AnonymBruker Skrevet 20. august 2016 #1 Skrevet 20. august 2016 Helvetet begynte allerede på Gardemoen. Skrik og spetakkel. Det fortsatte på flyet og bussen til hotellet. Og nå er dagene preget av bortskjemte skrikerunger både ved bassenget og i restauranten. Det burde være aldersgrense for å ta med barn på sånne turer. Tror foreldrene at de har glede av turen og forstår de ikke at de ødelegger ferien for veldig mange andre. Heretter blir det ihvertfall "voksenhotell" for meg. Jeg hater egentlig ikke barn, men nå er jeg på god vei til å mislike dem. Anonymkode: 58513...003 8
Gjest SuperSonic Skrevet 20. august 2016 #2 Skrevet 20. august 2016 Du kan jo bare bli hjemme du da hvis du ikke takler litt lyd
AnonymBruker Skrevet 20. august 2016 #3 Skrevet 20. august 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Helvetet begynte allerede på Gardemoen. Skrik og spetakkel. Det fortsatte på flyet og bussen til hotellet. Og nå er dagene preget av bortskjemte skrikerunger både ved bassenget og i restauranten. Det burde være aldersgrense for å ta med barn på sånne turer. Tror foreldrene at de har glede av turen og forstår de ikke at de ødelegger ferien for veldig mange andre. Heretter blir det ihvertfall "voksenhotell" for meg. Jeg hater egentlig ikke barn, men nå er jeg på god vei til å mislike dem. Anonymkode: 58513...003 Hvorfor utsetter du deg selv for en slik risiko? Tenker du overdriver, en liten smule, minst. Anonymkode: 637e6...6d3 6
AnonymBruker Skrevet 20. august 2016 #4 Skrevet 20. august 2016 Jeg kjenner 1,5-åringer som har stor glede av å reise til syden Bade og sitte i sanda og leke, hva kan være bedre for en liten kropp? Dersom du ikke liker støy fra barn er det jo bare å unngå hotell med Bamseklubb, og heller bo på et hotell med aldersgrense. Det finnes jo mange slike hotell og flere av de har til og med egen strand, så problemet her er vel heller at du velger å bo på hotell som er tilrettelagt for barnefamilier. Anonymkode: b044f...c80 21
AnonymBruker Skrevet 20. august 2016 #5 Skrevet 20. august 2016 Men hvorfor dra på Charter? Charter er for de som ikke ønsker å tenke, vil ha alt tilrettelagt, transport, nordisk talende personale og bamseklubb - barnefamilie og eldre. Som bare ønsker sol og sommer, og i mindre grad kultur og nye opplevelse. Sagt med andre ord - en ferie jeg aldri ville valgt som voksent par uten barn. Men da på grunn av samlebåndturisme, ikke på grunn av barn. Anonymkode: 8b8ca...e06 12
AnonymBruker Skrevet 20. august 2016 #6 Skrevet 20. august 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men hvorfor dra på Charter? Charter er for de som ikke ønsker å tenke, vil ha alt tilrettelagt, transport, nordisk talende personale og bamseklubb - barnefamilie og eldre. Som bare ønsker sol og sommer, og i mindre grad kultur og nye opplevelse. Sagt med andre ord - en ferie jeg aldri ville valgt som voksent par uten barn. Men da på grunn av samlebåndturisme, ikke på grunn av barn. Anonymkode: 8b8ca...e06 Så fint du fikk frem din personlige mening om charter da. Det var viktig. Anonymkode: 95347...7ed 5
AnonymBruker Skrevet 20. august 2016 #7 Skrevet 20. august 2016 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Helvetet begynte allerede på Gardemoen. Skrik og spetakkel. Det fortsatte på flyet og bussen til hotellet. Og nå er dagene preget av bortskjemte skrikerunger både ved bassenget og i restauranten. Det burde være aldersgrense for å ta med barn på sånne turer. Tror foreldrene at de har glede av turen og forstår de ikke at de ødelegger ferien for veldig mange andre. Heretter blir det ihvertfall "voksenhotell" for meg. Jeg hater egentlig ikke barn, men nå er jeg på god vei til å mislike dem. Anonymkode: 58513...003 Denne er enkel. Før jeg fikk barn dro jeg aldri på hotell eller reisemål med betegnelsen barnevennlig. Drar man alene eller sammen med andre voksne så er jo hotell med bamseklubben eller lignende et mareritt. Nå er tiden kommet dit at jeg selv har endt opp der, men med 2 barn så er det en helt annen opplevelse. Anonymkode: 9d3d7...45a 1
AnonymBruker Skrevet 20. august 2016 #8 Skrevet 20. august 2016 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men hvorfor dra på Charter? Charter er for de som ikke ønsker å tenke, vil ha alt tilrettelagt, transport, nordisk talende personale og bamseklubb - barnefamilie og eldre. Som bare ønsker sol og sommer, og i mindre grad kultur og nye opplevelse. Sagt med andre ord - en ferie jeg aldri ville valgt som voksent par uten barn. Men da på grunn av samlebåndturisme, ikke på grunn av barn. Anonymkode: 8b8ca...e06 Tror ikke du føler med i timen, alle de store reisearrangørene tilbyr hotell og destinasjoner som er merket med; -for par -passer best for voksne -ikke egnet for barn etc Anonymkode: 9d3d7...45a 5
Aamu Skrevet 20. august 2016 #9 Skrevet 20. august 2016 Fordi de har glede av det. Spedbarn kan jeg ikke forstå, hvis man reiser til land med 30 grader og høyere, men 6mnd og opp forstår jeg veldig godt. Lufta er for alle, også hvis man flyr 5
AnonymBruker Skrevet 20. august 2016 #10 Skrevet 20. august 2016 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg kjenner 1,5-åringer som har stor glede av å reise til syden Bade og sitte i sanda og leke, hva kan være bedre for en liten kropp? Dersom du ikke liker støy fra barn er det jo bare å unngå hotell med Bamseklubb, og heller bo på et hotell med aldersgrense. Det finnes jo mange slike hotell og flere av de har til og med egen strand, så problemet her er vel heller at du velger å bo på hotell som er tilrettelagt for barnefamilier. Anonymkode: b044f...c80 Et øyeblikk siden, Aamu skrev: Fordi de har glede av det. Spedbarn kan jeg ikke forstå, hvis man reiser til land med 30 grader og høyere, men 6mnd og opp forstår jeg veldig godt. Lufta er for alle, også hvis man flyr Alt dette kan dere gjøre med barna hjemme også. Bruk stranda, bruk badeanlegg. Skån de små for ørespreng på fly. Å dra til syden med småbarn er KUN for foreldrenes skyld. Barna får ingenting ekstra ut av det. Jeg ønsker å dra til syden med mitt store barn. Vi dro første gang da han var sju år. Andre gang da han var ti. Siste gangen var helt grusom, det løp uoppdragne unger rundt oss hele tiden, til og med sønnen min synes det var frekt å løpe rundt for å jakte på duer mens vi spiste middag. Helt sjokkert over hvor lite oppdragelse andre har på ungene sine! Men voksenhotell kan vi ikke ta, da jeg nettopp drar med barnet mitt. Er det en ting jeg forventer av andre så er det normal folkeskikk, høflighet og at man kan ta litt hensyn til omgivelsene. Det fantes ikke på de hotellene vi har vært, spesielt ikke det siste (Gran Canaria, Ving-hotell). Anonymkode: 422a5...7c1 7
AnonymBruker Skrevet 20. august 2016 #11 Skrevet 20. august 2016 5 minutter siden, Aamu skrev: Fordi de har glede av det. Spedbarn kan jeg ikke forstå, hvis man reiser til land med 30 grader og høyere, men 6mnd og opp forstår jeg veldig godt. Lufta er for alle, også hvis man flyr Og forresten, forklar hva en 6 måneder gammel baby får ut av en sydentur! Anonymkode: 422a5...7c1 6
AnonymBruker Skrevet 20. august 2016 #12 Skrevet 20. august 2016 Jeg fløy nylig til og fra Spania, og på flyet var det naturlig nok mange barn som også skulle på ferie. Jeg må understreke at jeg absolutt ikke er noen barnehater, men en ting stusset jeg veldig på: Mange av barna var fryktelig høylydte, ropte og skrek av full hals! Jeg forstår at barn syns det er spennende å fly, men jeg hørte ikke en eneste forelder hysje på barna sine. Jeg mener, ungene trenger vel ikke HYLE selv om de er oppspilte. Det eneste jeg så var en pappa som irettesatte datteren på 4-5 år som skapte seg i toalettkøen, og hun hørte etter. Er foreldre i dag sløve, har de gitt opp, eller tror de at de sårer barnas følelser ved å hysje på dem? Anonymkode: c7554...1cb 10
AnonymBruker Skrevet 20. august 2016 #13 Skrevet 20. august 2016 Hva forventer du egentlig av en charterferie? Jeg tar høyde for både skrikende unger og fulle ufyselige godt voksne folk de gangene jeg reiser charter. Det må man (dessverre) regne med. Det sagt er det uaktuelt å reise med vår sønn på snart 2 foreløpig, vi venter til han er litt eldre. Anonymkode: fc516...24b
AnonymBruker Skrevet 20. august 2016 #14 Skrevet 20. august 2016 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg fløy nylig til og fra Spania, og på flyet var det naturlig nok mange barn som også skulle på ferie. Jeg må understreke at jeg absolutt ikke er noen barnehater, men en ting stusset jeg veldig på: Mange av barna var fryktelig høylydte, ropte og skrek av full hals! Jeg forstår at barn syns det er spennende å fly, men jeg hørte ikke en eneste forelder hysje på barna sine. Jeg mener, ungene trenger vel ikke HYLE selv om de er oppspilte. Det eneste jeg så var en pappa som irettesatte datteren på 4-5 år som skapte seg i toalettkøen, og hun hørte etter. Er foreldre i dag sløve, har de gitt opp, eller tror de at de sårer barnas følelser ved å hysje på dem? Anonymkode: c7554...1cb Samme erfaring. Både på ferie og overalt egentlig. Unger har ikke oppdragelse lenger. Mitt inntrykk er at de gir blanke. Jeg har sluttet å besøke venninner som dropper oppdragelse på denne måten. Det pussige er at de omtaler seg som strenge utad, mens ungene henger i taklampene så fort de får sjansen. Anonymkode: 422a5...7c1 3
AnonymBruker Skrevet 20. august 2016 #15 Skrevet 20. august 2016 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg ønsker å dra til syden med mitt store barn. Vi dro første gang da han var sju år. Andre gang da han var ti. Siste gangen var helt grusom, det løp uoppdragne unger rundt oss hele tiden, til og med sønnen min synes det var frekt å løpe rundt for å jakte på duer mens vi spiste middag. Helt sjokkert over hvor lite oppdragelse andre har på ungene sine! Men voksenhotell kan vi ikke ta, da jeg nettopp drar med barnet mitt. Er det en ting jeg forventer av andre så er det normal folkeskikk, høflighet og at man kan ta litt hensyn til omgivelsene. Det fantes ikke på de hotellene vi har vært, spesielt ikke det siste (Gran Canaria, Ving-hotell). Mor og far tror at ferie med barn er å sitte og ta seg en øl, og ungene koser seg så (mens ungene oppfører seg rabiat)? Anonymkode: 9d3d7...45a 1
AnonymBruker Skrevet 20. august 2016 #16 Skrevet 20. august 2016 Voksne prate-syke idioter som aldri tar noe som helst hensyn til folk som sitter rundt seg. Det er faktisk veldig irriterende det også! Når man sitter innestengt på ett helt full-stappet fly ved siden av mange godt voksne folk - som i tillegg har veldig kraftig munn-diare! Da blir det fleire timer med non-stop tom-prat, fra alle kanter!. Anonymkode: 76daf...f14 6
AnonymBruker Skrevet 20. august 2016 #17 Skrevet 20. august 2016 37 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så fint du fikk frem din personlige mening om charter da. Det var viktig. Anonymkode: 95347...7ed Min personlige mening er at det kun er nedre sosiale som bruker ordet syden og drar på charter. Mitt innlegg var kun et tips til hvordan du skulle unngå skrikende småbarn neste gang du drar på tur. Bestill fly selv, ta ut en bil på flyplassen, og velg et hotell uten familieleiligheter. Kan love deg en barnefri tur. Så kan du kose deg på tur, og barnefamiliene slipper surmulingen din på flyet og på hotellet. Anonymkode: 8b8ca...e06
AnonymBruker Skrevet 20. august 2016 #18 Skrevet 20. august 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Samme erfaring. Både på ferie og overalt egentlig. Unger har ikke oppdragelse lenger. Mitt inntrykk er at de gir blanke. Jeg har sluttet å besøke venninner som dropper oppdragelse på denne måten. Det pussige er at de omtaler seg som strenge utad, mens ungene henger i taklampene så fort de får sjansen. Anonymkode: 422a5...7c1 Barn uten oppdragelse har nå vart så lenge at det gir seg triste utslag. I min jobb er det kommet inn unge som er for sene, sitter med mobilen på møter og sutrer som de er 4 år dersom ting haster. Ungdommen er fin på mange måter, men eier ikke oppdragelse. Nå er det arbeidsgiver som må si til en 22-åring hvordan voksenlivet fungerer. Anonymkode: 9d3d7...45a 2
AnonymBruker Skrevet 20. august 2016 #19 Skrevet 20. august 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Min personlige mening er at det kun er nedre sosiale som bruker ordet syden og drar på charter. Mitt innlegg var kun et tips til hvordan du skulle unngå skrikende småbarn neste gang du drar på tur. Bestill fly selv, ta ut en bil på flyplassen, og velg et hotell uten familieleiligheter. Kan love deg en barnefri tur. Så kan du kose deg på tur, og barnefamiliene slipper surmulingen din på flyet og på hotellet. Anonymkode: 8b8ca...e06 Jada, og campingferie er harry. å dra til Sverige er ultraharry. Det verste er at du ikke skjønner hvor nedlatende du er, tipper du sitter der og tror du mener det godt. Anonymkode: 9d3d7...45a 8
AnonymBruker Skrevet 20. august 2016 #20 Skrevet 20. august 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mor og far tror at ferie med barn er å sitte og ta seg en øl, og ungene koser seg så (mens ungene oppfører seg rabiat)? Anonymkode: 9d3d7...45a Jupp. De satt jo gjerne på et annet middagsbord 2-3 bord bortenfor oss. Og fikk virkelig med seg det, men de brydde seg ikke. Sikkert samme type som bare smiler og tenker barn er barn, når ungene roper ut og hoier på flyet, eller løper rundt i butikker med minihandlevogn.. 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Barn uten oppdragelse har nå vart så lenge at det gir seg triste utslag. I min jobb er det kommet inn unge som er for sene, sitter med mobilen på møter og sutrer som de er 4 år dersom ting haster. Ungdommen er fin på mange måter, men eier ikke oppdragelse. Nå er det arbeidsgiver som må si til en 22-åring hvordan voksenlivet fungerer. Anonymkode: 9d3d7...45a Jeg hadde med tre 9-åringer på et arrangement en gang. Har aldri opplevd det problematisk å ha aleneansvar for mange unger, men så sier jeg fra ganske så tydelig da. De to som ikke var mine fikk seg nok et lite sjokk da jeg gav kraftig beskjed om at løping inne på et kjøpesenter er strengt forbudt. Noe som for meg er en selvfølge, man løper ikke innendørs. Ungene oppførte seg fint etter det altså, men litt snurte. Jeg mener det kun er ettåringer som kan unnskyldes slik oppførsel, fordi de faktisk ikke husker slike regler. Anonymkode: 422a5...7c1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå