Gå til innhold

Hva hadde du gjort annerledes, om du kunne skrudd tilbake tiden 10 år?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilke valg ville du forandret på, om du våknet opp i år 2005, og husket alt fra 2005-2016 som du nå har opplevd?

Og ville du valgt å leve de 10-11 siste årene igjen, og gjort ting annerledes, prøvd å stoppe Breivik eller kjøpt Facebook aksjer tidlig, eller ville du valgt å skrudd tiden frem til 2016, om du hadde en eneste knapp som gjorde at du ble sendt tilbake til 2016 igjen. Ville du brukt knappen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eg har ikkje peiling på hva som har skjedd i verden, husker ikkje når eller hvor ting har skjedd, så eg kunne ikkje endret på noe av det.

Så eg hadde heller endt opp med å gjøre ting annerledes i mitt eget liv.

Om eg fikk ein ny sjanse, så hadde eg blitt i fortida og gjort ting på nytt og håpt på eit bedre resultat denne gangen, eg hadde ikkje brukt "knappen".

Skrevet

Har du lest "Life after life" av Kate Atkinson?

Spørsmålet ditt minner meg mye om det essensielle spørsmålet i romanen. Den er vel verd å lese :)

Skrevet

Alt. Gi meg en tidsmaskin nå! Til dere som er unge, lev nå, ikke utsett ting og ingenting er for sent!

Anonymkode: 37b90...4f6

• Liker 1
Gjest Perfem2
Skrevet (endret)

.

Endret av XXVIII
Skrevet

10 år er litt for kort tid, men hadde jeg kunne skrudd tiden tilbake 15 år ville jeg overtalt past-me til å ta mer utdannelse.

Anonymkode: 4e2d7...e21

• Liker 1
Skrevet

Ville nok ikke endret noe

Vet hvordan livet har blitt, men vet ikke hvordan det hadde vært om jeg hadde endret noe.

Skrevet

Jeg ville brukt knappen og hoppet tilbake til nåtiden.

Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alt. Gi meg en tidsmaskin nå! Til dere som er unge, lev nå, ikke utsett ting og ingenting er for sent!

Anonymkode: 37b90...4f6

Hva mener du med det? Jeg er 20, og ble veldig nysgjerrig på det du skrev her.

Anonymkode: 8df79...4ad

Skrevet

Hadde jeg kunnet gått 10år tilbake i tid, hadde jeg unngått å bli feit. Kanskje jeg ikke hadde vært alene nå, og ikke snakket med et eneste menneske på to måneder. 

Anonymkode: 4fb8c...b60

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hva mener du med det? Jeg er 20, og ble veldig nysgjerrig på det du skrev her.

Anonymkode: 8df79...4ad

Folk angrer i statistisk overveldende flertall på det de ikke gjør. Takke nei til den turen? Bli sammen med den personen du vet vil føre til maks 3-4 års lykkelig liv og så stygt brudd? Hoppe i det med begge beina, gjøre mageplask i selve livet, utsette seg selv for et helvete her og nå fordi en er engstelig/redd/utrygg og gjøre noe en har lyst til men ikke tørr/tror en får til? Typiske ting å angre på. 

Om valget faktisk ville ført til et bedre liv? :vetikke: Problemet med oss mennesker er nemlig at vi opplever smerte (fysisk eller psykisk) ekstremt mye mer enn vi husker den. Så selv flere år med lidelse virker i retrospekt mer verdt det enn det på noe vis faktisk var.

Men dette vet en ikke før en angrer. ;) Og selv da har en kun delvis innsikt.

Om jeg hadde hatt dagens kunnskap og vært tilbake i 2005 ville jeg nok investert i et eller annet lønnsomt, gjerne Facebook, for all del. Og så kunne jeg i stedet for å bruke de 10 årene på den selvutviklingskurs jeg har gjort brukt den på veien videre. Det er et langt stykke igjen, nemlig..

Anonymkode: d4c78...598

Skrevet

10 år fra idag? 
Da hadde jeg levd livet i 2 måneder og 15 dager. Reist til USA som jeg sa nei til. Før jeg setter meg i bilen uten bilbelte og forhåpentligvis dør på flekken. 
Er det en ting jeg angrer på, så er det at jeg overlevde den ulykken. Livet gitt rett til helvette etter den dagen.

Anonymkode: 4be8e...b1f

Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

10 år fra idag? 
Da hadde jeg levd livet i 2 måneder og 15 dager. Reist til USA som jeg sa nei til. Før jeg setter meg i bilen uten bilbelte og forhåpentligvis dør på flekken. 
Er det en ting jeg angrer på, så er det at jeg overlevde den ulykken. Livet gitt rett til helvette etter den dagen.

Edit: 
Er ikke sucidal altså :fnise:
Leste over innlegget og ser at det kanskje ble fremstilt litt feil. 
Ting har blitt bedre nå, men de siste årene har vært tøffe. Om jeg kunne ha unngått det så hadde det vært supert. Men nå kan man ikke reise tilbake i tid.

Skrevet

Jeg ville ha gått ut av forholdet jeg var i og flyttet til den byen jeg bor i nå. Jeg hadde i mye større grad holdt slike ting som psykiske vansker skjult.Litt mer skeptisk og litt mindre naiv (naiv blir paranoid) Jeg ville ha forsøkt å ha det så bra som mulig, le, leve, tenke at jeg ville ha en god kjæreste, ikke vært redd for å ta kontakt med andre for å finne på noe. Holdt litt avstand til oppvekstfamilie, og ikke stresset med å bli alene for alltid. Jeg ville bare tatt noen valg som hadde vært bedre for meg og fortalt meg at jeg var verdifull og bra nok.

Anonymkode: 34996...900

Skrevet
44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde jeg kunnet gått 10år tilbake i tid, hadde jeg unngått å bli feit. Kanskje jeg ikke hadde vært alene nå, og ikke snakket med et eneste menneske på to måneder. 

Uff da. Ikke for seint og slanke seg

Skrevet

Jeg hadde gitt faen i å kjøpe lotto hvertfall for det har vært en generelt dårlig investering siste 10 år

• Liker 1
Skrevet
19 minutter siden, Gothminister skrev:

Uff da. Ikke for seint og slanke seg

Takk for tipset, det visste jeg ikke. 

Det har jeg prøvd i ti år. 

Skrevet

Jeg ville ha tatt en heilt annen studie-retning, og ikke hørt på foreldrene mine altfor nøye.

Anonymkode: c94b2...d2a

Skrevet

Hadde vel tatt livet av meg.

Anonymkode: c8625...3bd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...