AnonymBruker Skrevet 19. august 2016 #1 Skrevet 19. august 2016 Jeg begriper ikke hvordan jeg skal gripe dette an. Jentungen på femten år legger på seg uke for uke jeg lurer mer og mer på om hun kan være gravid. Men hun er ikke mulig å få i tale på dem området. I sommer har hun knapt vært hjemme men med venner og hos pappaen. Er rådvill og trenger hjelp. Med en gang jeg nærmer meg hennes med snakk så går hun og smeller dørene etter seg. Anonymkode: a4141...7cb
Peter007 Skrevet 19. august 2016 #2 Skrevet 19. august 2016 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg begriper ikke hvordan jeg skal gripe dette an. Jentungen på femten år legger på seg uke for uke jeg lurer mer og mer på om hun kan være gravid. Men hun er ikke mulig å få i tale på dem området. I sommer har hun knapt vært hjemme men med venner og hos pappaen. Er rådvill og trenger hjelp. Med en gang jeg nærmer meg hennes med snakk så går hun og smeller dørene etter seg. Anonymkode: a4141...7cb Prøv å få henne med til legen slik h☆n tatt en samtale. Du trenger ikke være med inn om datter ikke vil. Men du avtaler hva som skal undersøkes. Du kan ikke tvinge henne men verdt et forsøk. Så kan legen informere deg hvis datter tillater. Selv om hun er barn enda har leger taushetsplikt for noe . Håper du lykkes
AnonymBruker Skrevet 19. august 2016 #3 Skrevet 19. august 2016 4 timer siden, Peter007 skrev: Prøv å få henne med til legen slik h☆n tatt en samtale. Du trenger ikke være med inn om datter ikke vil. Men du avtaler hva som skal undersøkes. Du kan ikke tvinge henne men verdt et forsøk. Så kan legen informere deg hvis datter tillater. Selv om hun er barn enda har leger taushetsplikt for noe . Håper du lykkes Nytter ikke noen ting. Prøvde før jeg laget tråden å jeg ville prate med henne, men hun strøk på dør. Anonymkode: a4141...7cb
Saphyria Skrevet 19. august 2016 #4 Skrevet 19. august 2016 Enten er det eit sårt tema fordi ingen liker å få høre at de har lagt på seg eller så er ho gravid og tør ikkje si noe til deg fordi ho er redd for reaksjonen. I den alderen er det lettest å nekte å snakke eller å stikke seg unna, men slik kommer man ingen vei. Du må bare prøve å få ho til å snakke med deg, ikkje la ho stikke avgårde, og vær forståelsesfull og rolig. Legetime er ein løsning, men det hjelper jo ikkje om ho nekter å ta blodprøve eller avlegge urinprøve, aner ikkje hva legen vil ha lov til å fortelle til deg mtp. taushetsplikt. Er det ein mulighet at du og faren setter dere ned og prøver å snakke med ho sammen?
AnonymBruker Skrevet 19. august 2016 #5 Skrevet 19. august 2016 I stedet for å ta opp magen, kanskje du heller kan ta opp at du vil hennes beste og alltid vil støtte henne selv. At du vil ikke presse henne til å fortelle deg noe, men døren din vil alltid være åpen om det er noe. At hun ikke trenger være redd for hvordan du kommer til å reagere, det viktigste fro deg er at hun har det bra Noe sånt Anonymkode: 7ba4e...15c 3
Gjest summesumbi Skrevet 19. august 2016 #6 Skrevet 19. august 2016 Sikker på at hun ikke bare begynner å få kvinnelig kropp? Kropp og endring er jo tøft for en 15 åring i godeste puberteten
Gjest Jessica Skrevet 19. august 2016 #7 Skrevet 19. august 2016 Pakk en sekk , kjøp inn deilig mat og drikke , lei en hytte og si ' jenta mi , her har vi netflix, mat og drikke. Når du føler for det så kan vi snakke. Ellers ingen press. Jeg er her ❤
Biloba Skrevet 19. august 2016 #8 Skrevet 19. august 2016 Hva sier far? Hvis hun er minst avvisende mot ham for tiden er det kanskje lettere for ham å komme inn på en gid samtale der hun kan få mulighet til å betro seg?
AnonymBruker Skrevet 20. august 2016 #9 Skrevet 20. august 2016 Hvordan mener dere jeg skal få en femtenårs gammel jente med meg til lege når hun ikke vil? Nytter ikke å gjøre som med en femåring, ta han under armen og gå. Etter at hun gikk herfra har ingen sett eller fått kontakt med henne. Straks før vi ringer politiet. Anonymkode: a4141...7cb
AnonymBruker Skrevet 20. august 2016 #10 Skrevet 20. august 2016 20 timer uten livstegn? Jeg hadde ringt politiet for lengst. Anonymkode: a557b...e5d 5
AnonymBruker Skrevet 20. august 2016 #11 Skrevet 20. august 2016 Ungdommer i den alderen er kanskje ikke så alt for åpne ovenfor foreldrene sine om saker og ting? Kanskje spesielt hvis det viser seg at man faktisk er gravid... Anonymkode: 926c7...51f
AnonymBruker Skrevet 20. august 2016 #12 Skrevet 20. august 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ungdommer i den alderen er kanskje ikke så alt for åpne ovenfor foreldrene sine om saker og ting? Kanskje spesielt hvis det viser seg at man faktisk er gravid... Anonymkode: 926c7...51f Nettopp. Anonymkode: a4141...7cb
Sulosi Skrevet 21. august 2016 #14 Skrevet 21. august 2016 Du kan ringe helsesøster på skolen og si hva du tenker her og spørre om de kan være litt ekstra oppmerksomme evt be barnet om en liten prat.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå