Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg pleier å handle kjøttdeig fersk fordi jeg synes den er best. I butikken rett i nærheten har de kjøttdeig i ferskdisken. Nå har han mannen som jobber der  begynnt å kjenne meg igjen, og sier noe saannt som "jaja, 500 gram kjøttdeig? med et så kallt "smerky smile" rundt munnen. Jeg synes det er FLAUT! Og tørr ikke å handle kjøttdeig der lengre, noe som er veldig upraktisk siden den butikken er nærmere...  Vet ikke hva jeg vil med denne tråden.. trenger kanskje bare litt støtte for å tørre å handle der igjen. 

Anonymkode: 2d7c3...b83

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han burde bare være glad du handler der, ellers hadde han ikke hatt jobb... ;)

PS: Du kan jo handle litt mer kjøttdeig om gangen, eller eventuelt variere kostholdet litt .. :laugh:

• Liker 2
Skrevet

Neste gang kan du jo bare komme ham i forskjøpet og si "det vanlige!" ;) 
Kan forstå at du ble litt tatt på senga, men han tenker nok absolutt ingenting negativt om deg - det er bare en observasjon som har blitt gjort om en vane du har! :) Null stress!

• Liker 15
Skrevet (endret)

Er det like ille når kassedamene eller kassemannfolka spør "skal det være en pose?" med et smil rundt munnen?

Ser ikke helt hvorfor dette skal være flaut. 

Endret av WubWub
  • Liker 22
Skrevet

Ja, jeg synes også det er litt kleint. Ikke bare at man blir kjent igjen, men at de sier hva man skal ha. Det var en periode da jeg ofte kjøpte innbakt kylling på en café, og da sa de det mens de nikket og smilte da de så meg. Litt pinlig, men jeg tror ikke de legger noe særlig i det. Å ha stamkunder er jo positivt, og de mener det nok bare hyggelig. 

Anonymkode: 59a5e...457

• Liker 4
Skrevet
3 minutter siden, calleia skrev:

Han burde bare være glad du handler der, ellers hadde han ikke hatt jobb... ;)

PS: Du kan jo handle litt mer kjøttdeig om gangen, eller eventuelt variere kostholdet litt .. :laugh:

For en merkelig og litt elitistisk innstilling. Det er ingenting i HI som peker mot at han ikke er glad for at hun handler der?

Anonymkode: 99d41...16f

• Liker 1
Skrevet

Jeg skulle ønske jeg hadde filleproblemer som dette å tenke på. Du må leve et fantastisk liv, TS.

Anonymkode: adc8a...8a2

• Liker 12
Skrevet

Altså, ha litt selvironi, da. Kanskje det er litt morsomt at du kjøper så mye kjøttdeig der, kanskje mannen prøver være hyggelig. Jeg sier som AB over, si at du skal ha "det vanlige" med et smil.

Jeg mener, hvorfor i all verden skal man bli flau over å kjøpe mye kjøttdeig?

Anonymkode: 59704...b4f

• Liker 4
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

For en merkelig og litt elitistisk innstilling. Det er ingenting i HI som peker mot at han ikke er glad for at hun handler der?

Anonymkode: 99d41...16f

Jeg leste mellom linjene at hun var redd for at han skulle syntes hun handlet for mye kjøttdeig.. Derfor svaret..  :tongue:

• Liker 1
Skrevet

Syntes sånne ting kan være irriterende. Det finnes endel folk i kassa som ikke eier sosiale antenner og som kommenterer du man kjøper. De ser antagelig seg selv som vennskapelige men det blir bare kleint. Har vært vitne til kassadamer som kommenterer snuskjøp og anbefaler å slutte eller annet merke osv:angry: Eller kommer med morsomme kommentarer om man kjøper brød og pålegg lørdag morgen. "jasså, var kjøleskapet tomt idag tidlig"

På vinmonopolet var det forbudt å hente en vare før kunden hadde fortalt hva han skulle ha. Selv om den samme kunden hadde vært innom 3 ganger i uka siste 5 år og alltid kjøpt en en koskenkorva. De hadde heller ikke lov å hilse på kunder hvis de ikke hilste først. Endel folk i kassa burde tenke seg om 2 og 3 ganger og tatt etter polet.

• Liker 4
Skrevet
Et øyeblikk siden, Commander skrev:

Syntes sånne ting kan være irriterende. Det finnes endel folk i kassa som ikke eier sosiale antenner og som kommenterer du man kjøper. De ser antagelig seg selv som vennskapelige men det blir bare kleint. Har vært vitne til kassadamer som kommenterer snuskjøp og anbefaler å slutte eller annet merke osv:angry: Eller kommer med morsomme kommentarer om man kjøper brød og pålegg lørdag morgen. "jasså, var kjøleskapet tomt idag tidlig"

Jeg er ganske introvert selv og liker ikke en gang at butikkfolka sier hei til meg når jeg går inn. Men jeg kan forstå dem veldig godt. Når man ser bort fra de type tilfeller der de blir fortalt at de skal hilse osv til kunden, så er det noen mennesker som er veldig sosiale og syns det er kjekt å snakke og bli kjent med nye mennesker. Noen ganger er disse mer sårbare for ensomhet og har større behov for at andre skal like dem. Noen av dem har større behov for å "connecte" med menneskene de møter i hverdagen. Så i mange tilfeller er det godt ment, selv om de ikke skjønner at det kan være plagsomt for andre. Så jeg tenker at dersom det er det som skal til for at de får en bedre dag, så skal det ikke gjøre meg så vondt å måtte si en frase eller to ekstra den dagen.

Jeg har en onkel som er veldig sosial, men mangler litt sosiale antenner. Han har en tendens til å skyve kunder og andre mennesker i livet unna, og det er veldig sårt og trist for han for han elsker å "connecte" med folk. Han prøver så hardt og skjønner ikke hva han gjør feil. Så jeg pleier å tenke at noen ganger er de jeg møter som han, og jeg får mer sympati med dem, selv om de kanskje sa noe litt ubetenksomt.

Anonymkode: 59704...b4f

Skrevet
6 minutter siden, Commander skrev:

På vinmonopolet var det forbudt å hente en vare før kunden hadde fortalt hva han skulle ha. Selv om den samme kunden hadde vært innom 3 ganger i uka siste 5 år og alltid kjøpt en en koskenkorva. De hadde heller ikke lov å hilse på kunder hvis de ikke hilste først. Endel folk i kassa burde tenke seg om 2 og 3 ganger og tatt etter polet.

Men nå jobber ikke denne mannen på polet, men i en matbutikk. Man SKAL hilse på alle kundene når man jobber i matbutikk. At han husker henne igjen er jo bare en bra ting. Synest det er verre med de kundene som forventer hvilken snus eller røyktype de skal ha etter at de har handlet hos meg to ganger. 

Anonymkode: 0e0e6...cde

• Liker 1
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men nå jobber ikke denne mannen på polet, men i en matbutikk. Man SKAL hilse på alle kundene når man jobber i matbutikk.

Anonymkode: 0e0e6...cde

Ser forskjellen. Ment som eksempel. Hilse på kundene er normal høflighet. Kommentere innkjøpene uten å ha blitt spurt er å gå for langt. Om jeg lurer på hvilken grøtris som er best så spør jeg. Har jeg kjøpt feil grøtris så har jeg ikke lyst å få vite det med lang kø bak meg.

• Liker 2
Gjest NotNaomi
Skrevet

Tror bare jeg hadde begynt å le om han hadde sagt dette til meg. Ts,han gir deg jo egentlig et slags kompliment ved å vise at han husker deg og vet hva du bruker å kjøpe. Han mener ihvertfall ikke noe negativt med det,så bare smil og si "det vanlige" som andre sier her. Det er i mitt hode hyggelig at en har en litt spøkefull og hyggelig tone. Bare gå tilbake igjen du,og husk at alle liker faste kunder :-)

Skrevet

Jeg skjønner deg godt. Man føler seg litt "overvåket". Bor du på et lite sted, er det jo bare sånn. Men jeg bor i Oslo, og jeg liker å være anonym og usynlig når jeg vil...

