Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Et nokså lite bygdesamfunn, alle kjenner alle, alle vet hva som skjer. Og det som lenge har pågått, er at pappa har drevet på med flere gifte kvinner, nærmest helt åpenlyst. I det ene tilfelle har mannen til hun en (de har tre barn) bedt om skilsmisse og kastet hun ut av huset. Ja, mamma og pappa er gift og bor sammen, for øvrig. Jeg og mine to søsken er lei av dette, mamma bare later som ingenting. Er det noe vi burde gjort her? Noe vi ikke har noe med, eller er dette noe vi kan ta opp på en eller annen måte? Vi (jeg og mine to søsken) har alle flyttet hjemmefra, men to av oss bor på dette stedet med hver vår familie.

Anonymkode: 338e8...28f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Enten kan du alene eller sammen med søskene dine snakke med faren deres og si hva dere mener om hva han driver med. Det hadde jeg iallefall gjort hvis min far hadde drevet på sånt. Har noen tatt dette opp med moren deres?

Anonymkode: fec1d...fdf

• Liker 3
Skrevet

Ta en snakk med ham. Går ut fra at det er alkohol i bildet?

Gjest NotNaomi
Skrevet

Har noe med? Vil si at dere har all rett til å snakke med faren,og moren,deres. Si hva dere mener,for dere er jo barna deres. Så utrivelig for dere! 

Skrevet

Klart dere har noe med det når dette foregår i det åpne. Det påvirker deres familie, og ikke minst også andre familier som blir involvert. Jeg ville ha blitt direkte kvalm dersom jeg hadde hatt en slik far. 

Anonymkode: dede6...ecb

• Liker 2
Skrevet

Dette kan jo også bli belastende for deres barn, din far og mors barnebarn. Dette må du ta opp, de har flere å ta hensyn til og det tjener ingen å fornekte at de skjemmer seg ut for alle, begge to.

Anonymkode: 6b1c9...89d

• Liker 2
Skrevet

Vel, det beste dere gjør er å ikke skaffe dere kjærester der, du vet aldri om de kan være halvsøsken ;) 
Nokså stort utbredt problem i små byer/tettsteder :)  Er jo ikke bare faren din som har skylda, men kvinnene som villig sprer beina enten de er gift eller ikke..

• Liker 2
Skrevet
14 timer siden, NotNaomi skrev:

Har noe med? Vil si at dere har all rett til å snakke med faren,og moren,deres. Si hva dere mener,for dere er jo barna deres. Så utrivelig for dere! 

Skjønte heller ikke den, selvfølgelig har barna all mulig rett til å snakke om livsførselen til foreldrene.

Anonymkode: ce0ef...b29

• Liker 1
Skrevet
12 timer siden, Chibi skrev:

Vel, det beste dere gjør er å ikke skaffe dere kjærester der, du vet aldri om de kan være halvsøsken ;) 
Nokså stort utbredt problem i små byer/tettsteder :)  Er jo ikke bare faren din som har skylda, men kvinnene som villig sprer beina enten de er gift eller ikke..

Det er så absolutt IKKE et utbredt problem i tettsteder, hvor tar du det fra? Du har en ganske livlig fantasi.

Anonymkode: 90317...bdb

• Liker 7
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er så absolutt IKKE et utbredt problem i tettsteder, hvor tar du det fra? Du har en ganske livlig fantasi.

Anonymkode: 90317...bdb

Åpne øynene dine, så legger du kanskje merke til dette du også :) 

Skrevet
1 minutt siden, Chibi skrev:

Åpne øynene dine, så legger du kanskje merke til dette du også :) 

Ah du har personlige erfaringer?

Anonymkode: 67c8c...772

• Liker 2
Skrevet
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette kan jo også bli belastende for deres barn, din far og mors barnebarn. Dette må du ta opp, de har flere å ta hensyn til og det tjener ingen å fornekte at de skjemmer seg ut for alle, begge to.

Anonymkode: 6b1c9...89d

Hvordan i all verden skal man kunne ta opp dette, da? Klarer ikke komme på hvordan jeg skulle begynt en samtale om det.

Skrevet

At foreldre kan være så bortreist:angry: Det må være svært belastende for dere barn. Si tydelig i fra til de voksne...dette går ikke:angry::angry::angry:Snakk om egoisme:fart2:

Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan i all verden skal man kunne ta opp dette, da? Klarer ikke komme på hvordan jeg skulle begynt en samtale om det.

Si det som det er og vær direkte: Slutt å knull på andre damer, i hvert fall åpenlyst, det er belastende for dine barn.

Du kan også sende en melding med samme innhold, et brev, hva som helst. 

Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ah du har personlige erfaringer?

Anonymkode: 67c8c...772

Nei :)  Men mange andre sine erfaringer, med det å bo på bygda! :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...