pompdelux Skrevet 19. august 2016 #1 Skrevet 19. august 2016 Vi skal sette dato, og vi er enige om at det ikke skal være vinter men heller sommer. Jeg tenker at juni og august ofte er finest værmessig, juli er ikke så interessant da mange er på ferie da. September er måneden vi ble sammen, så sånn sett hadde jo det vært litt romantisk.. men da syntes jeg ofte det er mer kaldt igjen.. Hvilken måned har dere valgt, og hvorfor akkurat den måneden?
Tonio Skrevet 19. august 2016 #2 Skrevet 19. august 2016 Vi satte oss ned og valgte en dato vi tidligst ønsket å gifte oss, og senest. Så skrev vi alle datoer mellom der som kunne gå og luket ut. Til slutt satt vi igjen med fire datoer også bare valgte vi en! Så ganske tilfeldig for oss at det ble september, men nå er jeg veldig glad for det.
AnonymBruker Skrevet 19. august 2016 #3 Skrevet 19. august 2016 Vi valgte første helg i oktober. Vi ville ikke ha sommerbryllup, og jeg elsker høsten. Høsten 2014 når vi giftet oss var varm, og selv om det var meldt 5 grader og regn helgen vi skulle gifte oss ble det sol og 15 grader, et fantastisk vær. Det kræsjet heller ikke med noens ferieplaner, og hotell for langveisreisende ble også rimeligere siden det var utenfor de mest hektiske sesongen. Ville ha valgt oktober igjen Anonymkode: d168b...6b5
AnonymBruker Skrevet 19. august 2016 #4 Skrevet 19. august 2016 Valgte dato når det passet på ambasaden i "varmere strøk" for å slippe ustabilt vær i Norge og redusere antall gjester. Anonymkode: 88857...178
AnonymBruker Skrevet 19. august 2016 #5 Skrevet 19. august 2016 Stod mellom mai og slutten av august/begynnelsen av september. Vi gikk etterhvert bort i fra mai pga. fare for kræsj med konfirmasjoner, og august ble litt for tett opp i starten på skole/jobb hvor folk gjerne ønsker å komme tilbake til rutiner igjen, så vi endte opp med å ta første lørdagen i september. Var akkurat passe varmt enda, og høstregnet hadde enda ikke startet i vestlandets mest regnfulle byAnonymkode: 25a92...360
AnonymBruker Skrevet 19. august 2016 #6 Skrevet 19. august 2016 Vi skal gifte oss i midten av august 2017. Vi liker sommer begge to, og alle er nok tilbake fra sin ferie på den tiden. Anonymkode: c89a1...f2d
AnonymBruker Skrevet 19. august 2016 #7 Skrevet 19. august 2016 Vi valgte september fordi det fortsatt er varmt og ofte mindre regn en juli/august Anonymkode: 475cd...79b
Stinejenta Skrevet 20. august 2016 #8 Skrevet 20. august 2016 Juni da vi ønsker sommerbryllup, men heller ikke de varmeste dagene!:)
AnonymBruker Skrevet 20. august 2016 #9 Skrevet 20. august 2016 Jeg ville valgt august. Syns det bruker å være finest vær da, og det er noe fint med at sommeren snart tar en ende. Anonymkode: 8757f...67d
skruf Skrevet 20. august 2016 #10 Skrevet 20. august 2016 Vi valgte april Hadde lyst på vårbryllup, og ville unngå sommeren pga ferietid. Var skikkelig fantastisk, en av de første skikkelige fine vårdagene der man kunne kjenne sola begynne å varme, det var blitt grønt i marken og på trærne, og folk var gira på ei bryllupsfest etter en lang vinter, så alle gjester som var invitert kunne komme En av de beste dagene i mitt liv!
PaperFlower Skrevet 20. august 2016 #11 Skrevet 20. august 2016 Har ikke valgt nøyaktig dato og måned enda, men det blir en vintermåned, sikkert Januar eller Februar. Det er flere grunner til at vi velger akkurat det: - Den første grunnen er at mannens del av slekt og venner kommer fra utlandet, og det hadde vært fint for de å oppleve snø og kulde. - En annen grunn er at det er utenfor bryllupssesongen som forhåpentligvis kan gjøre ting litt enkelere og litt billigere. - Den tredje grunnen er fordi på mørkeste, kaldeste vinteren har ikke været så mye å si. Det er som oftest mørkt uansett. Sol? Fint! Snø? Fint! Overskyet/grått? Ok. Det eneste som kan bli negativt med været er om det er såppass varmt at det regner, men da kan vi trøste oss med at vi holder oss innendørst så jaja. - Den siste grunnen er litt for mannen. Det han liker aller best med Norge er vinteren. Så iogmed at han lar meg bestemme alt av farger og pynt og - ja, alt, så skal vi gifte oss på vinteren så han får "bestemme" litt også.
AnonymBruker Skrevet 23. august 2016 #13 Skrevet 23. august 2016 Han fridde i januar. Vi tenkte å gifte oss de nærteste 5-6 mnd. Skrev opp alle fredagene og tenkte når det var jeg ikke skulle ha mens. Så satt vi igjen med færre dager å velge mellom. Regnet også på hvor mye tid vi trengte til forberedelse. Fant ingen grunner til å vente helt til sommer, så giftet oss allerede i mars. Anonymkode: 62f62...ff1
Byjenta! Skrevet 3. oktober 2016 #14 Skrevet 3. oktober 2016 Vi skal ha det i juli, nettopp fordi det er en fantastisk fin måned, og vi vil ha det på sommeren, og det er da folk har ferie. Og i og med jeg bor 64 mil vekk fra familien min, her forloveden min er fra, og vi skal ha bryllupet der jeg er fra, blir det reisevei for alle i hans familie. Så er fint at de har ferie/mulighet til ferie da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå