Skelly Skrevet 19. august 2016 #1 Skrevet 19. august 2016 (endret) Skal på skoletur neste uke og har fått beskjed om å ta med mat og drikke for en hel dag. Bussen starter kl. 8 og vi skal være fremme der vi skal overnatte i 18-19 tiden. Hva ville dere tatt med? (Tenker litt spesifikt) (f.eks: jeg ville tatt med 2 bananer, en pakke ritz kjeks, ei brødskive med salami og en flaske vann) Vi skal stoppe et sted å spise på nedturen, men rekker ikke det på vei dit. Endret 19. august 2016 av Skelly
AnonymBruker Skrevet 19. august 2016 #2 Skrevet 19. august 2016 Brødmat, frukt, grønnsaker? Anonymkode: 9f070...a08
AnonymBruker Skrevet 19. august 2016 #3 Skrevet 19. august 2016 Dårlig at de ikke stopper noe sted. Anonymkode: 4f6d7...17e
AnonymBruker Skrevet 19. august 2016 #4 Skrevet 19. august 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dårlig at de ikke stopper noe sted. Anonymkode: 4f6d7...17e Da ville det jo ha tatt enda lenger tid. Anonymkode: a8036...8f4
AnonymBruker Skrevet 19. august 2016 #5 Skrevet 19. august 2016 - Fryste pizzasnurrer/skinkehorn, så er det tint etter et par timer når du skal spise. - Brødskiver med pålegg. - Frukt - Middagsrester (lapskaus, lasagne, gryterett, pastasalat) Anonymkode: 7af58...39e
Gjest Sly Skrevet 19. august 2016 #6 Skrevet 19. august 2016 Er det ikke bare å smøre en stor matpakke med det du liker? Det er ihvertfall ikke noen vits i å begynne med wraps og slikt som folk alltid foreslår i sånne tråder, for det er veldig upraktisk å spise på en buss.
AnonymBruker Skrevet 19. august 2016 #7 Skrevet 19. august 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Da ville det jo ha tatt enda lenger tid. Anonymkode: a8036...8f4 Nei,sier du det..? Jeg er enig med den personen at de fint kunne ha hatt en pause stopp på værtfall 30 min. (helst 1 time) Anonymkode: 73255...0a2
Cuntzilla Skrevet 19. august 2016 #8 Skrevet 19. august 2016 Hadde tatt med en flybillett til destinasjonen og sagt slipp meg av på Gardermoen, snakkes senere. Om det ikke var aktuelt hadde jeg nok spist en god og mettende frokost (havre eller egg) og pakket en helt standard lunsj (brødskiver eller salat eller hva du nå spiser), og så hatt et kriselager med energi/proteinbarer, nøtter, kanskje noe sjokolade eller kjeks eller en wasa sandwich. Bare holde blodsukkeret oppe til man får ordentlig mat. Og masse å drikke. Hvis det er toalett på bussen. 1
Skelly Skrevet 19. august 2016 Forfatter #9 Skrevet 19. august 2016 (endret) Vi skal se på diverse geologiske greier og kommer til å ha guide som snakker i bussen hele tiden. Vi kan ikke bare ta fly eller tog i stedet. Endret 19. august 2016 av Nori 2
AnonymBruker Skrevet 19. august 2016 #10 Skrevet 19. august 2016 26 minutter siden, Skelly skrev: Skal på skoletur neste uke og har fått beskjed om å ta med mat og drikke for en hel dag. Bussen starter kl. 8 og vi skal være fremme der vi skal overnatte i 18-19 tiden. Hva ville dere tatt med? (Tenker litt spesifikt) (f.eks: jeg ville tatt med 2 bananer, en pakke ritz kjeks, ei brødskive med salami og en flaske vann) Vi skal stoppe et sted å spise på nedturen, men rekker ikke det på vei dit. Du har jo bra forslag selv, men en brødskive er vel litt lite? Ta heller med to og bytt ut den ene bananen. Og husk å spise frokost! Anonymkode: ee573...702
Fredsmegleren Skrevet 19. august 2016 #11 Skrevet 19. august 2016 -Ferdigsmurt sandwich i plastfolie -Nøttemiks -Epler -Energibar -Eventuelt en boks med ferdigkokt ris, bønner, oppkuttede grønnsaker, osv
penny_ Skrevet 19. august 2016 #12 Skrevet 19. august 2016 (endret) Det du lister opp hadde holdt for et lite måltid for min del. Utenom Ritz-kjeksen for det er ikke spesielt næringsrikt. Hadde først og fremst spist frokost før jeg dor. Hadde tatt med meg kesam eller noe lignende + et par brødskiver til første måltid. Kanskje en salat med kjøtt + pasta eller middagsrester som andre måltid. I tillegg til dette ville jeg hatt en proteinbar og nøtter som snacks hvis jeg hadde blitt sulten før vi var fremme. Måtte hatt en liten kjøleveske i så fall. Endret 19. august 2016 av penny_
Lady Skrevet 19. august 2016 #13 Skrevet 19. august 2016 Har du en sånn liten kjøleveske? Ikke stor, men sånn liten som denne fks http://www.clasohlson.com/no/Kjøleveske/Pr349873001 . Hvis ikke du har det, ville jeg nesten ha kjøpt meg en så slipper du klam varm mat.. Ville fryst noen drikkeflasker med vann kvelden før. Da tiner de iløpet av turen, så du har iskaldt vann. Ellers ville jeg fylt kjølevesken med yoghurt, salat, sandwich med kylling, wok med masse grønnsaker og nudler fks. Eller annen mat som er like god kald som varm 😊👍🏻 2
Athene Skrevet 19. august 2016 #14 Skrevet 19. august 2016 Ville pakket litt ekstra god og gjennomtenkt mat, kjedelig å sitte på buss, og da er maten en fin pause. Termos med varmt vann. Kaffepulver/te. Drikke etter hva du foretrekker, ca 1,5 liter om du bare skal sitte stille. 3minuts havregrøt (frokost, sammen m varmt vann). Div frukt, og nøttemiks (mellommåltid og kvelds) Omelett, med skinke, cottagecheese og masse grønnsaker. Eller en mettende salat. (lunsj) Og wraps, dersom du også trenger middag. 1
AnonymBruker Skrevet 19. august 2016 #15 Skrevet 19. august 2016 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da ville det jo ha tatt enda lenger tid. Anonymkode: a8036...8f4 Hadde vært verdt det. Anonymkode: 4f6d7...17e
AnonymBruker Skrevet 19. august 2016 #16 Skrevet 19. august 2016 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du har jo bra forslag selv, men en brødskive er vel litt lite? Ta heller med to og bytt ut den ene bananen. Og husk å spise frokost! Anonymkode: ee573...702 En av disse banan motstanderne? Anonymkode: 4f6d7...17e
Marimba Skrevet 19. august 2016 #17 Skrevet 19. august 2016 Jeg ville spist havregrøt til frokost før jeg drar, og på turen ville jeg hatt med: Noen hjemmelagde hold-it (ville bakt slike, og puttet i fryseren og tatt opp om morgenen når jeg dro. Så tiner de til du skal spise) En liten pose gulerøtter En pakke ritzkjeks (likte den ideen din, godt med noe salt) En boks med litt druer. En flaske med vann (som jeg ville lagt i fryseren natta før slik at vannet smelter i løpet av turen på dagen, og du har kaldt vann hele tiden) En flaske brus (godt å kose seg litt) En pose tyrkisk pepper (for meg er det nostalgi med tyrkisk pepper som "bilgodt" fra når jeg var liten å kjørte lange bilturer. Tror nok jeg hadde holdt helt fint på dette fra kl. 8 til kl. 18.
AnonymBruker Skrevet 19. august 2016 #18 Skrevet 19. august 2016 1 minutt siden, penny_ skrev: Dine tips var mye dårligere. Brødskiver og yoghurt liksom? Lite spesifikt og lite variert. Yoghurt blir sur og ekkel. Trenger ikke å bli matforgiftet så hun må sitte å drite på en dårlig buss dass, hvis det overhode er do på bussen? Kjedelig hvis ts må få bussjåføren til å stoppe mens hun driter i dika. Blir jo ekstra underholdning for de andre, men kom igjen da. Anonymkode: 4f6d7...17e
AnonymBruker Skrevet 19. august 2016 #19 Skrevet 19. august 2016 Et øyeblikk siden, Marimba skrev: Jeg ville spist havregrøt til frokost før jeg drar, og på turen ville jeg hatt med: Noen hjemmelagde hold-it (ville bakt slike, og puttet i fryseren og tatt opp om morgenen når jeg dro. Så tiner de til du skal spise) En liten pose gulerøtter En pakke ritzkjeks (likte den ideen din, godt med noe salt) En boks med litt druer. En flaske med vann (som jeg ville lagt i fryseren natta før slik at vannet smelter i løpet av turen på dagen, og du har kaldt vann hele tiden) En flaske brus (godt å kose seg litt) En pose tyrkisk pepper (for meg er det nostalgi med tyrkisk pepper som "bilgodt" fra når jeg var liten å kjørte lange bilturer. Tror nok jeg hadde holdt helt fint på dette fra kl. 8 til kl. 18. Er ikke det litt lite får 10 timer? Jeg blir sulten hver 3 time,så får meg hadde jeg trengt 3 små måltider Anonymkode: 73255...0a2
penny_ Skrevet 19. august 2016 #20 Skrevet 19. august 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Yoghurt blir sur og ekkel. Trenger ikke å bli matforgiftet så hun må sitte å drite på en dårlig buss dass, hvis det overhode er do på bussen? Kjedelig hvis ts må få bussjåføren til å stoppe mens hun driter i dika. Blir jo ekstra underholdning for de andre, men kom igjen da. Anonymkode: 4f6d7...17e Det finnes noe som heter kjølebag, og den trenger ikke å ta stor plass. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå