Gå til innhold

Endre rygg på kjole, sytips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nettopp kjøpt en sort vanlig hverdagskjole hos Mango som jeg er veldig fornøyd med snitt og hvordan den sitter på meg, men den har et "hull" på ryggen som jeg synes kan virke litt lite meg (?)

Bilde av kjolen: http://shop.mango.com/NO/p1/damer/klær/kjoler/mini/løs-shift-kjole/?id=71063585_99&n=1&s=prendas.vestidosprendas&ts=1471625375251

Det finnes andre kjoler og tskjorter som har et lignende hull bak i ryggen, men med en knapp som holder det i sammen istedenfor et tøystykke. Derfor lurer jeg om det er mulig å få til dette på kjolen jeg har kjøpt eller om det er et håpløst prosjekt. 

Bilde av "knappløsningen": http://www.yoyomelody.com/black-v-neck-back-cut-out-t-shirt-with-lace-hem-15jp00122.html

Anonymkode: b1df2...d99

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer litt an på stoffet, men om det ikke er jersey vil det nok være mulig. Der knappen er kommer kjolen til å krympe litt siden det må være litt overlapp i tillegg til at du må folde kantene.

Jeg er enig i at det vil være penere med knapp enn slik det er.

Anonymkode: c1c93...495

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kommer litt an på stoffet, men om det ikke er jersey vil det nok være mulig. Der knappen er kommer kjolen til å krympe litt siden det må være litt overlapp i tillegg til at du må folde kantene.

Jeg er enig i at det vil være penere med knapp enn slik det er.

Tusen takk for svar :)

Var litt redd for at kjolen kan bli en del kortere over rumpa, men vil du tro at krympingen kommer til å være av stor betydning? 

Ts

Skrevet
36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for svar :)

Var litt redd for at kjolen kan bli en del kortere over rumpa, men vil du tro at krympingen kommer til å være av stor betydning? 

Ts

Dersom du gjør det slik som på den andre linken du viser og ikke tar bort noe stoff i høyden på ryggen vil det ikke påvirke lengden i stor grad. Den vil bli noe smalere i halslinningen. Hvordan har du tenkt å gjøre det som får deg til å bli bekymret for lengden?

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dersom du gjør det slik som på den andre linken du viser og ikke tar bort noe stoff i høyden på ryggen vil det ikke påvirke lengden i stor grad. Den vil bli noe smalere i halslinningen. Hvordan har du tenkt å gjøre det som får deg til å bli bekymret for lengden?

Tenkte at knappen muligens "heiset opp" kjolen litt, men mulig at jeg tar feil. 

Tror du det vil bli finest med en liten knapp, og i så fall hva slags farge? :) 

Ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...