Gå til innhold

Pannekake i langpanne

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sambo maser om pannekaker i dag.. Tror jeg skal forsøke meg på denne versjonen!

Men da må noen informere meg litt om temperatur i ovnen? Og, kan jeg bruke ferdigblanding hvis jeg da tar opp i litt ekstra mel?

Skrevet

Du kan helt sikkert bruke ferdigblanding, ja!!!

Gjest Anonymous
Skrevet

sambo er svensk, og der i huset var det kun denne måten de lagde det på (stor familie); tjockpannkaka. lager det i langpanne, og skjærer biter. har ikke peiling på om det er samme oppskrift som på vanlige pannekaker.

Skrevet

Det var jeg som startet denne tråden. i dag fant jeg en oppskrift på ovnspannekake i en kokebok. Fulgte oppskriften til punkt og prikke, og stekte pannekaken i 30 minutter ved 200 grader, som det sto. men jeg synes likevel pannekaken virket "rå" inni. Stiv, men ikke stekt... Er det sånn den skal være, siden den er såpass tjukk?? I såfall blir det vanlige pannekaker på meg heretter... :-?

Skrevet

ja ja skal ikke si at jeg ikke advarte deg! neida, men vanlige pannakaker er og blir best.. :P

Skrevet
Om du tar å lager vanelig pannekake røre med litt smør i har det i en ildfastform eller lang panne.

tar der etter pølse ,becon eller bogskinke litt revet ost og hakket purreløk og strør over.

Steker det i ovnen på 175 grader i ca 15-20 min så får du en kjemmpe god kvelds eller lettvindt middag :)

Denne varianten har jeg også laget, men hadde også i litt oppskåret kalde, kokte poteter (blandet alt i formen).

Barna elsket det da de var små (men var ikke så begeistret for osten, eller "de lange trådene" som de sa... :ler: )! De spiste det med jordbærsyltetøy.

Og for å ha et navn på "retten", kalte de det "bonde-omelett".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...