Gå til innhold

videregående skole et annet sted en hjemme! *sukk*


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

jeg er en jente som har to år igjen av ungdomsskolen... jeg bor på et sinnsykt lite drittsted, som jeg vil komme meg vekk fra så fort som mulig, og da tenker jeg å ta videregående i Bergen i stedet for her "hjemme" (kommer ikke herfra). Problemet er da foreldrene mine!! Har de egentlig noen grunn til å holde meg her på dette stedet ennå flere år?? Jeg tror det også det og flytte ut vil bli en kjempe fin utfordring som vil gjør meg mer sterk og verdensvant. Tror ikke dere? Hvordan kan jeg overtale foreldrene mine? VET at jeg vil klare det....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Tristessa

Du kan jo for eksempel velge en linje som de ikke har på ditt hjemsted, eller si at du har forferdelig lyst til å gå på katedralskolen i Bergen...

Du vil jo få borteboerstipend, og hvis foreldrene dine går med på å betale husleie for deg vil du nok klare deg fint på de pengene du får som stipend, med mindre du spiser, drikker eller røyker mye...

Nå kjenner jeg ikke foreldrene dine noe særlig, men du kan jo forklare hvor landet ligger da... Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er absolutt ikke sikker på det, men jeg mener det er 3300 i mnd. Som sagt, så er jeg ikke sikker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vanessa_

Jeg ville heller ikke gå på vidergående skole der jeg bodde .. ( Bergen) så jeg sökte på en linje som ikke fannes i norge men i Sverige. jeg sökte via fylken og arbeidskontoret (man kan få hjelp der) eller fra rådgiveren på skolen.. så nå studerer jeg samfunn og media i Sverige örebro.. får penger til leilighet og mat + hjemmereise..

Det er flott =)

:D kan nevne at skolene i sverige er bedre enn i norge.. vi får f.eks mat på skolen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vanessa_

Jeg ville heller ikke gå på vidergående skole der jeg bodde .. ( Bergen) så jeg sökte på en linje som ikke fannes i norge men i Sverige. jeg sökte via fylken og arbeidskontoret (man kan få hjelp der) eller fra rådgiveren på skolen.. så nå studerer jeg samfunn og media i Sverige örebro.. får penger til leilighet og mat + hjemmereise..

Det er flott =)

:D kan nevne at skolene i sverige er bedre enn i norge.. vi får f.eks mat på skolen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:D  kan nevne at skolene i sverige er bedre enn i norge.. vi får f.eks mat på skolen

Må le litt, men det er jo sant.

Bortebortstipend er vel 40000, husker ikke om reisepenger er medregnet.

Jeg fikk 3600 hver 3. mnd i år tror jeg, men det er - + noen hundrelapper hvert år. OG det kommer også an på foreldrenes økonomi. Men flytt heller til USA, fikk stipend papirene i dag.. 55 500 i året, tjohei :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...