Gå til innhold

Har nespressomaskin, vurderer å bytte til ordentlig kaffemaskin

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en nespresso kapselmaskin som jeg forsåvidt er fornøyd med. Har hatt den noen år,  og er litt lei av kapsler. Det er dyrt i bruk og produserer jo relativt mye søppel. 

Har forsøkt å Google meg frem til hvilken kaffemaskin som kan passe til mitt bruk, men blir bare mer forvirret jo mer jeg leser. 

Er det noen her inne som har peiling? 

Viktig for meg:

Lage god vanlig kaffe

Enkelt og kjapp i bruk (kunne lage meg en kjapp kaffekopp om morgenen) 

Ønsker å lage kaffe av hele bønner som kvernes

Ikke så viktig: melkeskummer, espresso og denslags.

Pris: maks 10 000 (men klarer fint å leve med at den koster mindre altså) 😄 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har en Krups som er heilt fin til vårt bruk. Men eg reknar nesten med at den ikkje fins i butikken lenger, den er snart 6 år gammal. 

Den brukar heile bønner, og elles lite ekstradill. Har ein liten melkeskummar på sida som vi har prøvd 2 gongar.

• Liker 1
Skrevet

Takk for svar.

Jeg er ikke ute etter fancy funksjoner i det hele tatt,  men vil ha god kaffe.  Etter å ha lest (sikkert alt for mye) på nett, så sitter jeg med et inntrykk av at maskiner til under 10 000 ikke er brukanes overhodet. 

Ingenting er bedre enn om det er feil. 

Enkel maskin, god kaffe. Ikke noe dill dall. 

Skrevet

Vi har en DeLonghi kaffemaskin. kosta 4000, 2000 på tilbud på komplett. Sikkert ikke så high end, men den lager god kaffe, og vi er fornøyde! Har vært vant til kaffetrakter fra før, og vi synes kaffen i den nye maskina blir bedre. Er du en helt vanlig kaffedrikker som oss, vil jeg tro at noe sånt skulle passe for deg også.

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor ikke bare gå for en moccamaster og en kvern ved siden av? Fint lite stress, og det blir god kaffe 👍☕

• Liker 3
Skrevet

Vår kaffimaskin kosta under 4000, den er god nok. Kaffeen er veldig god;)

Skrevet
1 time siden, Vernis skrev:

Takk for svar.

Jeg er ikke ute etter fancy funksjoner i det hele tatt,  men vil ha god kaffe.  Etter å ha lest (sikkert alt for mye) på nett, så sitter jeg med et inntrykk av at maskiner til under 10 000 ikke er brukanes overhodet.

Nå har ikke jeg smakt gullforgylt kaffe heller, så om en kaffemaskin til 10k er bedre enn en til 3-4k aner jeg ikke

Anonymkode: c1c82...b95

Skrevet

Om det er hovedsaklig vanlig kaffe du drikker ville jeg valgt en moccamaster og kaffekvern. Wilfa sin kaffekvern til 699,- skal være veldig bra til prisen :)

Anonymkode: df19f...110

• Liker 1
Skrevet

Moccamaster har jeg, men jeg er ikke så glad i traktekaffe. Er godt fornøyd med nespressomaskinen på mange måter, men kunne tenke meg å slippe kapsler. 

Mye mulig en litt rimeligere kaffemaskin er mer enn god nok til mitt bruk,  og det er jo i så fall supert.  

Takk for svar,  alle! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...