Og helt ærlig, jeg har ikke orket å ta kampen om å vinne deres godkjennelse da jeg i utgangspunktet har hatt nok med et "nytt" forhold og barna. Barna mine er relativt rolige i bursdager o.l fordi de er sjenerte og gjerne holder seg i nærheten av meg og samboeren. Men det har nok provosert familien hans stort at vi begge sier i fra da de blir for urettferdige i forhold til barna. Forrige bursdag hvor alle var samlet lå barna på gulvet å så film på en iPad og stebarnets mormor valgte da å dra vekk eldste barnet mitt så hennes barnebarn skulle få plassen - h*n hadde i utgangspunktet en grei plass i forhold til iPaden men hun var uenig i dette, det endte med at mitt barn ikke fikk plass i det hele tatt og satt gråtende med oss frem til vi dro en halvtime etter. Hun fikk selvsagt tilsnakk men brydde seg ikke nevneverdig om det. Beklager langt og rotete innlegg men jeg blir fryktelig irritert av at familien velger å gjøre ting på denne måten.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Spurte du ikke hvorfor? Kanskje det har skjedd en misforståelse et sted? At hun er blitt sur på deg en gang fordi hun trodde du sa noe slemt for eks

Var ikke jeg som var i dialog med henne, og samboeren ønsker ikke noe mer drama med familien sin så jeg velger for nå å holde meg litt utenfor..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Var ikke jeg som var i dialog med henne, og samboeren ønsker ikke noe mer drama med familien sin så jeg velger for nå å holde meg litt utenfor..

Da må dere nesten bare gjøre det beste ut av det. Du må akseptere at det er sånn og ikke tenke noe over det. Nytter ikke gå alene i en krok og bli deppa for noe dere har bestemt dere for å ikke gjøre noe med. Da kommer du aldri til å bli glad igjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, MartheC skrev:

TS her; først og fremst, forholdet er ikke akseptert av familien hans da en i familien min tidligere var i et forhold med fetteren hans. De hadde et stygt brudd, og familien hans med unntak av svigermor har behandlet meg som luft siden dag en. Og helt ærlig, jeg har ikke orket å ta kampen om å vinne deres godkjennelse da jeg i utgangspunktet har hatt nok med et "nytt" forhold og barna. Barna mine er relativt rolige i bursdager o.l fordi de er sjenerte og gjerne holder seg i nærheten av meg og samboeren. Men det har nok provosert familien hans stort at vi begge sier i fra da de blir for urettferdige i forhold til barna. Forrige bursdag hvor alle var samlet lå barna på gulvet å så film på en iPad og stebarnets mormor valgte da å dra vekk eldste barnet mitt så hennes barnebarn skulle få plassen - h*n hadde i utgangspunktet en grei plass i forhold til iPaden men hun var uenig i dette, det endte med at mitt barn ikke fikk plass i det hele tatt og satt gråtende med oss frem til vi dro en halvtime etter. Hun fikk selvsagt tilsnakk men brydde seg ikke nevneverdig om det. Beklager langt og rotete innlegg men jeg blir fryktelig irritert av at familien velger å gjøre ting på denne måten.

Hvis det ikke er mer i denne historien må jeg si jeg skjønner deg veldig godt. Helt uakseptabelt å behandle barna dine på denne måten. Men det er samboeren din som må ta det opp med sine foreldre. Ikke bare svare at da kommer ingen, men faktisk ta en skikkelig alvorsprat med dem. Går det ikke er jeg helt for å kutte dem ut. Dere blir en familie med både dine, mine og våre barn nå, og at dere står sammen mot andre er viktig. Beskytt alle barna deres, slik dere gjør idag. Sjokkert over at svigerfamilien kan la slike ting gå utover uskyldige barn.....!! 

Anonymkode: 445e0...c7f

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
52 minutter siden, MartheC skrev:

Hadde noen behandlet mitt barn slik hadde jeg eksplodert og gitt de ei lekse de aldri ville glemt. 

Anonymkode: 6acfa...16c

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det her høres himla snodig ut. Så hele familien (-svigermor) har frysindeg ut pga av noe en eller annen slektning har gjort? Og nå helt ut av det blå har svigermor begynt å gjøre det samme? Ting skjer ikke helt ut av det blå. Et eller annet har skjedd. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste som har skjedd er at samboeren tar mer avstand til de i familien som ikke klarer å oppføre seg :)

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tror nok jeg også..

Anonymkode: 3a48f...bce

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...