Gå til innhold

Pene menn og mindre pene jenter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Men ser ofte par der jenta er ganske pen mens gutten ikke er det og folk pleier ikke å reagere på det (mye penger, stor pennes m m kan være årsaken), mens når det er snakk om en pen mann med en mindre pen jente så møter man ofte sure og dømmende blikk. Hvorfor er det sånn?

Anonymkode: ff3b0...312

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men ser ofte par der jenta er ganske pen mens gutten ikke er det og folk pleier ikke å reagere på det (mye penger, stor pennes m m kan være årsaken), mens når det er snakk om en pen mann med en mindre pen jente så møter man ofte sure og dømmende blikk. Hvorfor er det sånn?

Anonymkode: ff3b0...312

Misunnelse. Jenter er veldig kresne på utseende så når de først finner en som er pen så vil alle ha ham. Når de ser at han i stedet valgte en mindre pen jente blir de usikre på seg selv

Anonymkode: 798a1...09b

• Liker 7
Skrevet

Kjæresten min er ganske mye penere enn meg, jeg er altså dama i forholdet. Merker at andre kvinner ser på han når vi er ute, og kanskje stusser de litt over kombinasjonen vi er, men han ser heldigvis ikke tilbake. Av og til lurer jeg og på hva han gjør med en som meg, så jeg kan bare krysse fingrene for at han ikke begynner å gjøre det samme. 😂 

Anonymkode: 5a8e4...ead

• Liker 6
Gjest Perfem2
Skrevet (endret)

.

Endret av XXVIII
Skrevet

Jeg tenker at det er hyggelige mannfolk som ikke lar seg styre av sitt eller andres utseende. 

• Liker 1
Skrevet

Menn er generelt mye greiere mot hverandre enn det kvinner er. 

Anonymkode: 0e6b4...e77

• Liker 3
Skrevet
18 minutter siden, XXVIII skrev:

Hvem er det du mener at kommer med sure og dømmende blikk ved et slikt scenario?

Det lurer jeg også på, TS?

Anonymkode: 75a30...94e

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Kjæresten min er ganske mye penere enn meg, jeg er altså dama i forholdet. Merker at andre kvinner ser på han når vi er ute, og kanskje stusser de litt over kombinasjonen vi er, men han ser heldigvis ikke tilbake. Av og til lurer jeg og på hva han gjør med en som meg, så jeg kan bare krysse fingrene for at han ikke begynner å gjøre det samme. 😂 

Anonymkode: 5a8e4...ead

Han har kanskje litt flere verdier enn om du er veldig pen eller ikke? :)

Anonymkode: 2d095...1bb

• Liker 1
Gjest Minesveiper
Skrevet

Har aldri sett folk komme med dømmende blikk når det gjelder denne saken. 

Uansett, en tanke kan vel være at folk har en ide om at menn i større grad velger partner etter utseende. Når disse ser beviser på at det ikke alltid er tilfelle, stemmer ikke det overrens med deres syn på virkeligheten. Mange tenker vel også "Hvordan klarte hun å få en så pen kjæreste når jeg er minst like pen og ikke klarer det?" 

Jeg har sett gjennomsnittelige kvinner med pene menn mange ganger, og grunnen til at de finner sammen er den samme som når gjennomsnittelige menn blir sammen med pene damer. Ressursterke mennesker klarer seg som regel bra på partnermarkedet selv om de ikke er de peneste. 

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Menn er generelt mye greiere mot hverandre enn det kvinner er. 

Anonymkode: 0e6b4...e77

Jepp, og en del pene jenter ser ut til å tro at de har førsteretten på mennene de vil ha. Er ikke lenge siden det var en lang tråd her fra en kvinne som var fornærmet over en mann som hadde ødelagt seg ved å ligge med en "stygg" kvinne.

Anonymkode: 47fbe...77f

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jepp, og en del pene jenter ser ut til å tro at de har førsteretten på mennene de vil ha. Er ikke lenge siden det var en lang tråd her fra en kvinne som var fornærmet over en mann som hadde ødelagt seg ved å ligge med en "stygg" kvinne.

Èn kvinne, ja. Var det mange som var enig med henne i den tråden?

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Èn kvinne, ja. Var det mange som var enig med henne i den tråden?

Det var nok et ekstremt tilfelle, men jeg vet om en god del jenter som mener de er bedre enn mindre pene jenter.

• Liker 1
Skrevet

Broren min har giftet seg med ei som er mindre pen. Selv er han godt over gjennomsnittet. Lenge tenkte jeg at hun nok hadde indre kvaliteter som veide opp, men jeg klarer ikke finne de heller...  Jeg skjønner det ikke, men de virker lykkelige og det er jo det viktige.

Det hadde forsåvidt vært interessant å vite hva som gjorde at han valgte henne, for tidligere har han hatt kjærester mer på samme nivå.

Anonymkode: 98bcc...29f

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...