Gå til innhold

Polygami

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er det i utgangspunktet noe i veien for å ha flere damer samtidig hvis de selv vil det? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så lenge de vil det selv (og ikke er hjernevasket til å ville det) er det vel greit. Men det tar nok ikke lang tid før problemene melder seg. Tror også en ménage à trois, hvor alle er kjærester med hverandre, funker bedre enn klassisk flerkoneri.

Anonymkode: e6753...b28

Skrevet

Hvorfor er det da slik at samfunnet ikke aksepterer det ved lov?

Skrevet
4 minutter siden, Frank5099 skrev:

Pga religion. En del verdier og holdninger kan henge igjen fra da for eks kristendommen kom med sine budskap om hva som var syndig og ikke

Anonymkode: e821a...787

Skrevet
9 minutter siden, Frank5099 skrev:

Det har vel å gjøre med flere ting. For det første er det ryddigere å holde ekteskap mellom to mennesker. Hva skjer med f.eks skatterabatter osv hvis alle er gift med hverandre? Og hvem har krav på hva dersom en part dør og den personen er gift med f.eks fem personer som igjen er gift med sju hver osv. Og dette med barn, hvem skal de behøve å forholde seg til og ikke, og hvem bor med hvem? Sånn sett er det enklere å holde ekteskap mellom to parter, og hvis man oppriktig er i en f.eks trekant så må de egentlig bare tolerere samboerskap.

Anonymkode: 72f7c...3ff

• Liker 2
Skrevet

Nå har jo transeksuelle, homofile,  lesbiske osv fått lov til å gifte seg og få barn via donor osv. Er ikke dette en liberalisering av lovgivningen?

Skrevet

Så lenge alle parter har samtykket til og er ærlige rundt dette, ser jeg ikke problemet :)
Når det kommer til ekteskap, er det så viktig da? Jeg lever i et forhold vi håper skal inkludere minst 2 jenter til, men ingen av oss har planer om å gifte oss.. vi vil leve som en storfamilie sammen, men trenger ikke et papir fra kirken/fogden hvor mye vi elsker hverandre :)
(Ja jeg vet det er skattefordeler, men mange av dem kan fåes med samboer kontrakt også )

Skrevet (endret)
Den 20.8.2016 at 17.40, Frank5099 skrev:

Er det i utgangspunktet noe i veien for å ha flere damer samtidig hvis de selv vil det? 

Ja, ganske mye-

1. Du blir kakla øra full

2. Du får aldri fred

3. Det kan oppstå sjalusi og dårlig stemning i heimen.

4. Det blir trangt om plassen.

5,6,7,8........?????

Endret av I Grosny
  • Liker 3
Skrevet

Jeg ser ikke noe galt i det om alle vil det og alle har like rettigheter. Altså, ikke bare mannen som får ha flere forhold og elskere, men at damene også har mulighet til å inngå flere forhold eller ta seg elskere om de ikke får sine behov møtt.

• Liker 3
Skrevet

Vil nå si at det å ha hatt flere partnere gjennom livet er polygami det og. Har man ikke ventet på den rette så må det være greit når man først møter personen og. Om den man er sammen med ikke vil oppgi hvem eller hvor mange personen man er sammen med har hatt sex med så ser jeg ikke noen grunn til å ikke kunne ha noen man ikke nevner til kjæresten på si.

Om man har sex før forholdet eller i forholdet har vel ingenting å si. Kjønnssykdommer kan man få uansett. Bruk kondom. 

Anonymkode: ca77d...8df

• Liker 1
Skrevet
16 timer siden, Frank5099 skrev:

Nå har jo transeksuelle, homofile,  lesbiske osv fått lov til å gifte seg og få barn via donor osv. Er ikke dette en liberalisering av lovgivningen?

Nå er det folk og foreninger som jobber for en liberalisering her. Men da fra et likestilt perspektiv, hvor det er åpent for at alle som ønsker det kan ha flere partnere, uavhengig av kjønn. 

Anonymkode: 6a415...03f

Skrevet

Nei, hvorfor skulle det være det? Hvis alle er enige? Jeg har ikke det minste i mot å date flere menn samtidig. Så lenge jeg ikke nærer dypere følelser for dem. Blir jeg forelsket er det bare den ene som gjelder.

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg skulle ønske dette var innafor og min mann kunne få seg en kone til, faktisk. Vi har det flott sammen og jeg elsker ham så høyt og jeg vet at han hadde vært den perfekte ektemann for oss begge. Dessverre vil nok ikke det skje i dette livet at det kommer til å skje.. Men det er jo lov å håpe. :)

Anonymkode: 6e5a5...714

• Liker 3
Skrevet

Jeg synes polygami er best og er bedre å ha mange partnere. Det er også mer spennende å ha flere partnere og mange sexpartnere hi hi

Skrevet
Den 20. august 2016 at 19.06, I Grosny skrev:

Ja, ganske mye-

1. Du blir kakla øra full

2. Du får aldri fred

3. Det kan oppstå sjalusi og dårlig stemning i heimen.

4. Det blir trangt om plassen.

5,6,7,8........?????

Enda en ting til også! Flere svigermødre. 😜

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...