AnonymBruker Skrevet 19. august 2016 #1 Skrevet 19. august 2016 Det ene toalettet vårt blir ikke skikkelig rent og det har irritert meg nå i flere år. Helt innerst nederst er det brune renner og dobørsten når ikke inn dit, men det er godt synlig ovenfra likevel og ser ikke så lekkert ut. Jeg skjønner ikke hvorfor det er slik der, for de to andre toalettene våre er det ingen problemer å holde rene. Det er ca 10 år gammelt, så ikke noe eldgammelt toalett. Jeg har hatt Domestos nedi og latt det virke i håp om at det vil løse det opp og så forsvinner det når jeg skyller ned, men det gjør det ikke. Noen som har gode idéer til hvordan jeg kan få det vekk? Anonymkode: 89834...6e5
Gjest Ajax Skrevet 19. august 2016 #2 Skrevet 19. august 2016 Jeg brukte coca cola i den ene doen min, og den ble helt hvit og fin etterpå.
AnonymBruker Skrevet 19. august 2016 #3 Skrevet 19. august 2016 Du tror det bare er å tømme noe nedi og sim salla bim? På med hansker og frem med Jif of gryteskrubb. Steng av toalettets vanntilførsel og få tømt mest mulig vann ut av toalettskålen og skrubb. Bruk eventuelt en oppvaskebørste - uten å bruke den til oppvasken etterpå. Anonymkode: 42bf7...270 3
AnonymBruker Skrevet 19. august 2016 #4 Skrevet 19. august 2016 Ta på deg gummihansker, bruk jif skurekrem, stålull og svamp med skrubb. Vask. Anonymkode: a0b3e...e70
AnonymBruker Skrevet 19. august 2016 #5 Skrevet 19. august 2016 1 minutt siden, Cyrus skrev: Jeg brukte coca cola i den ene doen min, og den ble helt hvit og fin etterpå. Hva gjorde du da? Bare helte cola nedi og lot det virke? Hvor lenge? Anonymkode: 89834...6e5
frukrines Skrevet 19. august 2016 #6 Skrevet 19. august 2016 Hell klorin nedi, og la det stå i noen timer :-) 2
Gjest Ajax Skrevet 19. august 2016 #7 Skrevet 19. august 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva gjorde du da? Bare helte cola nedi og lot det virke? Hvor lenge? Anonymkode: 89834...6e5 1.5 liter som fikk stå 3-4 timer. Du kan jo finne noe som er litt mer bøyelig enn en dobørste og feste en fille i enden for å komme til.
AnonymBruker Skrevet 19. august 2016 #8 Skrevet 19. august 2016 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ta på deg gummihansker, bruk jif skurekrem, stålull og svamp med skrubb. Vask. Anonymkode: a0b3e...e70 IKKE bruk stålull eller skuresvamp i do, det riper opp porselenet. Da blir det lettere for missfarging å få feste senere. Problemet er sannsynligvis at dobørsten ikke kommer til. Prøv å finne en oppvaskbørste eller annen børste som kommer til. Hvis du ikke finner noen børste som kommer til kan du prøve å skrubbe med en klut. Hell i domestos og la det virke over natta først, og bruk hansker. Anonymkode: 16ee7...d6b 1
AnonymBruker Skrevet 19. august 2016 #9 Skrevet 19. august 2016 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det ene toalettet vårt blir ikke skikkelig rent og det har irritert meg nå i flere år. Helt innerst nederst er det brune renner og dobørsten når ikke inn dit, men det er godt synlig ovenfra likevel og ser ikke så lekkert ut. Jeg skjønner ikke hvorfor det er slik der, for de to andre toalettene våre er det ingen problemer å holde rene. Det er ca 10 år gammelt, så ikke noe eldgammelt toalett. Jeg har hatt Domestos nedi og latt det virke i håp om at det vil løse det opp og så forsvinner det når jeg skyller ned, men det gjør det ikke. Noen som har gode idéer til hvordan jeg kan få det vekk? Anonymkode: 89834...6e5 Hvor mange dasser trenger du egentlig? Anonymkode: 2bd9f...bad
AnonymBruker Skrevet 19. august 2016 #10 Skrevet 19. august 2016 Takk for svar alle sammen, da skal det nok bli en ordning på det ene eller det andre viset. Og til siste luring, det var tre dasser her da vi kjøpte huset så det får du nesten spørre de som bygget det, men vi er fem i familien og har ofte overnattingsbesøk så tre toaletter er overraskende nyttig å ha. Anonymkode: 89834...6e5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå