Gå til innhold

Fant gamle brev. Hvem kontakter jeg?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Min fars driver i disse dager å renoverer huset til sin avdøde farmor. Det har stått tomt i årevis, og det meste av verdi er så klart flyttet ut. Blant mye skrot på loftet fant han en eske med gamle brev, og han sier han ikke klarer å tyde håndskriftene (jeg har ikke sett dem selv), men han har fått tak i datoer som 1945-1946, altså fra slutten av krigen.
Hvem kontakter vi? Noe bør jo bli gjort med disse brevene?

Anonymkode: b5054...006

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det brev som ikke er adressert til hans farmor? Er de uåpnet?

Anonymkode: ae8da...4f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei! Min fars driver i disse dager å renoverer huset til sin avdøde farmor. Det har stått tomt i årevis, og det meste av verdi er så klart flyttet ut. Blant mye skrot på loftet fant han en eske med gamle brev, og han sier han ikke klarer å tyde håndskriftene (jeg har ikke sett dem selv), men han har fått tak i datoer som 1945-1946, altså fra slutten av krigen.
Hvem kontakter vi? Noe bør jo bli gjort med disse brevene?

Private brev sprer du vel ikke til hvem som helst, tenk om de var dine. Les dem eller brenn dem.

Anonymkode: df9de...86a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å bevare dem på en riktig måte. Det kan jo være stor historie i disse brevene. Har lest om slike brev som havner i digitale arkiver, som en del av norsk historie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det brev som ikke er adressert til hans farmor? Er de uåpnet?

Anonymkode: ae8da...4f5

Nei de er ikke adressert til farmoren, hvert brev er adressert til en forskjellig person. De har ikke konvolutt, og det kan virke som om tanken var å sende dem. Og hvert brev har sin egen håndskrift ifølge far, og han kjenner ikke igjen navnene til noen av disse personene. Men han sliter veldig med å tyde innholdene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...