AnonymBruker Skrevet 20. august 2016 #1 Skrevet 20. august 2016 Jeg har naboer fra helvete... Røyker rett utenfor vinduene, bråker alltid, roper istedenfor å snakke normalt, og er bråkete og høylydte døgnet rundt uansett hva de foretar seg. Bruker vulgært språk med banneord og dette våkner vi til om morgenene mens de står utenfor vinduene og røyker og roper banneord i hver setning de sier. Smeller dørene så hardt at ting faller ned i leiligheten her, og hele nabolaget hører det. Samtidig som at de sitter rett utenfor, og snakker dritt om meg, nesten som om de skulle ønske jeg hørte alt de sa. Har forsøkt å snakke med de en gang, med det resultatet at "damen" i huset ble sinna, og de lot være å invitere mitt barn i deres barns bursdagsselskaper, de lar det altså gå utover ungene istedenfor å ta til seg ydmyke, forsiktige beskjeder om at det bråker såpass mye at vi blir holdt våkne, ting faller ned her når de smeller dører, og folk våkner opp når de smeller dører og pusser opp til langt utpå natt. Hva gjør man med en sånn situasjon? Jeg har ingen erfaring med vanskelige naboer fra før, har alltid trivdes der jeg har bodd, og vært i gode nabolag, jeg er mildt sagt sjokkert over oppførselen deres. Jeg har fått naboene fra helvete, mildt sagt. De er uhøflige, og snakker stygt og veldig nedsettende til mitt barn når barnet mitt er hos de og leker, så jeg har forsøkt å unngå at mitt barn er der for mye, fordi som mor er det ikke noe hyggelig å høre på hvordan den mora snakker til mitt barn, i en sur og kjeftete nedsettende tone. Barnet mitt har ofte vært lei seg etter å ha vært der på besøk, uten at jeg har skjønt hvorfor, men nå begynner jeg å se det hele bildet. Naboungene har ingen andre venner i nabolaget (eller i det hele tatt) enn mitt barn, så jeg mener de burde være glad for at ungene deres har en venn å leke med. Fordi det skal ikke gå utover ungene at de (tydeligvis) ikke liker meg. Flere som har slike naboer? Hva gjør man med sånt? Anonymkode: f66ed...ffd
AnonymBruker Skrevet 20. august 2016 #3 Skrevet 20. august 2016 7 minutter siden, Snublefella skrev: Du flytter ut, fortere enn svint! Lettere sagt enn gjort, og vi var her først. Anonymkode: f66ed...ffd 2
Ruccula Skrevet 20. august 2016 #4 Skrevet 20. august 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Lettere sagt enn gjort, og vi var her først. Anonymkode: f66ed...ffd Da får du holde ut da Lykke til! Er liksom ikke mye du kan gjøre hcis dere begge to eier leiligheten. Hvis de bråker mye før kl 08 og etter 22 kan du jo ringe politiet...men ellers er det lite å gjøre. Så du får holde ut eller flytte.
AnonymBruker Skrevet 20. august 2016 #6 Skrevet 20. august 2016 Skaff deg noe sånn: http://www.clasohlson.com/no/Signalhorn/31-5230 Eller noe sånn: http://www.biltema.no/no/Bat/12-V/Signalhorn/Signalhorn-gass-2000020036/ Hver eneste gang de røyker eller bråker, så kan du bråke tilbake med noe slikt.... Anonymkode: b41d9...a11 3
AnonymBruker Skrevet 20. august 2016 #7 Skrevet 20. august 2016 Du kan gjøre som de gjør her i USA, bank på døra og si/rop: SHUT THE FUCK UP Y'ALL, OR I'LL PUNCH THE FUCKIN SHIT OUTTA YOUR FACE, AIGHT?? Sånn er det å bo i ghettoen haha, man blir litt tøff i trynet. Leier dere eller eier dere? Finnes vel noe styre dere kan kontakte? Anonymkode: bd794...790 4
AnonymBruker Skrevet 20. august 2016 #8 Skrevet 20. august 2016 Jeg/vi valgte å flytte fra problemer med naboer. Bor nå i et fint rekkehus ved sjøen med en 80 år gammel dame som nabo på ene siden og en 70 år gammel dame som nabo på andre siden. Fantastisk, helt stille og fredelig Gjør research, finn et sted med fred og ro! Anonymkode: a1257...850 3
AnonymBruker Skrevet 20. august 2016 #9 Skrevet 20. august 2016 Jepp, kan nok lønne seg å sjekke ut strøket på forhånd ja! Dersom man flytter til ett av de første husene som popper frem i ett stort borettslag. Samt at man veit at dette ligger veldig nærme en barnehage eller en stor barneskole. I tillegg til at det garantert kommer til å bygges langt fleire rekkehus osv i samme borettslag. Da burde man faktisk skjønne at det sannsynligvis kommer til å flytte veldig mange små snørr-unger dit i fremtiden også. Samt at en god del unge samboere / ektepar kan finne på å flytte dit, og få fleire snørr-unger hver - i fremtiden... Da må man faktisk regne med at det kommer til å bli veldig masse bråk og barneskrik også.... Anonymkode: b41d9...a11
AnonymBruker Skrevet 20. august 2016 #10 Skrevet 20. august 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jepp, kan nok lønne seg å sjekke ut strøket på forhånd ja! Dersom man flytter til ett av de første husene som popper frem i ett stort borettslag. Samt at man veit at dette ligger veldig nærme en barnehage eller en stor barneskole. I tillegg til at det garantert kommer til å bygges langt fleire rekkehus osv i samme borettslag. Da burde man faktisk skjønne at det sannsynligvis kommer til å flytte veldig mange små snørr-unger dit i fremtiden også. Samt at en god del unge samboere / ektepar kan finne på å flytte dit, og få fleire snørr-unger hver - i fremtiden... Da må man faktisk regne med at det kommer til å bli veldig masse bråk og barneskrik også.... Anonymkode: b41d9...a11 Her er det ikke snakk om barnehage eller skole i nærheten. Det er heller ikke barn sine lyder (har barn selv!) som er problemet, men den evige dårlige stemningen, smelling med dører, bråk til alle døgnets tider. Da nevnes ikke ungene. Dette er snakk om de voksne som ikke evner å ta hensyn eller å oppføre seg som folk. Anonymkode: f66ed...ffd 6
AnonymBruker Skrevet 21. august 2016 #11 Skrevet 21. august 2016 Den 20. august 2016 at 16.09, Snublefella skrev: Da får du holde ut da Lykke til! Er liksom ikke mye du kan gjøre hcis dere begge to eier leiligheten. Hvis de bråker mye før kl 08 og etter 22 kan du jo ringe politiet...men ellers er det lite å gjøre. Så du får holde ut eller flytte. Det stemmer ikke- sjekk ut granneloven. Det er ikke lov å påføre andre plager. Bor dere i borettslag? Dersom det er styre der må du klage til de. Sett opp punktene som plager- støy, røyk osv. Flere nyere borettslag har forresten forbub mot røyking pga plage for andre. Du må bare ikke være redd for de! Og for barnet ditt er det kanskje til det beste om nabobarnet får forbud mot å leke med det... Anonymkode: 78543...ec1 2
AnonymBruker Skrevet 21. august 2016 #12 Skrevet 21. august 2016 Men istedetfor å spørre hva du kan gjøre med det, bør du stille et langt viktigere spørsmål; har disse barna det bra hos naboene dine? Hvis naboene dine er sånn som du beskriver dem, hvem kan da svare på om disse barna har trygge og stabile omgivelser? Jeg ville nok utforsket muligheten for at disse menneskene ikke egner seg og ha barn. Jeg sier ikke at du skal ringe barnevernet, men at du kan følge litt med på barna og hvordan de har det. Anonymkode: 95e22...75e 1
Mummikopp Skrevet 21. august 2016 #13 Skrevet 21. august 2016 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men istedetfor å spørre hva du kan gjøre med det, bør du stille et langt viktigere spørsmål; har disse barna det bra hos naboene dine? Hvis naboene dine er sånn som du beskriver dem, hvem kan da svare på om disse barna har trygge og stabile omgivelser? Jeg ville nok utforsket muligheten for at disse menneskene ikke egner seg og ha barn. Jeg sier ikke at du skal ringe barnevernet, men at du kan følge litt med på barna og hvordan de har det. Anonymkode: 95e22...75e Dette var det første jeg også tenkte på når jeg leste at de har barn. Høres ikke ut som gode omgivelser å vokse opp i.
AnonymBruker Skrevet 22. august 2016 #14 Skrevet 22. august 2016 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Det stemmer ikke- sjekk ut granneloven. Det er ikke lov å påføre andre plager. Bor dere i borettslag? Dersom det er styre der må du klage til de. Sett opp punktene som plager- støy, røyk osv. Flere nyere borettslag har forresten forbub mot røyking pga plage for andre. Du må bare ikke være redd for de! Og for barnet ditt er det kanskje til det beste om nabobarnet får forbud mot å leke med det... Anonymkode: 78543...ec1 Ungene deres er ute til klokka ni på kveldene på skolehverdager, og de er småbarn og i de første klassetrinn. Det beste hadde vært for oss alle om vi ikke hadde så mye med de å gjøre, men barnet mitt har så lyst til å leke med de. Søte, snille unger, men foreldre som er frekke og ufyselige i mot meg (null respekt, og overtramper hele tida) og ungene sine. Anonymkode: f66ed...ffd
AnonymBruker Skrevet 22. august 2016 #15 Skrevet 22. august 2016 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Men istedetfor å spørre hva du kan gjøre med det, bør du stille et langt viktigere spørsmål; har disse barna det bra hos naboene dine? Hvis naboene dine er sånn som du beskriver dem, hvem kan da svare på om disse barna har trygge og stabile omgivelser? Jeg ville nok utforsket muligheten for at disse menneskene ikke egner seg og ha barn. Jeg sier ikke at du skal ringe barnevernet, men at du kan følge litt med på barna og hvordan de har det. Anonymkode: 95e22...75e De har det sikkert så bra som de kan ha det med idioter til foreldre. Ingen grunn til å koble inn barnevernet fordi om foreldrene er ufyselige og grove i oppførselen. Veltilpassede unger, som er muligens litt for bevisste for hvordan de ter og akter seg til den alderen de er i, men tror ikke de blir fysisk avstraffet. Anonymkode: f66ed...ffd
AnonymBruker Skrevet 22. august 2016 #16 Skrevet 22. august 2016 Den 20.8.2016 at 19.21, AnonymBruker skrev: Jeg/vi valgte å flytte fra problemer med naboer. Bor nå i et fint rekkehus ved sjøen med en 80 år gammel dame som nabo på ene siden og en 70 år gammel dame som nabo på andre siden. Fantastisk, helt stille og fredelig Gjør research, finn et sted med fred og ro! Anonymkode: a1257...850 Ikke for å lage noe skår i gleden,men det er sikkert ikke lenge før disse to damene flytter på sykehjem eller dør. Hvem får du da som naboer? 😅 Anonymkode: 587d7...e66 4
AnonymBruker Skrevet 22. august 2016 #17 Skrevet 22. august 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ikke for å lage noe skår i gleden,men det er sikkert ikke lenge før disse to damene flytter på sykehjem eller dør. Hvem får du da som naboer? 😅 Anonymkode: 587d7...e66 Jeg flytta inn i tomannsrolig med ei godt voksen singel dame. Hadde vært enslig i 20 år og aldri problemer eller bråk.... Well- plutselig sto det en friar i garden og ho flytta inn til han. Nå- naboer fra helvete! Null sosiale antenner what so ever.... Anonymkode: 78543...ec1
AnonymBruker Skrevet 22. august 2016 #18 Skrevet 22. august 2016 Den 20/08/2016 at 15.46, AnonymBruker skrev: Jeg har naboer fra helvete... Røyker rett utenfor vinduene, bråker alltid, roper istedenfor å snakke normalt, og er bråkete og høylydte døgnet rundt uansett hva de foretar seg. Bruker vulgært språk med banneord og dette våkner vi til om morgenene mens de står utenfor vinduene og røyker og roper banneord i hver setning de sier. Smeller dørene så hardt at ting faller ned i leiligheten her, og hele nabolaget hører det. Samtidig som at de sitter rett utenfor, og snakker dritt om meg, nesten som om de skulle ønske jeg hørte alt de sa. Har forsøkt å snakke med de en gang, med det resultatet at "damen" i huset ble sinna, og de lot være å invitere mitt barn i deres barns bursdagsselskaper, de lar det altså gå utover ungene istedenfor å ta til seg ydmyke, forsiktige beskjeder om at det bråker såpass mye at vi blir holdt våkne, ting faller ned her når de smeller dører, og folk våkner opp når de smeller dører og pusser opp til langt utpå natt. Hva gjør man med en sånn situasjon? Jeg har ingen erfaring med vanskelige naboer fra før, har alltid trivdes der jeg har bodd, og vært i gode nabolag, jeg er mildt sagt sjokkert over oppførselen deres. Jeg har fått naboene fra helvete, mildt sagt. De er uhøflige, og snakker stygt og veldig nedsettende til mitt barn når barnet mitt er hos de og leker, så jeg har forsøkt å unngå at mitt barn er der for mye, fordi som mor er det ikke noe hyggelig å høre på hvordan den mora snakker til mitt barn, i en sur og kjeftete nedsettende tone. Barnet mitt har ofte vært lei seg etter å ha vært der på besøk, uten at jeg har skjønt hvorfor, men nå begynner jeg å se det hele bildet. Naboungene har ingen andre venner i nabolaget (eller i det hele tatt) enn mitt barn, så jeg mener de burde være glad for at ungene deres har en venn å leke med. Fordi det skal ikke gå utover ungene at de (tydeligvis) ikke liker meg. Flere som har slike naboer? Hva gjør man med sånt? Anonymkode: f66ed...ffd Du forteller henne hvor skapet skal stå, jeg hadde samme problem som du har. En idiot utav en annen verden til nabo, jeg kommer faktisk ikke på en eneste positiv ting å si om dette mennesket. Slike mennesker er bare vandt til å få ture frem som de vil. Jeg sa ifra i en ganske krass tone, i tillegg kommer jeg med noen stikk i ny og ne, snakker om henne når jeg vet at hun hører, da holdt hun kjeft gitt, og har aldri snakket til meg igjen. Anonymkode: 64ee2...25d 1
AnonymBruker Skrevet 23. august 2016 #19 Skrevet 23. august 2016 Den 8/20/2016 at 9.02, AnonymBruker skrev: Du kan gjøre som de gjør her i USA, bank på døra og si/rop: SHUT THE FUCK UP Y'ALL, OR I'LL PUNCH THE FUCKIN SHIT OUTTA YOUR FACE, AIGHT?? Sånn er det å bo i ghettoen haha, man blir litt tøff i trynet. Leier dere eller eier dere? Finnes vel noe styre dere kan kontakte? Anonymkode: bd794...790 Det er sånn hooligans prater til hverandre og er grunn til at folk dauer som fluer /skyter hverandre i nettopp ghetto /projects. Absolutt IKKE å anbefale. Det vet smarte folk, ....De flytter så fort de overhode kan. Anonymkode: afcd2...bf2 1
makkapakka Skrevet 23. august 2016 #20 Skrevet 23. august 2016 (endret) klag til styret vi fikk inn sånne naboer fra helvete som klagde over alt og alle, men vi fikk gitt beskjed engang for alle, nå etter 3 år ser det ut som de har skjønt det endelig. Endret 23. august 2016 av makkapakka 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå