Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hjeelp. Jeg vet det ikke er et dilemma egentlig, men jeg er ganske betatt av det ene fadderbarnet mitt. Jeg tror i fylla så automatisk ender det opp med at jeg kikker og virkelig veldig mottakelig til personen. 

Faddebarn vet jeg har samboer etc, men fikk idag høre om ei som trudde vi holdt på og sa vi var søte sammen. Dette freaker meg ut. Har aldri vært utro, og aldri tenkt til det. Hvordan skal jeg holde avstand og ikke bli mer tiltrukket når det er fadderbarnet mitt? Føler meg urettferdig mot samboer, selvom jeg ikke har gjort noe galt. Utenom at jeg synes fadderbarnet mitt er utrolig attraktiv... Og jeg smelter når jeg ser han....

Anonymkode: 9dc43...b12

Skrevet

Flytt utenlands

Anonymkode: 4e340...8a1

Skrevet

Fadder BARN???

Anonymkode: 58d0a...81c

• Liker 2
Skrevet

For å få det helt avklart.. Det er snakk om fadderbarn på universitet/høgskole? Fadderuka varer vel bare i en kort periode? Du får holde deg i skinnet, og ikke oppsøke personen mer enn det som er helt nødvendig ved arrangementer  :) 

• Liker 9
Skrevet

Det er så klart snakk om høgskole ja.. Altså, fadderuka. Det er en hel ny uke med de til neste uke også.. Ikke bare denne. Var kanskje et litt fylleskriv, men skal innrømme man blir litt ekstra sjarmert og tiltrukket av fyren ved alkohol. Vet jeg aldri ville gjort noe, men likevel litt frustrende når han tilbake virker litt interessert. Heldigvis vet han at jeg har type.

Får bare prøve å holde så profesjonelt som mulig. Vet jo hvor grensene går. 

• Liker 2
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er så klart snakk om høgskole ja.. Altså, fadderuka. Det er en hel ny uke med de til neste uke også.. Ikke bare denne. Var kanskje et litt fylleskriv, men skal innrømme man blir litt ekstra sjarmert og tiltrukket av fyren ved alkohol. Vet jeg aldri ville gjort noe, men likevel litt frustrende når han tilbake virker litt interessert. Heldigvis vet han at jeg har type.

Får bare prøve å holde så profesjonelt som mulig. Vet jo hvor grensene går. 

Du må da klare å kontrollere deg selv. 

Anonymkode: 6e741...704

• Liker 14
Skrevet

Kanskje verdt å kutte litt ned på alkoholen? 

• Liker 15
Gjest Keiserensnyeklær
Skrevet

Tenk på noe skikkelig usexy hver gang du er med ham. Hver gang han prøver å flørte, så tenker du "morkake!" "sukat!" "rømmegrøt!". Det at han vet at du har type trenger jo ikke nødvendigvis legge noen demper for ham, så her er det du som må både passe på alkoholinntak og selvkontroll. Og det klarer du!

Skrevet

Jeg trodde virkelig dette var fadderbarnet ditt, at du var gudmor, og dette var en mye yngre gutt. Uttrykk deg mer presis!

Anonymkode: 69909...257

• Liker 13
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg trodde virkelig dette var fadderbarnet ditt, at du var gudmor, og dette var en mye yngre gutt. Uttrykk deg mer presis!

Enig. Slik tolket jeg også overskriften. Selv om det ikke var intensjonen, syns jeg ikke fadder til dåp og fadder til fadderuken skal blandes som sukker og kanel. 

Skrevet

Hvor mange faddere hooker opp med naive, unge nye studenter hvert år? Mange.

• Liker 3
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

9 minutter siden, student86 skrev:

Enig. Slik tolket jeg også overskriften. Selv om det ikke var intensjonen, syns jeg ikke fadder til dåp og fadder til fadderuken skal blandes som sukker og kanel. 

Her er det jo dere som er helt skrudd. Ut ifra overskriften er det jo åpenbart at det dreier seg om fadder og fadderbarn i forbindelse med fadderuken. 

