Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Folk sier jeg flørter? Men jeg snakker jo bare, ler og er hyggelig mot folk. Kan komme med litt tulling og erting.

Er utadvent og er slik mot begge kjønn. Er dette virkelig flørting?

Hva ER egentlig flørting?

Anonymkode: 81bcb...76b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Flørting er innyndende oppførsel som har som hensikt å få den eller de du flørter med til å like deg. Det er ikke det spor seksuelt eller spesielt knyttet til dating, selv om endel mennesker liker å late som de tror det er knyttet til sex. 

Alle folk flørter. Det mest typiske eksempelet er babyer. De er forprogramert til å forsøke å både bli likt og skaffe seg hjelp. Dette er grunnen til at de repeterer den oppførselen de ser foreldrene responderer på. (Om det så bare er volum-full guffe, tårer på). Jeg flørter med de fleste jeg er i profesjonell kontakt med. Fordi "hyggelig og normalt høflig" er godt innenfor kategorien "flørting". Altså: jeg ønsker at folk skal like meg. Det motsatte blir den typisk snurte norske serviceansatte som gir being i om folk synes hen er trivelig og dermed oppleves som ... Ugrei. Er du i kontakt med folk bør du flørte, med andre ord. Men ikke oppføre deg som om du vil ha dem til sengs. De to er ulike oppførsler innen samme kategori.

Og så har du oppførsel som går utover flørting sånn til daglig og over i "jeg vil ha sex med deg". Den er mer kulturell enn instinktiv, og de fleste satser på å være likandes og å kopiere partneren pluss et gradvis stigende nivå av kroppskontakt både med seg selv og vedkommende, pluss øyekontakt. 

Anonymkode: ca59c...9dc

• Liker 1
Skrevet
41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Folk sier jeg flørter? Men jeg snakker jo bare, ler og er hyggelig mot folk. Kan komme med litt tulling og erting.

I dag så er ikke folk vandt med at folk er hyggelige, så hvis du er hyggelig og spør og virker interessert så tror mange at du flørter.

Ganske tragisk egentlig at folk kan missforstå det.

Var på en festival og vi satte oss bort til en random gjeng, jeg ble sittende ved siden av en gutt og jeg pratet og var hyggelig som jeg er med alle, jeg ble til slutt spurt om jeg var homofil, for han var ikke vandt med at folk var hyggelig.

Go norge!

• Liker 2
Skrevet
56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er som deg, hygger og koser meg, snakker med folk, tuller og ler, er interessert i det de snakker om... Og så får jeg høre at jeg flørter for mye med folk... Ehh...

Anonymkode: 09e6c...52d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...