AnonymBruker Skrevet 19. august 2016 #1 Skrevet 19. august 2016 Nå tar jeg utgangspunkt i den mest vanlige situasjonen i Norge, at en mann voldtar en kvinne. Er det noen her som har voldtatt noen? Eller vært i en situasjon der det har vært uklart om det var samtykke eller ikke? Jeg regner med at de som svarer velger å være anonyme. Anonymkode: 2aa40...192
AnonymBruker Skrevet 19. august 2016 #2 Skrevet 19. august 2016 Jeg har mast meg til sex. Jeg lar det være opp andre å definere hva det betyr. Men det er noe jeg har ubeskrivelig dårlig samvittighet for. Og en skyldfølelse jeg har levd med i over ti år, og kommer til å måtte leve resten av livet. Hadde hun funnet ut at hun ville anmelde, hadde jeg ikke protestert. Hadde tatt den straffen jeg fikk. Har også to tidligere kjente som jeg er ganske sikker på har voldtatt. Den ene på fest med en jente under 16. Og en annen på et politisk arrangement. De er ikke venner i dag for å si det sånn. Anonymkode: 11d65...669 6
Hummels3 Skrevet 19. august 2016 #3 Skrevet 19. august 2016 45 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har mast meg til sex. Jeg lar det være opp andre å definere hva det betyr. Men det er noe jeg har ubeskrivelig dårlig samvittighet for. Og en skyldfølelse jeg har levd med i over ti år, og kommer til å måtte leve resten av livet. Hadde hun funnet ut at hun ville anmelde, hadde jeg ikke protestert. Hadde tatt den straffen jeg fikk. Har også to tidligere kjente som jeg er ganske sikker på har voldtatt. Den ene på fest med en jente under 16. Og en annen på et politisk arrangement. De er ikke venner i dag for å si det sånn. Anonymkode: 11d65...669 Wow, så du hadde virkelig vært villig til å ta en straff for at hun valgte å ha sex med deg av egen fri vilje? Det synes jeg er ganske sykt, men hver sin lyst. 9
AnonymBruker Skrevet 19. august 2016 #4 Skrevet 19. august 2016 Jeg har blitt fortalt flere ganger av andre at jeg har såret deres følelser med det jeg skrev/sa, noe som fikk dem til å føle seg emosjonelt voldtatt. Telles det? Anonymkode: 77008...e69
ajarRun Skrevet 19. august 2016 #5 Skrevet 19. august 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Nå tar jeg utgangspunkt i den mest vanlige situasjonen i Norge, at en mann voldtar en kvinne. Er det noen her som har voldtatt noen? Eller vært i en situasjon der det har vært uklart om det var samtykke eller ikke? Jeg regner med at de som svarer velger å være anonyme. Anonymkode: 2aa40...192 Du har ingen holdepunkt for å påstå at menn blir voldtatt mindre ofte enn kvinner. Denne type vrangforestillinger er ekstremt skadelig for menn utsatt for overgrep og bidrar til at overgrep mot men ikke blir rapportert inn (noen tolker underrapporteringen som fravær av overgrep mot menn, noe som selvsagt er riv ruskende galt). Hvis man ser på lovteksten har jeg både voldtatt og blitt voldtatt. Dog var ingen av partene misfornøyd etterpå. At en eller begge var ute av stand til å samtykke går igjen. Det er synd at menn opplever enormt sosialt stigma når de anmelder festvoldtekter og voldtekter der de var for fulle til å samtykke og de ble utnyttet av kvinner. Men for all del ikke tro at det ikke forekommer. 7
AnonymBruker Skrevet 19. august 2016 #6 Skrevet 19. august 2016 45 minutter siden, Hummels3 skrev: Wow, så du hadde virkelig vært villig til å ta en straff for at hun valgte å ha sex med deg av egen fri vilje? Det synes jeg er ganske sykt, men hver sin lyst. Nå var jo vedkommende i den faktiske situasjonen og vet best selv hva som skjedde. Det kan være omstendigheter der som var ganske grufulle psykologisk. For eks at han hadde kjent jenta lenge, visste hun hadde dårlig selvtillit og hatet seg selv, hun hadde betrodd seg om seksuelle overgrep fra nær familie. Så en gang når de er alene så sier han ting som at "dersom du faktisk hadde brydd deg om meg hadde du hatt du kost med meg" eller lignende. Da i full visshet at jenta har få eller ingen andre venner å gå til om han forlater henne. Fins mange måter å få folk til å gjøre ting bare ved å bruke deres såre punkt imot dem. Siden han sliter med samvittigheten i etterkant, så regner jeg med det var verre detaljer inne i bildet enn at han sendte en tilfeldig jente sms om at "skal vi ikke ha sex snart, a?" Anonymkode: ff962...693 9
