AnonymBruker Skrevet 20. august 2016 #1 Del Skrevet 20. august 2016 Hei! Min fars driver i disse dager å renoverer huset til sin avdøde farmor. Det har stått tomt i årevis, og det meste av verdi er så klart flyttet ut. Blant mye skrot på loftet fant han en eske med gamle brev, og han sier han ikke klarer å tyde håndskriftene (jeg har ikke sett dem selv), men han har fått tak i datoer som 1945-1946, altså fra slutten av krigen. Hvem kontakter vi? Noe bør jo bli gjort med disse brevene? Anonymkode: b5054...006 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2016 #2 Del Skrevet 20. august 2016 Det er mange, iallefall 20-30 brev. Anonymkode: b5054...006 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2016 #3 Del Skrevet 20. august 2016 Er det brev som ikke er adressert til hans farmor? Er de uåpnet? Anonymkode: ae8da...4f5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Berentsens Skrevet 20. august 2016 #4 Del Skrevet 20. august 2016 Hvorfor skal dere kontakte noen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2016 #5 Del Skrevet 20. august 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei! Min fars driver i disse dager å renoverer huset til sin avdøde farmor. Det har stått tomt i årevis, og det meste av verdi er så klart flyttet ut. Blant mye skrot på loftet fant han en eske med gamle brev, og han sier han ikke klarer å tyde håndskriftene (jeg har ikke sett dem selv), men han har fått tak i datoer som 1945-1946, altså fra slutten av krigen. Hvem kontakter vi? Noe bør jo bli gjort med disse brevene? Anonymkode: b5054...006 Private brev sprer du vel ikke til hvem som helst, tenk om de var dine. Les dem eller brenn dem. Anonymkode: df9de...86a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2016 #6 Del Skrevet 20. august 2016 For å bevare dem på en riktig måte. Det kan jo være stor historie i disse brevene. Har lest om slike brev som havner i digitale arkiver, som en del av norsk historie. Anonymkode: b5054...006 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2016 #7 Del Skrevet 20. august 2016 Men jeg skal kjøre over å se om jeg klarer å tyde dem. Det er jo klart at det ikke er av særlig interesse om det er private brev. Men jeg tenkte med en gang på denne saken, når min far ringte: https://www.nrk.no/nordland/gamle-brev-fra-barn-vekker-oppsikt-1.8030547 Anonymkode: b5054...006 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2016 #8 Del Skrevet 20. august 2016 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det brev som ikke er adressert til hans farmor? Er de uåpnet? Anonymkode: ae8da...4f5 Nei de er ikke adressert til farmoren, hvert brev er adressert til en forskjellig person. De har ikke konvolutt, og det kan virke som om tanken var å sende dem. Og hvert brev har sin egen håndskrift ifølge far, og han kjenner ikke igjen navnene til noen av disse personene. Men han sliter veldig med å tyde innholdene. Anonymkode: b5054...006 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå