AnonymBruker Skrevet 19. august 2016 #1 Skrevet 19. august 2016 Vi bor i leilighet/rekkehus hvor vi har noen boende over oss. Inngangsdøra vår er rett under deres, og de har en trapp som går opp dit, som er åpen ut mot plattingen vår foran huset. De siste ukene har tenåringen i leiligheten over hatt venner på "besøk". Dvs de står/sitter i trappa deres og hyler og skriker som 15åringer ofte gjør. Dette plager meg ikke utpreget, da det ofte gir seg etter klokken 23. Det som plager meg derimot er at de kaster tomflasker, sjokoladepapir og spytter ut tyggis ned på plattingen vår. Jeg har ryddet det opp hver gang, men for et par dager siden ble jeg så irritert at jeg samlet alt i en pose og la det på trappen deres, da de ikke var hjemme. Igår skjedde det igjen, de hyler og skriker og banker på døra og er ganske så usmakelige, og når jeg gikk ut idag tidlig lå det flere tomflasker og søppel utenfor igjen. Hvordan skal man takle denne situasjonen? Jeg vet at 14-15 åringer kanskje ikke er de beste i verden på å tenke på andre enn seg selv, men er det virkelig sånn de er, eller mangler denne gjengen en god dose oppdragelse? Anonymkode: 17cf0...f7b
lunamuna Skrevet 19. august 2016 #2 Skrevet 19. august 2016 Snakk med foreldrene til gutten som bor der. Han er da vitterlig deres ansvar. Hjelper ikke det, røsker du til guttungen mens det står på, og sier at du ikke vil ha det sånn. Sett ut en søppeldunk til dem. 4
AnonymBruker Skrevet 19. august 2016 #3 Skrevet 19. august 2016 Hvorfor kan du ikke bare si det til dem? Det ville jeg gjort, ganske strengt også. Dersom det ikke hjelper, snakker du med foreldrene som bor over deg. Anonymkode: f282a...025 1
AnonymBruker Skrevet 19. august 2016 #4 Skrevet 19. august 2016 Jeg var bare usikker på om det var smålig av meg å klage på det. Jeg har aldri bodd med naboer så tett før, så det er litt av en tilpassning. Jeg vet jo at man må tolerere litt når man velger å bo i by/tett på andre mennesker, så jeg ville bare legge ut en føler på om dette var over grensen. Anonymkode: 17cf0...f7b
AnonymBruker Skrevet 19. august 2016 #5 Skrevet 19. august 2016 Du har vedtekter og ordensregler å forholde deg til. Følges ikke dette kan du klage til styret/sameiet. Å snakke til dem er vanligvis å snakke til døve ører. Anonymkode: 3f8ef...90c 1
Arkana Skrevet 19. august 2016 #6 Skrevet 19. august 2016 Bare snakk med dem/foreldrene. Det er absolutt ikke smålig og du trenger jo heller ikke legge det fram som en sur kjerring. Gå ut en gang guttene sitter der og si at det er fint at de har det hyggelig, men at det hadde vært fint om de ikke kastet søppel på uteplassen din. Funker ikke det tar du det opp med foreldrene. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå