Gå til innhold

Alternative trossamfunn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lest at man ikke bare burde melde seg ut av kirka uten å melde seg inn et annet sted og noe styr, og det fikk meg til å tenke. Hvilke andre tro- og livssynssamfunn finnes? For de som ikke tilhører noen religion. Bortsett fra humanetisk forbund, men de liker jeg ikke. 

Anonymkode: 4ca33...942

Skrevet

Dessverre fikk ikke FSM (Flyvende Spaghetti Monster) status som religion i Norge. En skam for landet som selv hevder de er forsvarere av religionsfrihet. Staten bruker enorme summer på å finansiere religionsutøvelse. Men bare religioner den selv liker.

I stedet for å forby en bestemt religiøs retning, kan de bare frata den uønskede religionen status som religion. Så er saken biff.

Anonymkode: 398fe...bf3

Skrevet

Jeg har meldt meg ut og har heller ikke meldt meg inn i andre trossamfunn

Anonymkode: 5a78b...535

Skrevet

Syns ikke det skal være statens (eller skattebetalernes) ansvar å betale for trossamfunn...

Ingen vet hvilken Gud som finnes eller ikke. Bruk heller pengene på kreftbehandling!

Om folk ønsker å ha tilhørighet til et trossamfunn - så får de betale kontingent dit, 

og bli med på frivillig arbeid som kan øke inntjeningen, f.eks. å selge toalettpapir til venner og kjente.

Anonymkode: cdd3d...c0b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...