Gå til innhold

Hvordan rengjør dere gulvene?


Marcia

Anbefalte innlegg

Hei.

Lurer litt på hva dere mener er best å rengjøre gulvene med? Kost og grønnsåpe eller mopp eller? Selv har vi flere hunder som legger igjen MASSE hår og sand på gulvene, så støvsuging er nødvendig uansett. Men til selve vaskingen, er det bedre å gå over til våtmopp enn å bruke "godt gammeldags" grønnsåpevann? I så fall, hvilke produkter er bra?

Marcia.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg støvsuger først og så bruker jeg mopp (våt) i vannet har jeg en liten slump med Jif oxy gel eller hva det heter igjen.. Føler jeg får ganske bra resultat jeg da. Den jif'en er jeg hvertfall fornøyd med. Kan brukes til det meste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker mopp og nylonvask! Fant ut at gulvet mitt blir mer skinnende med nylonvask enn med grønnsåpe.... men grønnsåpe lukter jo veldig godt da....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer helt an på hva slags gulv dere har.

Ubehandlede eller lutede/oljede tregulv, samt uglaserte fliser, skal ha grønnsåpevann. Resten bruker jeg mikrofiber på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Støvsuger eller tørrmopp over det meste, mikrofibermopp med bare kaldt vann på kjøkken og bad. Såpe får bakteriene til å gro, så det brukes bare om det er sølt noe som ikke vil bort uten, og da tørker jeg godt over med rent vann og tørr klut etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har parkett/laminat. Vi har dessuten en katt=hår. Vi går først over gulvene med tørrmopp, så bruker vi våtmopp og spray-og-mopp flasken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støvsuger og bruker Jif våtmopp og har grønnsåpevann på sprayflaske som jeg bruker på flekkene. Lukter godt og blir skikkelig rent...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...