Handler ikke om hva man kjøper heller, uansett føles det veldig invaderende når de i kassa kommenterer hva man kjøper.

Anonymkode: d7703...2df

• Liker 3
Skrevet
18 timer siden, Commander skrev:

I utgangspunktet forstår jeg hva du mener, er heller ikke veldig begeistret for unaturlig overjoviale butikkansatte, men man må prøve å bruke litt skjønn, og mange kunder setter faktisk pris på litt småprat. Mange stamkunder (nå mener jeg ikke på polet) forventer at man skal vite hva de skal ha, og gjerne stå klar med det når de kommer fram til disken. Så har du de som vil at den ansatte skal kjenne kunden igjen, vite hva han skal ha og ekspedere han fort, men helst ikke slik at de andre kundene skjønner at han kjøper samme snusen her hver morgen. Andre igjen tror de er stamkunder etter å ha vært innom to ganger osv... Å behandle hver eneste kunde akkurat slik han/ hun vil ha det ut fra både personlighet og dagsform er umulig. De fleste butikkansatte gjør så godt de kan, men er bare mennesker og kan dermed komme i skade for å irritere folk uten å mene noe med det.

Skrevet
20 timer siden, Commander skrev:

Det du skriver her om vinmonopolet stemmer ikke. Vi har ingen direkte forbud på det, vi viser kun vanlig folkeskikk og diskresjon ovenfor våre kunder. Dette er jo ikke bare gjeldene for vinmonopolet?? Alle butikkansatte burde vise sine kunder såpass respekt. Men det må da finnes grenser også. Jeg kan fint stå klar med flaska med akevitten til fru. Hansen slik at hun slipper å gå helt bakerst i butikken med rullatoren sin når hun kommer. Hun er like takkenemmelg hver gang. Der handler om å vise skjønn og utføre det som du mener er riktig for akkurat den kunden.

Anonymkode: e8675...2ac

• Liker 3
Skrevet

Jeg jobber i kiosk og her syns kundene at det er morsomt når jeg husker at de skal ha to lotto, dobbel joker, og et kryssordflax når de kommer innom på lørdagsrunden sin. Han ene har til og med gjort en greie ut av å si "det vanlige" og spiller sikkert 15 forskjellige type spill. :P Men jeg er jo litt forsiktig med å være oversosial når kunden helt tydelig ikke ønsker det, men for pensjonistene så er det hyggelig at kassadama husker deg.

Ellers så er jeg også slik at jeg ikke liker å bli forfulgt av ansatte når jeg handler, men "hei hei, trenger du noe hjelp?" og lignende burde jo de fleste tåle. Vi får jo tyn i alle kanter om vi ansatte IKKE kommer med den til kunder. Og til trøst så går det stort sett på autopilot, du er ikke så veldig interessant om den ansatte hilser på deg og ønsker deg en god dag, det er bare programmert og hver eneste kunde får den samme regla. 

Anonymkode: ac677...760

Skrevet
21 timer siden, Commander skrev:

Syntes sånne ting kan være irriterende. Det finnes endel folk i kassa som ikke eier sosiale antenner og som kommenterer du man kjøper. De ser antagelig seg selv som vennskapelige men det blir bare kleint.

Hvorfor er det kleint? Jeg jobber på apotek og når noen kjøper angrepille, så sier jeg ekstra høyt ''så du har hatt det litt gøy og nå angrer du?''. Hva er galt med det?

Anonymkode: 26e78...71c

• Liker 3
Skrevet

Dette er god service.

Nylig skulle jeg ha litt kaffe før jeg skulle rekke bussen, men der var kø i kaffebaren, var vel 6-7 foran meg.Fikk så blikkontakt med ei dame der, og hun skjønte jeg hadde dårlig tid, så innimellom alt annet mikset hun kaffen til meg, hun husker akkurat hvilken jeg skulle ha, så da der var min tur var den allerede klar. Rakk bussen med 10 sekunders margin.

Det er KJØTTDEIG! Verre om det hadde vært kondomer, tamponger eller en annen "intim" vare du hadde blitt kjent igjen for å kjøpe ofte.

Anonymkode: dfac9...9ac

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...