Ulla Ullsokk Skrevet 19. august 2016 #7 Skrevet 19. august 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå var jo vedkommende i den faktiske situasjonen og vet best selv hva som skjedde. Det kan være omstendigheter der som var ganske grufulle psykologisk. For eks at han hadde kjent jenta lenge, visste hun hadde dårlig selvtillit og hatet seg selv, hun hadde betrodd seg om seksuelle overgrep fra nær familie. Så en gang når de er alene så sier han ting som at "dersom du faktisk hadde brydd deg om meg hadde du hatt du kost med meg" eller lignende. Da i full visshet at jenta har få eller ingen andre venner å gå til om han forlater henne. Fins mange måter å få folk til å gjøre ting bare ved å bruke deres såre punkt imot dem. Siden han sliter med samvittigheten i etterkant, så regner jeg med det var verre detaljer inne i bildet enn at han sendte en tilfeldig jente sms om at "skal vi ikke ha sex snart, a?" Anonymkode: ff962...693 Nei, det er likevel ikke voldtekt! Det er manipulering og utrolig slemt gjort, men voldtekt er det ikke! 7
AnonymBruker Skrevet 19. august 2016 #8 Skrevet 19. august 2016 Et øyeblikk siden, Ulla Ullsokk skrev: Nei, det er likevel ikke voldtekt! Det er manipulering og utrolig slemt gjort, men voldtekt er det ikke! Nei, det er da ingen som sa det heller. Slapp av litt Anonymkode: ff962...693 2
Cambria Skrevet 19. august 2016 #9 Skrevet 19. august 2016 Et øyeblikk siden, Ulla Ullsokk skrev: Nei, det er likevel ikke voldtekt! Det er manipulering og utrolig slemt gjort, men voldtekt er det ikke! Du kan faktisk bli dømt for voldtekt om det er greia der. Et nei er et nei, og om man driver psykisk vold for å få sex er det like mye voldtekt som fysisk vold for sex. Slik som at det er voldtekt å ha sex med noen som ikke er i stand til å gi sitt samtykke. 5
Jerry Lee Skrevet 19. august 2016 #10 Skrevet 19. august 2016 NEI!!! 😠 Det er kanskje ikke selvfølgelig siden jeg er mann...men... Nei, selvfølgelig ikke. 1
ajarRun Skrevet 19. august 2016 #11 Skrevet 19. august 2016 1 minutt siden, Cambria skrev: Du kan faktisk bli dømt for voldtekt om det er greia der. Et nei er et nei, og om man driver psykisk vold for å få sex er det like mye voldtekt som fysisk vold for sex. Slik som at det er voldtekt å ha sex med noen som ikke er i stand til å gi sitt samtykke. Du kan bli dømt, men ikke for voldtekt. Utnyttelse av tillitsforhold. 1
AnonymBruker Skrevet 19. august 2016 #12 Skrevet 19. august 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Nå tar jeg utgangspunkt i den mest vanlige situasjonen i Norge, at en mann voldtar en kvinne. Er det noen her som har voldtatt noen? Eller vært i en situasjon der det har vært uklart om det var samtykke eller ikke? Jeg regner med at de som svarer velger å være anonyme. Anonymkode: 2aa40...192 Jeg svarer på vegne av eksen min! Han skrøt faktisk av noe han hadde gjort da han var yngre. Jeg var mye yngre enn han og jeg trodde jo på han at det var helt normalt det han drev med... men i ettertid ser jeg jo at han burde vært bura inne! 1: Han var 25 og hadde vært sammen med en på 13 og en på 14! Men det var unnskyldt for de hadde visst masse erfaring! (spy!) 2: Han var med på gruppesex med en sterkt ruset dame som la seg på billiardbordet og sa at den som ville kunne ta henne, han ville egentlig ikke, men følte seg presset av kompisene... (stakkars han lissom) 3: Han hadde sex med en jente som hadde sovnet på sofaen... Dvs selv sa han at hun ville, men hun selv hadde sagt til alle venninnene at hun hadde sovna og var rusa... og truet med å klage til kjæresten som satt i fengsel... 4: Første gang jeg møtte han - var jeg sterkt ruset - og jomfru, og ble med hjem, fikk kalde føtter, ville ikke, følte han tvang meg, turte ikke si nei.... Men her er ingen beviser - og bare prat - så om jeg skulle anmeldt hadde jeg ikke kommet noen vei. Jeg vet han er "snill" nå, har giftet seg og roet seg helt ned.... men det er litt sånn jeg tenker- om hun kona hadde visst om fortiden... jaja Anonymkode: 659a6...ff7
