Gå til innhold

Forklar meg håndballjentenes dramatikk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg følger ikke med på TV sport men ser håndballjentene er overalt. Kan hende jeg er litt treg, men jeg har ikke oppfattet hvorfor det er greit at de hyler og gråter på parketten, og gir intervju der de snakker om hvor mange år det skal ta å komme seg over et tap. Er ikke det svært usportslig oppførsel mot det andre laget?

Anonymkode: 5cde0...f7c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uansett deilig at de tapte i natt.

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, Gothminister skrev:

Uansett deilig at de tapte i natt.

Hvorfor?

Anonymkode: 655ce...000

• Liker 2
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor?

Anonymkode: 655ce...000

Aldri likt håndball og miljøet blant håndballjentene som jeg kjenner til dels godt. Uten at jeg skal komme inn på det her på KG.

Skrevet

De er noen grinasabber. Enkelt og greit. De er akkurat som unger som griner over å tape i Ludo! 

• Liker 2
Skrevet

De har da ikke gjort noe usportslig.. Det må da være lov å vise at man er skuffet, når det gikk som det gjorde?

• Liker 2
Skrevet

Fokus må være på vinneren. Man gratulerer og stikker. Gråte kan man gjøre i garderoben. Slik er det i hvert fall i mine idretter. :)

Gjest Catalina Culès
Skrevet

De sutrer som noen små jenter og tapet var fortjent.

Skrevet
18 timer siden, Storekommode skrev:

De har da ikke gjort noe usportslig.. Det må da være lov å vise at man er skuffet, når det gikk som det gjorde?

Mannlige fotball-spillere taper vel en gang iblant de også?

De setter seg ikke ned på gulvet (eller i gresset) og begynner å sutre av den grunn?

Anonymkode: 2dc0f...768

Skrevet
19 timer siden, Gothminister skrev:

Aldri likt håndball og miljøet blant håndballjentene som jeg kjenner til dels godt. Uten at jeg skal komme inn på det her på KG.

Hva om du virkelig trener og trener i en idrett for å bli best. Du/laget trener i 4 år for å ta medalje også mener folk det er idiotisk at de gråter over tapet av gull?

skru av tv når de er spiller og etter kamp om det er så fryktelig ille

• Liker 4
Skrevet
Den 19. august 2016 at 12.44, AnonymBruker skrev:

Jeg følger ikke med på TV sport men ser håndballjentene er overalt. Kan hende jeg er litt treg, men jeg har ikke oppfattet hvorfor det er greit at de hyler og gråter på parketten, og gir intervju der de snakker om hvor mange år det skal ta å komme seg over et tap. Er ikke det svært usportslig oppførsel mot det andre laget?

OL er spesielt for utøvere. Dette er utøvere som har satt seg store mål og som mister sjansen på å kjempe om en gullmedalje. Det er klart at det er surt. Vi har vel alle opplevd nederlag på ulike arenaer, bannet, skreket, grått og vært skuffet. Det er normal reaksjon. Det unormale er å dele dette på direktesendt tv, med spørsmål rett etterpå. 

Hvorfor er det usportslig oppførsel å være skuffet over sine egne prestasjoner? 

Anonymkode: 39ed0...7fd

• Liker 4
Skrevet

Dere som ikke forstår har nok aldri vært lidenskapelig opptatt av idrett. Jeg kjenner meg veldig igjen, men er enig at de kunne "save it for the pillow). 

Anonymkode: f349a...c12

• Liker 2
Skrevet

De ble jo utrolig skuffet.  Det er vel like naturlig å grine litt når man blir skikkelig skuffet over å ikke nå det store målet sitt som det er at gullvinnere gråter litt når de får medaljen sin fordi de er så ufattelig glade for å nå det. 

Tufte har jo grått flere ganger, han får ikke noe pepper. Han gråt vel når han gjorde et fiasko-OL for noen år siden, og han gråt da han fikk bronsjen. 

Anonymkode: bf730...083

• Liker 2
Skrevet

Om vi mennesker ikke har noe annet å klage på her i verden,så kan det være.

Det er Ol,VM og Em som er de store målene til de fleste idrettsutøvere. De må få være lei seg.

Finn noe annet og klage på

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Mannlige fotball-spillere taper vel en gang iblant de også?

De setter seg ikke ned på gulvet (eller i gresset) og begynner å sutre av den grunn?

Anonymkode: 2dc0f...768

Det er faktisk litt forskjell på en tippeligakamp og en semifinale i OL. Og jo, jeg har sett flere mannlige fotballspillere som griner når de taper, vinner, bommer på straffer osv. 

Det er ekstra surt å tape når du kunne ha vunnet. De var og Norges eneste gullmedaljehåp og det er nesten forventet at de skal ta gull i alle mesterskap. De følte nok at de sviktet hele nasjonen. 

Hvis folk ikke liker håndball, hvorfor gidde å bry seg? 

Anonymkode: d4084...962

• Liker 5
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er faktisk litt forskjell på en tippeligakamp og en semifinale i OL. Og jo, jeg har sett flere mannlige fotballspillere som griner når de taper, vinner, bommer på straffer osv. 

Det er ekstra surt å tape når du kunne ha vunnet. De var og Norges eneste gullmedaljehåp og det er nesten forventet at de skal ta gull i alle mesterskap. De følte nok at de sviktet hele nasjonen. 

Hvis folk ikke liker håndball, hvorfor gidde å bry seg? 

Anonymkode: d4084...962

Det er jo det som er så fint med tv.. Det finnes en av og på knapp😀😀

Skrevet
2 timer siden, Lapper skrev:

Hva om du virkelig trener og trener i en idrett for å bli best. Du/laget trener i 4 år for å ta medalje også mener folk det er idiotisk at de gråter over tapet av gull?

skru av tv når de er spiller og etter kamp om det er så fryktelig ille

Helt naturlig og grine og kjefte litt etter tap. Så helt enig med deg. Slå av TV om man synes det er så ille å se. Selv så ser jeg ikke på håndball.

Skrevet
22 timer siden, Gothminister skrev:

Jeg får en dårlig følelse av å se på dem, noe helt annet enn da jeg så på rundt 1998-2002. Da vant/tapte de med stil. Nå er det som brautende hooligans..

Anonymkode: cd1ff...99c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...