Gå til innhold

Brusflasker, merke/strek på undersiden, betydning

Anbefalte innlegg

Skrevet

Satt med typen på tur og hadde hver sin brusflaske, og jeg kommenterte at det nå ikke er slike streker på undersiden lenger, som viser hvor mange ganger flasken er blitt resirkulert. Han latterliggjorde dette fullstendig, mente at de strekene, om det var noen, hadde ingenting med resirkulering å gjøre.

Husker dere dette? Mener det var på slutten av 90-tallet, da jeg var liten.

Anonymkode: fe7ed...87f

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor er du sammen med et barn?

Anonymkode: 89f36...533

Skrevet

Flaskene blir ikke brukt om igjen mer.

Anonymkode: 877a2...4f8

• Liker 1
Skrevet

Jeg husker også dette. Skulle liksom være hvor mange ganger flasken var brukt før. Var ikke det slike firkanter da?

Skrevet

Ja, husker strekene, men vet ikke det var på grunn av resirkulering, 

Anonymkode: 0ba4d...367

Skrevet (endret)
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Satt med typen på tur og hadde hver sin brusflaske, og jeg kommenterte at det nå ikke er slike streker på undersiden lenger, som viser hvor mange ganger flasken er blitt resirkulert. Han latterliggjorde dette fullstendig, mente at de strekene, om det var noen, hadde ingenting med resirkulering å gjøre.

Husker godt disse strekene, og som du skriver, jo det stemmer det at de hadde med resirkulering å gjøre! En strek for hver gang! :) Så da var det bare å telle da...om man kjedet seg! :fnise:

Endret av Lykkehjerte
Lagt til en setning
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Flaskene blir ikke brukt om igjen mer.

Anonymkode: 877a2...4f8

Å? Hva skjer med dem nå da? Smeltet om?

Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er du sammen med et barn?

Anonymkode: 89f36...533

Hva mener du med det? Han er eldre enn meg.

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Å? Hva skjer med dem nå da? Smeltet om?

Ja, de knuses i panteautomaten og smeltes om :)

Anonymkode: 7a4b8...eb2

Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg Googla,  og fant dette som visstnok skal være forklaring; 

Sitat

"Hei, og takk for spørsmålet, som vi har fått hjelp fra produksjonsavdelingen vår til å besvare. De forteller at opprinnelig var disse merkene i bunnen/nedre kant på flaskene tiltenkt en maskin-avlesning på hvor mange ganger flaskene gikk gjennom hele syklusen. Fra ny flaske, gjennom produksjon/vaskemaskinen, ut til kunde/forbruker og tilbake igjen til produksjonen. 

Imidlertid, i hvert fall fra 1999, har slike maskiner ikke blitt brukt i vår produksjon, og etter det vi kjenner til har de vært svært lite brukt generelt i Norge. Flaskene har blitt sortert ut av mer moderne maskiner (ASEBI = All Surface Empty Bottle Inspector) som faktisk måler den konkrete og virkelige tilstanden til flasken ved hjelp av kameraer, og ikke bare ved å telle antall ganger flasken har vært gjennom systemet, noe som ikke nødvendigvis sier hvor slitt en flaske er." 

Anonymkode: a467f...74c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...