Gå til innhold

Vanlig å være EKSTREMT sliten i uke 8?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg er 7+2 idag og har den siste uken vært helt ekstremt sliten. Jeg er like sliten når jeg står opp om morgenen som kvelden før jeg la meg, og jeg er så sliten hele dagen at jeg egentlig ikke klarer annet enn å ligge ned+ at jeg er konstant på gråten fordi jeg er så utmattet. Dette har nå blitt så ille at jeg nesten ikke har lyst til å være gravid lengere..jeg er så sliten av å være sliten. 

Noen andre som har det/hadde det sånn? Hvor lenge varte det??

Anonymkode: bb2ba...9f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde det i svangerskap nummer 3, men da direkte trøtthet. Jeg kunne sovne sittende en time etter jeg stod opp. Sov 3-4 ganger om dagen, hele tiden. I tillegg var jeg allergisk og måtte gå over til eldre allergitabletter (som man blir mer trøtt av), så jeg husker nesten ingenting av den sommeren. Sovnet mens jeg hadde kaffebesøk også....!!

Anonymkode: 976de...ef2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkuratt som å lese om meg selv, er like langt på vei som deg, sover 10 timer minst om natten og 3 - 4 ganger på dagtid. Dersom jeg ikke gjør det føles kroppen syk slik den er med influensa. Helt grusomt 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Runforit

Husker det der. Jeg som knapt trengte 6 timer søvn og hadde energinivået til en duracell kanin måtte plutselig minst ha 8 timer søvn om natten(kunne lett sove opptil 12 timer når jeg hadde sjansen) og gjerne 1-2 dupper(!) i løpet av dagen.

Mitt råd er: sov så mye du kan. Sammenhengene søvn og sove når du vil er en luksus som forsvinner når ungen er ute :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jah frem til uke 18. Var pga det var to stk inni magen 💞 

Bare å ta det med ro. Lykke til videre 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde det sånn jeg også. Varte frem til uke 12-14. 

Anonymkode: 7b40f...7f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Annypanny

Helt normalt :) Jeg sov meg gjennom de første 12 ukene av svangerskapet. Orket ingeting, ville bare sove :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Godt og høre at det ikke er bare meg. Men håper virkelig at det gir seg ganske raskt😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns rundt 7-14/15 uker er den verste perioden. Trøtthet,  kvalme, dårlig humør. 2 trimester er for meg den beste perioden. Det var som om jeg fikk en skikkelig vitamininnsprøytning! Det blir garantert bedre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde det slik. Sov minst 10-11 timer om natta, våknet opp og var sliten. Sov 3-4 timer på dagtid. Tida jeg var våken, var jeg trøtt og svært sliten og følte jeg gikk rundt som en zombie. Det er visstnok verst i første trimester, men for meg løsnet det først i uke 16-18. Har følt meg sliten også etter det, men ikke i nærheten av hvordan det var.

Anonymkode: a9398...522

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, var vel ca da jeg ble sykemeldt med svangerskapsutmattelse i første svangerskap (endte dessverre i MA uke 13...). Var helt gåen, orket knapt løfte fjernkontrollen. 

Anonymkode: b58dc...a7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 19.8.2016 at 18.59, AnonymBruker skrev:

Hei. Jeg er 7+2 idag og har den siste uken vært helt ekstremt sliten. Jeg er like sliten når jeg står opp om morgenen som kvelden før jeg la meg, og jeg er så sliten hele dagen at jeg egentlig ikke klarer annet enn å ligge ned+ at jeg er konstant på gråten fordi jeg er så utmattet. Dette har nå blitt så ille at jeg nesten ikke har lyst til å være gravid lengere..jeg er så sliten av å være sliten. 

Noen andre som har det/hadde det sånn? Hvor lenge varte det??

Heeeeeeelt normalt.

Dessverre, kan man vel si.. men husk at kroppen gjør en kjempeviktig jobb! Krever mye energi

Hør på kroppen din, og hvil så mye du bare orker. Snart går det over, mange opplever økt energinivå i 2.trimester igjen. Frem til den berømte bekkenløsningen kommer :fnise: To bokstaver: AU

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JA. Det begynte å slippe fra uke 10 og i 12 følte jeg meg helt fin igjen. Lykke til!:hjerte:

Anonymkode: 0ae80...536

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er som regel verst i starten frem til uke 10, så blir det bedre. Jeg er i uke 15 nå. Fortsatt trøtt, men ikke så ekstremt som de første ukene. 

Anonymkode: 54b20...6a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...