Anonymkode: 3088b...15e

• Liker 7
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Her er det jo dere som er helt skrudd. Ut ifra overskriften er det jo åpenbart at det dreier seg om fadder og fadderbarn i forbindelse med fadderuken. 

Det må kun være for de som selv er studenter eller akkurat har vært det. For de av oss som ikke har vært borti den seansen er det naturlig å tro at det var snakk om dåpsfadder. Og ja - det ville ha vært skrudd. Derfor gikk jeg inn i tråden. 

• Liker 5
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, jeg trodde også det handlet om kirkelig fadder og fadderbarn, overskriften er Fadder betatt av fadderbarn, det står ingenting om fadderuke, hadde det stått det, så hadde ingen misforstått. Jeg så jo for meg en dame på 40 som var betatt av en ung slektning på 20. Du må være mer presis i ordleggingen din. 

Anonymkode: 60fdf...26d

• Liker 2
Skrevet

Dette vil jeg kalle et luksusproblem.

Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg trives best med at vettet mitt er skrudd godt fast. Det er derfor jeg anbefaler mindre alkohol.

Det er ellers svært lite som regnes som åpenbart de stedene det er aktuelt med fadderuke, som jo er høyskoler og universiteter. Slike steder lærer man at nærmest ingenting er åpenbart, slik som i vitenskapsteorien. Man kan til og med gå så langt som å lure på om man virkelig eksisterer eller bare tror at man eksisterer.

Skrevet
1 time siden, jabx skrev:

Hvor mange faddere hooker opp med naive, unge nye studenter hvert år? Mange.

Haha, du har tydeligvis ikke studert så mye du? Du må huske av svært mange av de som starter på ulike studier er ikke 19 år når de starter, og de som ofte velger å være faddere er de som er yngst i kullet på 2.året, altså de som er 20 år. Så ofte vil fadderen enten være like gammel eller yngre enn fadder"barnet". 

• Liker 2
Skrevet
Den 20.8.2016 at 15.09, AnonymBruker skrev:

Haha, du har tydeligvis ikke studert så mye du? Du må huske av svært mange av de som starter på ulike studier er ikke 19 år når de starter, og de som ofte velger å være faddere er de som er yngst i kullet på 2.året, altså de som er 20 år. Så ofte vil fadderen enten være like gammel eller yngre enn fadder"barnet". 

Så med din logikk så slutter man magisk å bli eldre akkurat i 19-21-årsalderen?

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, jabx skrev:

Så med din logikk så slutter man magisk å bli eldre akkurat i 19-21-årsalderen?

Du forstod ikke innlegget. Du skreiv " Hvor mange faddere hooker opp med naive, unge nye studenter hvert år? Mange. ". Les ordene naive, unge nye studenter. Jeg svarte deg på dette. Svært mange av de som starter på ulike studier er ikke 19 når de starter. Du har tydeligvis inntrykket av at faddere flest er godt over 20 og at fadder"barn" flest er 19 år. Det er absolutt ikke sånn det er i virkeligheten. Jeg var selv 19 da jeg startet med bacheloren min, men vi var ca 10 av 150 studenter som var 19. Alle andre var eldre. Alle fadderne til min gruppe og til de fleste andre gruppene var 20. Altså var flertallet av de jeg studerte med like gammel eller eldre enn fadderne sine. 

Skjønner du nå at det da ikke handler om at de som begynner på studier er unge og naive som liksom hooker med mye eldre faddere? Det er ikke sånn realiteten er. De fleste som studerer som er over 20 år gidder da virkelig ikke å være faddere på 2.året. 

• Liker 1
Skrevet

Angående hele denne "jeg trodde det var dåpsfadder" så kan man jo tenke selv. Det er fadderuke (de aller fleste vet det), og kobler det sammen med at det altså er snakk om høgskolen.

Til selve utfordringen, så er det også i samme kategori som "tenke selv" - mentaliteten. Du har mange alternativer, TS :) Drikk mindre alkohol, vær mindre frempå, ikke tenk i de baner som du gjør osv.

Anonymkode: e52ed...25b

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...