Gå til innhold

Hjelp - har nesten ikke øyebryn lenger!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da jeg var yngre hadde jeg ganske kraftige øyebryn. Nappet de litt fra jeg var 15 til jeg var ca 23, etter det har jeg ikke trengt å nappe de for jeg har jo nesten ikke øyebryn :( De er bare tynne streker. Er det vanlig at øyebryn bare endrer seg sånn? 

Anonymkode: b0cf7...dd3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, du drar jo ut rota på hårene når du napper dem. 

Anonymkode: b724f...b81

• Liker 1
Skrevet

hvor gammel er du nå? Det tar tid før "overnappede" bryn vokser til igjen så hvis du har ventet ett til to år ville jeg ikke bekymret meg, men om det er ti år siden liksom ville jeg kanskje rådet deg til å prøve pmu.

solpmu.no 

Skrevet

Kan noen forklare meg hvorfor?

kvinnfolk-logikk.jpg

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, Carrot skrev:

hvor gammel er du nå? Det tar tid før "overnappede" bryn vokser til igjen så hvis du har ventet ett til to år ville jeg ikke bekymret meg, men om det er ti år siden liksom ville jeg kanskje rådet deg til å prøve pmu.

solpmu.no 

Jeg er 35. Har aldri nappet de mye heller, bare litt på undersiden. Er bare veldig rart, når jeg ikke har nappet de på 12 år at de bare blir tynnere og tynnere.. 

Skrevet
3 minutter siden, QuestionEverything skrev:

kvinnfolk-logikk.jpg

Jeg er jente, og jeg skjønner heller ikke logikken rundt akkurat dette. Når det er sagt, så er ikke alle jenter sånn. Man kan ikke dra alle under en kam vettu. Nå skal det sies at jeg kun napper dem litt for å fikse formen for eksempel, jeg tegner ikke på igjen. 

Anonymkode: 74145...506

Skrevet
13 minutter siden, QuestionEverything skrev:

kvinnfolk-logikk.jpg

Dette var vel mer relevant på 90- og tidlig 2000-tallet. Nå er det fyldige og naturlige bryn som er en del av motebildet.

Anonymkode: 9c539...6e8

Skrevet

Som noen andre spør, hvor gammel er du nå? Det er ganske vesentlig for problemstillingen. Det er helt naturlig at brynene blir tynnere med årene, men dersom du fortsatt er i 20-årene heller jeg nok litt mer mot nappingen som årsak. 

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er 35. Har aldri nappet de mye heller, bare litt på undersiden. Er bare veldig rart, når jeg ikke har nappet de på 12 år at de bare blir tynnere og tynnere.. 

øyenbryn blir tynnere med årene hos de fleste kvinner, hos menn blir de mer buskete.. Med alderen slutter celler å fornye seg i samme tempo som før, det gjelder hårsekker også, noen vil for eksempel oppleve at de slipper barbere leggene etterhvert :fnise: eller ar håret i armhulene forsvinner.. Sykdom kan påvirke, medisiner, kosthold, vær og vind, sminken din, stress, vitaminmangler osv osv. Det reklameres for serum som skal virke, jeg vet ikke om det er reelt eller ikke for jeg har ikke prøvd, men har en venninne som mistet alt hår på kroppen og som ved hjelp av pmu har fått liv i ansiktet igjen sammen på en måte.. Men jeg har også hørt og lest at inntak av folsyre skal hjelpe sammen med vitamin a, e og b3 men om det stemmer vet jeg ikke.. 

Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Åh, så ikke dette før jeg svarte. Da er det nok bare alderen din som har tredd inn. :)

Skrevet

Jeg har aldri nappet mine og jeg hadde tykke øyenbryn. De har blitt mindre med årene og jeg er 50. Helt normalt at man mister hår både her og der når vi kvinner eldes :D

Anonymkode: de3fe...d5f

Skrevet

Har du prøvd castorolje?

Skrevet
Den 20.8.2016 at 18.50, QuestionEverything skrev:

kvinnfolk-logikk.jpg

Kan forklare det til deg hvis du synes det er vanskelig :)

Man napper for å endre fasongen på brynene, og tegner for å endre fargen. Det er to forskjellige ting. :)

Var da ikke så vanskelig, det?

Anonymkode: 50ea4...f9f

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...