Vernis Skrevet 19. august 2016 #1 Skrevet 19. august 2016 Jeg har en nespresso kapselmaskin som jeg forsåvidt er fornøyd med. Har hatt den noen år, og er litt lei av kapsler. Det er dyrt i bruk og produserer jo relativt mye søppel. Har forsøkt å Google meg frem til hvilken kaffemaskin som kan passe til mitt bruk, men blir bare mer forvirret jo mer jeg leser. Er det noen her inne som har peiling? Viktig for meg: Lage god vanlig kaffe Enkelt og kjapp i bruk (kunne lage meg en kjapp kaffekopp om morgenen) Ønsker å lage kaffe av hele bønner som kvernes Ikke så viktig: melkeskummer, espresso og denslags. Pris: maks 10 000 (men klarer fint å leve med at den koster mindre altså) 😄
Fjaselina Skrevet 19. august 2016 #2 Skrevet 19. august 2016 Vi har en Krups som er heilt fin til vårt bruk. Men eg reknar nesten med at den ikkje fins i butikken lenger, den er snart 6 år gammal. Den brukar heile bønner, og elles lite ekstradill. Har ein liten melkeskummar på sida som vi har prøvd 2 gongar. 1
AnonymBruker Skrevet 19. august 2016 #3 Skrevet 19. august 2016 Dersom du vil ha vanlig kaffe, så ville jeg tro bønnene er viktigst? Jeg bruker en helt vanlig kaffemaskin til 3000. Den fungerer for meg og mitt bruk, men vet ikke hvilke fancy funksjoner du vil ha og sånn http://www.elkjop.no/product/hjem-og-husholdning/kaffemaskin-og-espresso/TK53009/siemens-surpresso-compact-kaffemaskin-tk53009 Anonymkode: c1c82...b95 1
Vernis Skrevet 19. august 2016 Forfatter #4 Skrevet 19. august 2016 Takk for svar. Jeg er ikke ute etter fancy funksjoner i det hele tatt, men vil ha god kaffe. Etter å ha lest (sikkert alt for mye) på nett, så sitter jeg med et inntrykk av at maskiner til under 10 000 ikke er brukanes overhodet. Ingenting er bedre enn om det er feil. Enkel maskin, god kaffe. Ikke noe dill dall.
Gremlin Skrevet 19. august 2016 #5 Skrevet 19. august 2016 Vi har en DeLonghi kaffemaskin. kosta 4000, 2000 på tilbud på komplett. Sikkert ikke så high end, men den lager god kaffe, og vi er fornøyde! Har vært vant til kaffetrakter fra før, og vi synes kaffen i den nye maskina blir bedre. Er du en helt vanlig kaffedrikker som oss, vil jeg tro at noe sånt skulle passe for deg også. 1
fruBeist Skrevet 19. august 2016 #6 Skrevet 19. august 2016 Hvorfor ikke bare gå for en moccamaster og en kvern ved siden av? Fint lite stress, og det blir god kaffe 👍☕ 3
Fjaselina Skrevet 19. august 2016 #7 Skrevet 19. august 2016 Vår kaffimaskin kosta under 4000, den er god nok. Kaffeen er veldig god;)
AnonymBruker Skrevet 19. august 2016 #8 Skrevet 19. august 2016 1 time siden, Vernis skrev: Takk for svar. Jeg er ikke ute etter fancy funksjoner i det hele tatt, men vil ha god kaffe. Etter å ha lest (sikkert alt for mye) på nett, så sitter jeg med et inntrykk av at maskiner til under 10 000 ikke er brukanes overhodet. Nå har ikke jeg smakt gullforgylt kaffe heller, så om en kaffemaskin til 10k er bedre enn en til 3-4k aner jeg ikke Anonymkode: c1c82...b95
AnonymBruker Skrevet 21. august 2016 #9 Skrevet 21. august 2016 Om det er hovedsaklig vanlig kaffe du drikker ville jeg valgt en moccamaster og kaffekvern. Wilfa sin kaffekvern til 699,- skal være veldig bra til prisen Anonymkode: df19f...110 1
Vernis Skrevet 22. august 2016 Forfatter #10 Skrevet 22. august 2016 Moccamaster har jeg, men jeg er ikke så glad i traktekaffe. Er godt fornøyd med nespressomaskinen på mange måter, men kunne tenke meg å slippe kapsler. Mye mulig en litt rimeligere kaffemaskin er mer enn god nok til mitt bruk, og det er jo i så fall supert. Takk for svar, alle!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå