Gå til innhold

Hvordan klarer folk å se så glamorøse ut på stranda?

Anbefalte innlegg

Gjest Carly-Chardonnay
Skrevet

Har nylig vært på ferie og blir fascinert over hvor glamorøse mange ser ut i varmen. Mens jeg ser ut som et troll på rømmen,med håret til alle kanter,svetter som en gris og generelt ikke så søt. 

Virker nesten som folk har med seg egne stylister på stranda. Hvordan får de det til? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer an på hva du legger i "glamorøs". Hvis du mener ganske enkelt at folk ser bra ut, så er det jo ofte totalen av at de tar vare på seg selv. Har fin hud, sunt hår i en pen klipp, er i form osv. Og har betalt for en pen bikini som sitter bra.

Anonymkode: f2810...e87

• Liker 1
Skrevet

Jeg finner det fornøyelig med alle kjendiser som poster bilder med cut-out badedrakter. I valget mellom å ta seg godt ut og å ikke så skille på med merkeligste steder så velger jeg det siste. 

Hvor du har vært i sommer vet ikke jeg, men de strendene jeg har besøkt har vi alle utelukkende svettet og vært fulle av klissete solkrem og sand. Ikke mye glamour der i alle fall. 

Anonymkode: 6f556...fd4

Skrevet

På stranda gir jeg faen. Aldri sminke, da kan man få ujevn brunfarge, håret i en topp, en random bikini, parabolsolbriller og that's it. Skjønner ikke de som gidder poshe seg opp på stranda. Dem om det. Til spørsmålet ditt, så er vel svaret så enkelt som at dersom du er villig til å bruke fire timer foran speilet og store pengesummer på diverse tilbehør før du entrer stranda, så kan jo du se like stylet ut. Spørsmålet er om du gidder det, om det er verdt det. Så spørs det jo i hvilket land og på hvilken strand du har vært i sommer. Det er nok forskjell på om du har vært i St. Tropez eller på Nøklevann familiestrand i Oslo, liksom.

Anonymkode: ca61a...b6b

• Liker 1
Skrevet

Jeg smører meg inn med glitter. 

Gjest Carly-Chardonnay
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg finner det fornøyelig med alle kjendiser som poster bilder med cut-out badedrakter. I valget mellom å ta seg godt ut og å ikke så skille på med merkeligste steder så velger jeg det siste. 

Hvor du har vært i sommer vet ikke jeg, men de strendene jeg har besøkt har vi alle utelukkende svettet og vært fulle av klissete solkrem og sand. Ikke mye glamour der i alle fall. 

Anonymkode: 6f556...fd4

Jeg var i Mexico og Miami. Ganske mange glamorøse folk der. Bruker selv ikke sminke på stranda og setter håret i en topp på hodet. Men hvordan klarer kjendiser å se så freshe ut? 

Skrevet
1 minutt siden, Carly-Chardonnay skrev:

Jeg var i Mexico og Miami. Ganske mange glamorøse folk der. Bruker selv ikke sminke på stranda og setter håret i en topp på hodet. Men hvordan klarer kjendiser å se så freshe ut? 

Bildene er fotoshopa. enkelt og greit.

Anonymkode: 649a2...a96

Skrevet

I Norge ser ikke mange glamorøse ut på stranda, men i LA? Yikes, flere så helt smashing ut med flotte kropper, pent sminka, flott hår, flotte bikinier og coverups osv. Følte meg virkelig som en bleik dass i forhold!  Visste faktisk ikke at folk kom til å være SÅ pyntet på stranda. Er ikke vant med det her i Norge. Jeg gidder hvert fall ikke å pynte meg og dolle meg opp før jeg skal på stranda. 

Anonymkode: 1031d...445

Gjest Carly-Chardonnay
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I Norge ser ikke mange glamorøse ut på stranda, men i LA? Yikes, flere så helt smashing ut med flotte kropper, pent sminka, flott hår, flotte bikinier og coverups osv. Følte meg virkelig som en bleik dass i forhold!  Visste faktisk ikke at folk kom til å være SÅ pyntet på stranda. Er ikke vant med det her i Norge. Jeg gidder hvert fall ikke å pynte meg og dolle meg opp før jeg skal på stranda. 

Nei er det jeg reagerte på og :) De så nesten ut som de skulle på byen. Følte meg ikke så blek siden jeg fikk bra tan men når svetten renner og jeg har masse solkrem i fjeset føler jeg meg ikke så fresh hehe. Jaja,de bruker vel masse tid og penger på å se sånn ut. 

Skrevet

Mange føler de må se bra ut hvis det er paparazzi  på stranda f.eks. Nå er ikke dette noe vi vanlige mennesker trenger å tenke på.  Noen vil se bra ut fordi de skal ta bilder til bloggen sin eller Instagram. Hvis noen gidder å stå i 3 timer på badet for å stelle seg før de drar på stranda, så må de bare gjøre det. Ikke noe jeg orker :)  Nå er ikke jeg så mye på stranda heller da.

• Liker 1
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

På stranda gir jeg faen. Aldri sminke, da kan man få ujevn brunfarge, håret i en topp, en random bikini, parabolsolbriller og that's it. Skjønner ikke de som gidder poshe seg opp på stranda. Dem om det. Til spørsmålet ditt, så er vel svaret så enkelt som at dersom du er villig til å bruke fire timer foran speilet og store pengesummer på diverse tilbehør før du entrer stranda, så kan jo du se like stylet ut. Spørsmålet er om du gidder det, om det er verdt det. Så spørs det jo i hvilket land og på hvilken strand du har vært i sommer. Det er nok forskjell på om du har vært i St. Tropez eller på Nøklevann familiestrand i Oslo, liksom.

Anonymkode: ca61a...b6b

Dersom du trenger fire timer foran speilet og store pengesummer på diverse tilbehør for å se glamorøs ut på stranda lurer jeg virkelig på hvordan du ser ut. 

Anonymkode: 2caed...b62

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Dersom du trenger fire timer foran speilet og store pengesummer på diverse tilbehør for å se glamorøs ut på stranda lurer jeg virkelig på hvordan du ser ut. 

Anonymkode: 2caed...b62

Personen har vel ikke sagt hun trenger 4 timer foran speilet før hun drar på stranda? 

• Liker 2
Skrevet
9 timer siden, Carly-Chardonnay skrev:

Har nylig vært på ferie og blir fascinert over hvor glamorøse mange ser ut i varmen. Mens jeg ser ut som et troll på rømmen,med håret til alle kanter,svetter som en gris og generelt ikke så søt. 

Virker nesten som folk har med seg egne stylister på stranda. Hvordan får de det til? 

Først må du på bikinidietten så ingen valker vises, så må du daglig i solarium og selftan så du blir brun og fin, så må du til frisør og få klippet håret i en lettstelt frisyre. På stranden må du bruke en beskyttende spray og ha håret i flette om det er langt. Bruk gjerne solhatt. Og ha et omslagsskjørt til å ha rundt deg når du vagger rundt på stranda. Du bør kjøpe en bikini som ser flott ut på deg og gir god støtte til puppene og velge sandaler med litt hæl, men ikke slike smale hæler, for det er umulig å gå med på sand :D

Ha med deg slike rispapir (oilblotting papers) - og et lite lommespeil, så kan du hele tiden se i speilet om du er blank i panne og nese og matte ned :)

Anonymkode: 3b880...c3b

Skrevet

Går jo an å gjøre en liten innsats selv om man "bare" skal være på stranda, dersom man ønsker det selv, selvfølgelig. 

Jeg liker å ta meg greit ut uansett hva jeg gjør. Peeling, hårfjerning og fine negler/tær er en selvfølge selv på stranda. En litt dyrere solkrem av tynn kvalitet, som gjør at huden ikke ser feit og glinsende ut. Setter opp håret på en holdbar måte (høy flette), og et strøk mascara som holder selv når jeg dykker under vann. 

Når det gjelder cut-outs og fancy bikinier/badedrakter ser jeg ikke problemet. Bruker aldri topper som viser magen, så skille har lite å si. Bruker uansett en del solkrem, og bytter badedrakt daglig, så får aldri et markant skille. 

• Liker 1
Skrevet
6 timer siden, Carly-Chardonnay skrev:

Jeg var også i Miami i sommer, og kan si meg enig i dette! Er utrolig mange flotte folk på stranden der syns jeg. Kanskje noen tenker på samme måte om meg også, siden jeg føler jeg ser ganske fresh ut på stranda. Før jeg dro tok jeg selvbruning, så følte meg brun på stranden. Bruker en solkrem som lukter utrolig godt og som trekker lett inn i huden. Når det gjelder hår så går jeg enten for sånne Kim K fletter eller har håret i en hestehale. Håret blir jo vått uansett om du bader. Har vippe extensions og bruker en vannfast eyeliner som ikke flyttet seg en mm uansett hvor mye vann jeg fikk på meg, og en vannfast foundation som er ganske lett på huden og som solen kan trekke gjennom ogsåpå litt bronzer og highlighter.  Ble fortsatt brun i huden. Trenger ikke å ta så lang tid, bruker maks 10 min på dette og flettene dagen i forveien. Bikini som jeg føler meg vel i, har en del fra victoria secret! Også har jeg med meg et lyst pudder som touch up hvis jeg blir litt oljete i ansiktet.

Anonymkode: 41c12...678

Skrevet

Ingen anelse, men jeg mistenker at det krever for mye planlegging, selvkontroll, hardt arbeid og penger til at det er aktuelt for meg. Glamorøs i kveldsbelysning med divasolbriller på en strandbar i Cannes funker bedre for sånne som meg :)

Skrevet

Hvis det er et sted jeg driter i å sminke meg for så er det på stranda.  Den sklir jo av når man svetter.  Man går jo med solbriller hele tiden uansett.  Vil jeg føle meg litt pynta tar jeg på meg en fotlenke og et par armbånd med små stener og trekuler.   Bruker jeg for mye selvbruning blir jeg jo ikke brun, det ligger jo som et lag oppå huden og stenger for sol.  

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, DreamOn skrev:

Hvis det er et sted jeg driter i å sminke meg for så er det på stranda.  Den sklir jo av når man svetter.  Man går jo med solbriller hele tiden uansett.  Vil jeg føle meg litt pynta tar jeg på meg en fotlenke og et par armbånd med små stener og trekuler.   Bruker jeg for mye selvbruning blir jeg jo ikke brun, det ligger jo som et lag oppå huden og stenger for sol.  

Tror det kommer ann på hvilken selvbruning man bruker også, jeg blir hvertfall brun selvom jeg bruker det.

Skrevet

Har aldri skjønt meg på folk som bruker full sminke når de skal på stranda. Hva er vitsen med foundation og pudder på stranda?  Vil ikke folk bli brune i ansiktet? Skjønner meg heller ikke på de som tar på seg selvbruning før de skal på stranda. Men det er nå meg.

Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg var også i Miami i sommer, og kan si meg enig i dette! Er utrolig mange flotte folk på stranden der syns jeg. Kanskje noen tenker på samme måte om meg også, siden jeg føler jeg ser ganske fresh ut på stranda. Før jeg dro tok jeg selvbruning, så følte meg brun på stranden. Bruker en solkrem som lukter utrolig godt og som trekker lett inn i huden. Når det gjelder hår så går jeg enten for sånne Kim K fletter eller har håret i en hestehale. Håret blir jo vått uansett om du bader. Har vippe extensions og bruker en vannfast eyeliner som ikke flyttet seg en mm uansett hvor mye vann jeg fikk på meg, og en vannfast foundation som er ganske lett på huden og som solen kan trekke gjennom ogsåpå litt bronzer og highlighter.  Ble fortsatt brun i huden. Trenger ikke å ta så lang tid, bruker maks 10 min på dette og flettene dagen i forveien. Bikini som jeg føler meg vel i, har en del fra victoria secret! Også har jeg med meg et lyst pudder som touch up hvis jeg blir litt oljete i ansiktet.

Beklager avsporing, men tips til vannfast eyeliner som holder bading i sjø mottas med takk :D

Anonymkode: 5d30b...191

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...