Calla Skrevet 15. november 2004 #21 Skrevet 15. november 2004 Sambo maser om pannekaker i dag.. Tror jeg skal forsøke meg på denne versjonen! Men da må noen informere meg litt om temperatur i ovnen? Og, kan jeg bruke ferdigblanding hvis jeg da tar opp i litt ekstra mel?
søndagsengel? Skrevet 15. november 2004 Forfatter #22 Skrevet 15. november 2004 Du kan helt sikkert bruke ferdigblanding, ja!!!
Gjest Anonymous Skrevet 15. november 2004 #23 Skrevet 15. november 2004 sambo er svensk, og der i huset var det kun denne måten de lagde det på (stor familie); tjockpannkaka. lager det i langpanne, og skjærer biter. har ikke peiling på om det er samme oppskrift som på vanlige pannekaker.
søndagsengel? Skrevet 17. november 2004 Forfatter #24 Skrevet 17. november 2004 Det var jeg som startet denne tråden. i dag fant jeg en oppskrift på ovnspannekake i en kokebok. Fulgte oppskriften til punkt og prikke, og stekte pannekaken i 30 minutter ved 200 grader, som det sto. men jeg synes likevel pannekaken virket "rå" inni. Stiv, men ikke stekt... Er det sånn den skal være, siden den er såpass tjukk?? I såfall blir det vanlige pannekaker på meg heretter... :-?
mrs williams Skrevet 18. november 2004 #25 Skrevet 18. november 2004 ja ja skal ikke si at jeg ikke advarte deg! neida, men vanlige pannakaker er og blir best..
Ugla Skrevet 21. november 2004 #26 Skrevet 21. november 2004 Om du tar å lager vanelig pannekake røre med litt smør i har det i en ildfastform eller lang panne. tar der etter pølse ,becon eller bogskinke litt revet ost og hakket purreløk og strør over. Steker det i ovnen på 175 grader i ca 15-20 min så får du en kjemmpe god kvelds eller lettvindt middag Denne varianten har jeg også laget, men hadde også i litt oppskåret kalde, kokte poteter (blandet alt i formen). Barna elsket det da de var små (men var ikke så begeistret for osten, eller "de lange trådene" som de sa... )! De spiste det med jordbærsyltetøy. Og for å ha et navn på "retten", kalte de det "bonde-omelett".
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå