Gå til innhold

Kjøper noen her likes?

Anbefalte innlegg

Skrevet

J17

Jeg drev og snakka med en bekjent og vi kom inn på dette med facebook- og instalikes. Jeg sa at jeg ikke klarte å skjønne hvordan norn av klassevennene mine fikk type 400+ likes på facebook, og hun sa at veldig mange kjøpte likes.

Tenkte mye på dette, og når jeg skulle poste mitt føtste instabilde vurderte jeg sterkt å kjøpe likes som en "forsikring" at jeg i hvert fall fikk notmalt med likes. Søkte litt rundt og fant ut at dette var visst ganske vanlig. Jeg endte selv opp med å ikke kjøpe likes fordi jeg ikke fikk det til  (takk gud for det), men begynte å undre om noen av klassevennene mine som for mellom 200-500 likes på facebookbildet sitt og 100-200 likes på hvert eneste instabilde kjøper likes (disse er vel og merke veldig pene og populære da.)

Så vet dere noe om hvor vanlig det er å kjøpe likes? Har dete gjort det selv? Evt. Hvordan man kan spotte om det er ekte eller kjøpte likes?

Anonymkode: 63fc1...b48

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Veldig vanlig, men man kjøper ikke hele tiden. Strategien er vel å kjøpe seg likes i de to første ukene omtrent, etter det så blir man "populær" nok til å få nok likes på egenhånd. Det samme gjelder youtube videoer når det kommer til video-visninger.

Anonymkode: 1a48e...2c7

Skrevet

Kjøpe likes faktisk.  :hoho: Erre mulig å bli så oppmerksomhetssyk? Verden vil bedras. :fnise: 

• Liker 15
Skrevet

Kan man kjøpe likes? Hvorfor skulle man bruke penger på det egentlig? 

Anonymkode: 08426...8b4

• Liker 2
Skrevet

😖

Anonymkode: a60da...bfc

Skrevet

Hvis dette er delvis vanlig er det noe jeg ikke skjønner helt; hvorfor kjøper privatpersoner likes? Altså, jeg kan forstå det om de har noe de skal selge, har et firma etc. Men å være så opptatt av å profilere seg selv på privat basis at du betaler for det? 

• Liker 1
Skrevet

Eh.... går det i det hele tatt an, da? Hvordan da? Forklar i detalj... det kommer jo opp hvem som har likt bildet. Høres usannsynlig ut.

• Liker 1
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

J17

Jeg drev og snakka med en bekjent og vi kom inn på dette med facebook- og instalikes. Jeg sa at jeg ikke klarte å skjønne hvordan norn av klassevennene mine fikk type 400+ likes på facebook, og hun sa at veldig mange kjøpte likes.

Tenkte mye på dette, og når jeg skulle poste mitt føtste instabilde vurderte jeg sterkt å kjøpe likes som en "forsikring" at jeg i hvert fall fikk notmalt med likes. Søkte litt rundt og fant ut at dette var visst ganske vanlig. Jeg endte selv opp med å ikke kjøpe likes fordi jeg ikke fikk det til  (takk gud for det), men begynte å undre om noen av klassevennene mine som for mellom 200-500 likes på facebookbildet sitt og 100-200 likes på hvert eneste instabilde kjøper likes (disse er vel og merke veldig pene og populære da.)

Så vet dere noe om hvor vanlig det er å kjøpe likes? Har dete gjort det selv? Evt. Hvordan man kan spotte om det er ekte eller kjøpte likes?

Jeg har sett folk som spammer instagrammet mitt med reklame for hvordan man får masse likes.. 

men hva skal jeg med tusenvis av likes fra folk jeg ikke kjenner, og som ikke engang liker bilde.... 

meningen er jo at folk liker bildet fordi det er kult, stilig, morsomt - whatever...

Jeg lager tags så flere i "målgruppen" kan se det :)

Anonymkode: d693b...b2d

• Liker 2
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Veldig vanlig, men man kjøper ikke hele tiden. Strategien er vel å kjøpe seg likes i de to første ukene omtrent, etter det så blir man "populær" nok til å få nok likes på egenhånd. Det samme gjelder youtube videoer når det kommer til video-visninger.

Jeg tror de som står bak slike programmer, har slike "bots" - falske profiler med autofunksjon, som programmeres til å gå inn og "like" alt som de som har betalt har lagt ut.

Anonymkode: d693b...b2d

Skrevet

Det er veldig stort press på å få likes for ungdommer i dagens samfunn. Se for deg at alle vennene dine får 200 likes men du får 50, hadde det ikke vært litt fristende å kjøpe likes?

Og ja det er falske profiler.

• Liker 2
Skrevet

Tviler på at noen kjøper likes på Facebook-profilen sin.

På instagram er det vanlig.

• Liker 1
Skrevet

Forbanna tull som folk gidder å bruke tid og penger på. :sjokkbla:

Anonymkode: edc42...924

Skrevet

Her er en nettside jeg fant som tilbyr slike tjenester (jeg har ingenting med dem å gjøre, bare så det er sagt):

https://buysocialmediamarketing.com

De hevder å kunne gi deg 500 000 video-visninger på youtube om man betaler rundt 500 dollar. Noen som syntes det er verdt det?

det er tåpelig at mange føler seg presset til å betale for å øke sin status på facebook og andre sosiale nettsider, men vi begynner desverre å se mer av det blant de unge også nå.

• 3 uker senere...
Skrevet

Det er nok mange som blir lurt til å kjøpe Facebook likes / følgere. Men da vet de lite om hvordan Facebook fungerer.

For en bedrift er målet med en Facebookside som regel å selge mer, og få flere kunder. Et høyt tall for Facebook likes høres derfor smart ut, for da vil det for andre se ut som om mange liker og følger bedriften. Problemet er at innlegg som skrives på en Facebookside kun vises for en andel av følgerne. Hvis du har 90% følgere som er kjøpt, er antageligvis ikke disse interessert i å kjøpe produktene/tjenestene du tilbyr som bedrift. Og dermed er sjansen mindre for at ditt innlegg vises for bedriftens faktiske følgere.

Derfor vil det i lengden lønne seg å ikke kjøpe likes på Facebook, men bygge seg opp en følgermasse som også har interesse i det bedriften selger av produkter og tjenester.

• Liker 1
Gjest Belle âme
Skrevet

Veit om ein del som gjer det, og eg tenker berre stakkars folk! Det er jo verkeleg toppen av å vere desperat.

Skrevet

Men hva slags folk/roboter er det som liker da da? Ser det ut som ekte profiler? Hvis ikke er det jo litt kleint, da blir man jo avslørt med en gang. 

Anonymkode: ad5fc...06e

Skrevet
2 minutter siden, Belle âme skrev:

Veit om ein del som gjer det, og eg tenker berre stakkars folk! Det er jo verkeleg toppen av å vere desperat.

Tror dessverre en del gjør dette, fordi de har kjøpt inn Facebooktjenester fra et annet firma, og dermed blir lurt til å gjøre det. Argumentene som brukes er vel det at tallene skal se fine ut, og at det skal være en boost for siden. Men det fungerer jo ikke på den måte.

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hva slags folk/roboter er det som liker da da? Ser det ut som ekte profiler? Hvis ikke er det jo litt kleint, da blir man jo avslørt med en gang. 

Anonymkode: ad5fc...06e

Vil tro det er mennesker som har dette som jobb, på samme måte som mange andre typer av svindelvirksomhet. De har nok blitt proffere og proffere med årene. 

Skal ikke så mye til å lage noen profiler som ser norske ut, selv om det er mennesker en helt annen plass på kloden som står bak dem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...