Gå til innhold

hva syns dere gutter er innafor av sminke på jenter til skole og jobb?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg er en av de mange som er utrolig glad i og selv ikke minst utrolig avhengig av sminke, hver dag og til en hver anledning. Jeg både bruker eye-liner, øyenskygge, gjør contour og baker ansiktet selv om jeg kun skal på skole eller kun skal på jobb. Men har i det siste merket at mange mannfolk syns det er stygt med så mye sminke på jobb og skole. 

Jeg har også nylig fått meg jobb på et anerkjent advokatbyrå, og har merket at mennene her er ikke som de på den forrige jobben min, de snakker mye mindre med meg og hver gang de ser på meg, så virker det ut som at de prøver å finne ut av hvor mye sminke jeg har på meg. 

Så et generelt spm, hva liker dere menn at vi jenter bruker av sminke og hvor mye? Åssen type sminke syns dere er fint? 

Ikke svar med; slutt å vær desperat - kommentarer, jeg er bare litt nysgjerrig på hva dere menn liker 

Anonymkode: 3a025...467

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Tenker ikke over sminke, kun om jenta er pen eller ikke.

Edit: Gratulerer med ny jobb!

Edit2: Nå vet ikke jeg hvordan arbeidsmiljøet ditt er, men kan det hende at det bare er i ditt hode at medarbeiderne dine bryr seg om sminken din? Virker veldig spesielt om noen ikke vil prate med deg pga sminken og enda mer spesielt om det gjelder de fleste mennene på arbeidsplassen din.

Endret av Summers
Skrevet

Er menn i det hele tatt opptatt av sminke? Så lenge det ikke er veldig synlig så tror ikke jeg at menn bryr seg så veldig. De vet vel ikke hva alt det du listet opp er engang.

Jeg har aldri møtt en eneste mann som har vært opptatt av sminken min eller prøvd å finne ut hvor mye sminke jeg har på. Virker litt rart om en mann skal være så opptatt av det.

Anonymkode: 8d7fd...e83

Skrevet

Hvis du føler at de ser på deg og føler at de synes du har på deg for mye sminke, så har du kanskje på deg litt for mye sminke? Eller er du blant de som bruker mye sminke som er veldig "synlig"? Det går fint an å bruke en del sminke til hverdags på jobb og skole, uten at det er veldig synlig for alle.

Anonymkode: 56acb...30d

Skrevet

"Baker" du ansiktet?

Kan bare si at jeg ikke synes det er pent med jenter som ser veldig sminket ut, liker best dem som ser mest mulig naturlig ut (selv om jeg vet at de sikkert bruker litt tid foran speilet, de også). Men hun må være velstelt, og ikke av typen som er likegyldig til hvordan hun ser ut.

Det har jo noe med anledningen å gjøre, også. Har ingenting imot at hun pynter seg ekstra når vi skal ut, men når det kun er i en jobbsituasjon synes jeg godt sminken kan tones ned. Jeg får lett tanker om dårlig selvtillit når jeg ser damer som er overlesset med sminke.

Anonymkode: 96e43...0ec

Skrevet

Det passer absolutt ikke med full nattklubbsminke på jobb. Det er noe som heter dagsminke, da skal det være mer tonet ned og naturlig. Jeg som dame får iblandt fanget blikket av påfallende sminke. I det siste ofte de moderne øyenbrynene som ungjenter tror er trendy, det ser ut som de har brukt kullstift til å tegne tjukke kraftige øyenbryn, resten av ansiktet forsvinner. Før ble jeg litt fanget på samme måte av eldre damer som barberte bort bryna og tegnet på ny tynn strek langt oppi panna. Husker en gang på gardermoen i sikkerhetskontrollen, vakta var høy dame med langt lyst hår og svært kraftig sminke. Jeg rygget nesten bakover et par skritt, ble forfjamset, så ut som en giga transe som skulle ut på scenen straks.

Anonymkode: 19321...f3a

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...