AnonymBruker Skrevet 19. august 2016 #13 Skrevet 19. august 2016 De dumme blir dømt for voldtekt, de smarte kan bare manipulere de mentalt svake og slippe unna. Jeg har til og med lest strategier fra en voldtektsmann som forklarte hvordan han brukte fysisk makt for å få sex, men så hadde en rutine etterpå som gjorde at jentene ble usikre på om han hadde gjort det med vilje etterpå. Vil ikke gå inn på detaljer da jeg ikke vil gi andre potensielle overgripere triks, men bare vit at det er individer der ute som vet nøyaktig hva de gjør og hvordan de skal utføre det for å ikke bli tatt etterpå. Der er mennesker som tar glede i denne type lek med andre mennesker sin psyke. Jeg tror mennesker har en tendens til undervurdere hvor slemt et annet menneske er i stand til å være, hvor utspekulert og hvor likegyldig til andres lidelse. Anonymkode: ff962...693 11
Hummels3 Skrevet 19. august 2016 #14 Skrevet 19. august 2016 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, det er da ingen som sa det heller. Slapp av litt Anonymkode: ff962...693 Jo, han selv sa at han ikke hadde gjort noe om han ble anklaget for voldtekt. Ergo synes han det han gjorde var mer eller mindre voldtekt, noe det selvsagt ikke var. 1
AnonymBruker Skrevet 19. august 2016 #15 Skrevet 19. august 2016 Et øyeblikk siden, Hummels3 skrev: Jo, han selv sa at han ikke hadde gjort noe om han ble anklaget for voldtekt. Ergo synes han det han gjorde var mer eller mindre voldtekt, noe det selvsagt ikke var. Jeg tolket det dithen at han hadde syntes det var en passelig straff, om det ble definert som voldtekt eller ei. Altså jeg kunne gjort noe slemt der jeg selv syntes jeg fortjente 10 år i fengsel, mens loven bare ga meg 2. Så dersom jeg var veldig drevet av skyldfølelse, så kanskje jeg hadde godtatt å få en straff på 10 år, selv om jeg teknisk sett ikke hadde begått forbrytelsen jeg ble dømt for. Anonymkode: ff962...693 1
Cambria Skrevet 19. august 2016 #16 Skrevet 19. august 2016 10 minutter siden, amativeReflection skrev: Du kan bli dømt, men ikke for voldtekt. Utnyttelse av tillitsforhold. Da er det rart jeg har vært borti en som ble dømt for voldtekt grunnet langvarig psykisk mishandling og overtalelse til sex grunnet psykisk mishandling. 4
ajarRun Skrevet 19. august 2016 #17 Skrevet 19. august 2016 Et øyeblikk siden, Cambria skrev: Da er det rart jeg har vært borti en som ble dømt for voldtekt grunnet langvarig psykisk mishandling og overtalelse til sex grunnet psykisk mishandling. Og du har lest hele dommen regner jeg med? Sett hele rettssaken? Ofte er det mer vi ikke får med oss. Trussler feks er jo psykisk men vil kunne gjøre det til en voldtekt. Men type å få noen til å gi deg et pity fuck etter å ha maset i evigheter er ikke voldtekt. 2
AnonymBruker Skrevet 19. august 2016 #18 Skrevet 19. august 2016 Jeg inrømmer ikke kriminelle handlinger. Anonymkode: 0d293...a32
OPIgirl Skrevet 19. august 2016 #19 Skrevet 19. august 2016 1 time siden, Hummels3 skrev: Wow, så du hadde virkelig vært villig til å ta en straff for at hun valgte å ha sex med deg av egen fri vilje? Det synes jeg er ganske sykt, men hver sin lyst. Når du maser deg til sex,er det strengt tatt ikke av fri vilje. Hun gikk vel med på det for å slippe maset og få fred. 1
Hummels3 Skrevet 19. august 2016 #20 Skrevet 19. august 2016 6 minutter siden, OPIgirl skrev: Når du maser deg til sex,er det strengt tatt ikke av fri vilje. Hun gikk vel med på det for å slippe maset og få fred. Ja, hun gikk med på det for å slippe maset. Hun valgte å ha sex med han for å få slutt på maset fremfor å fjerne seg fra situasjonen / anmelde for trakassering. Hennes valg, ikke voldtekt. 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå