Gå til innhold

Venninne som dynker seg i parfyme. Er jeg frekk hvis jeg sier ifra?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en venninne som virkelig dynker seg i parfyme. Hun sprayer hele kroppen. Det lukter ikke godt når hun dynker seg. Lukter helt grusomt. Til og med jeg som ikke har allergier, synes det blir for mye. Hun bruker det hver dag og dynker seg ekstra når hun skal på fest. Huff. Jeg blir faktisk kvalm. Vet det er flere som reagerer på det. Jeg fikk en kjole av henne, men måtte hive den i vaskemaskina fordi den stinka parfyme. 

Det er ikke alltid man selv lukter hvor mye og sterkt det blir. Hun er nok ikke klar over det selv. Er jeg frekk hvis jeg sier ifra om det? 

Anonymkode: 764f4...7f9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg syns du skal si i fra. Om man bruker den samme parfymen hver dag så blir man fort "blind" på lukta. Du trenger selvfølgelig ikke si at hun stinker, legg det frem litt høflig. 

Anonymkode: 4871e...498

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du skal si det, men legg det da frem direkte til henne. Høflig selvsagt. Jeg vet at det er flere som tar opp problemer ved å snakke "nøytralt" om det og ikke rette det mot personen man snakker med, men det synes jeg er fryktelig ufint. Det stiller vedkommende i en litt rar og ukomfortabel situasjon. 

Anonymkode: c7980...8d6

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som bruker så mye parfyme stinker jo ned møbler og alt og det sitter i lenge. Det er jo ikke akkurat kroppslukten hennes du kommenterer så jeg ville sagt det for hennes egen del. Dessuten vil man kanskje begynne å unngå personen etterhvert pga lukta så bedre å rive av plasteret fort.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ta det opp på en høflig måte så klart :) 

Ts

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Shit, så mye parfyme du bruker, det lukter jo verre jo mer du tar på! To spray er nok; ett på hver side av halsen." Tada!

Anonymkode: 15d9e...571

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

"Shit, så mye parfyme du bruker, det lukter jo verre jo mer du tar på! To spray er nok; ett på hver side av halsen." Tada!

Anonymkode: 15d9e...571

Kommer ikke til å si det på den måten. Vil ikke fornærme ho heller. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør absolutt si ifra. Man merker ikke selv når man sprayer seg med parfyme, men andre gjør det. Jo mer man sprayer,  jo verre lukter det. To spray er mer enn nok. 

Hadde en venninne som også dynket seg. Hun hadde en parfyme i bare en uke også var hun tom. Hun sprayer hele kroppen, ja til og med håret! Helt vilt. Jeg sa ifra til slutt, men hun ble bare fryktelig fornærmet. Så hver forsiktig med åssen du ordlegger deg :) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kommer ikke til å si det på den måten. Vil ikke fornærme ho heller. 

Godt at du har sunn fornuft i behold. 

Anonymkode: c7980...8d6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med; " den er skikkelig god den parfymen du bruker, men du tror ikke at du har litt mye på av og til?" Eller noe sånt 😊

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke det er frekt å si ifra! Jeg er hverken allergisk mot parfyme, ei eller spesielt sensitiv, men når det kommer til folk som dynker seg i parfyme, kjenner jeg det for å si det sånn :laugh:

"Du, fra ei venninne til ei annen; jeg synes kanskje du bruker litt mye parfyme? Er klar over at man ikke kjenner sin egen parfyme like godt, men tenkte bare å si ifra :) Håper jeg ikke fornærmet deg, for i litt mindre doser er den veldig god!"

(Nå vet ikke jeg hvordan du pleier å si ifra om ting, men noe i den dur kanskje!)

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis hun skal gi deg en klem eller setter seg like ved siden av deg kan du jo bare spille overrasket og si "oj du har spraya deg idag, gitt!" 

Press frem et lite host eller to. Kanskje hun tar hintet.

Anonymkode: e5c89...93e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Folk er jo så sarte. Det er ikke akkurat traumatiske nyheter der moren hennes har dødd du skal ta opp! Blir hun virkelig fornærmet om du sier på en morsom måte at hun bruker litt mye parfyme?

Anonymkode: a619b...a81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Folk er jo så sarte. Det er ikke akkurat traumatiske nyheter der moren hennes har dødd du skal ta opp! Blir hun virkelig fornærmet om du sier på en morsom måte at hun bruker litt mye parfyme?

Anonymkode: a619b...a81

Enig. Skjønner ikke hvor dere finner disse folkene som blir så fort fornærmet. Det må jo være slitsomt å ikke kunne si fra om noe som helst uten at noen blir sure. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, penny_ skrev:

Enig. Skjønner ikke hvor dere finner disse folkene som blir så fort fornærmet. Det må jo være slitsomt å ikke kunne si fra om noe som helst uten at noen blir sure. 

Alle ønsker å passe inn, og mange opplever det som et nederlag når noen kritiserer dem. Selv om det er godt ment. Blir litt som å kritisere hårfrisyren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Den 20.8.2016 at 9.07, AnonymBruker skrev:

Jeg skal ta det opp på en høflig måte så klart :) 

Ts

Du behøver ikke si noe, bare hold for nesa

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 20.8.2016 at 9.23, LeilaS skrev:

Du bør absolutt si ifra. Man merker ikke selv når man sprayer seg med parfyme, men andre gjør det. Jo mer man sprayer,  jo verre lukter det. To spray er mer enn nok. 

Hadde en venninne som også dynket seg. Hun hadde en parfyme i bare en uke også var hun tom. Hun sprayer hele kroppen, ja til og med håret! Helt vilt. Jeg sa ifra til slutt, men hun ble bare fryktelig fornærmet. Så hver forsiktig med åssen du ordlegger deg :) 

Haha håper ikke hun brukte dyre parfymer!

Jeg har et svetteproblem, og dynket meg før i tiden veldig mye i parfyme, men har sluttet med det nå. Sliter venninna de med slike problemer, ts? Prøver hun å maskere noe annet?

Anonymkode: d7176...d9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Aamu skrev:

Alle ønsker å passe inn, og mange opplever det som et nederlag når noen kritiserer dem. Selv om det er godt ment. Blir litt som å kritisere hårfrisyren.

Ja slik er det. Og derfor er det helt håpløst å være allergisk mot parfyme. Alle blir sure og fornærmet. Det finnes ikke en fin måte å si det på som hjelper. Folk tar det som personlig kritikk uansett.

Anonymkode: 1ff8d...a96

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja slik er det. Og derfor er det helt håpløst å være allergisk mot parfyme. Alle blir sure og fornærmet. Det finnes ikke en fin måte å si det på som hjelper. Folk tar det som personlig kritikk uansett.

Anonymkode: 1ff8d...a96

Nei, det er sant. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...