AnonymBruker Skrevet 18. august 2016 #1 Skrevet 18. august 2016 Hva tenker du er viktig å avgjøre før du blir sammen med noen? Jeg tenker da på f.eks ulike ting en verdsetter og ønsker og synes derfor er viktig at en partner også gjør. Eksempler kan være ønske om barn. Og hva synes du er "gode" og "dårlige" tegn for hvordan forholdet skal gå om dere blir sammen? F.eks ting som kan irritere deg slik som at han er treg med å svare på meldinger, tilbringer mye tid med sine venner, vil noe annet enn deg osv. Anonymkode: 313df...74c
AnonymBruker Skrevet 18. august 2016 #2 Skrevet 18. august 2016 Dersom man irriterer seg allerede før man blir sammen så burde man kanskje revurdere hele greia? Da jeg møtte min nåværende kjæreste de første gangene merket jeg ikke så mye til noe som kunne vært dealbreaker. Vi kjente jo til en del av hverandres verdier og holdninger. Hadde nok ikke falt så mye for han om der var noe jeg mislikte eller irriterte meg veldig over i begynnelsen. Bagateller som at den ene er treg å svare på meldinger ser jeg på som et ikke-problem. Noe av det viktigste for at det skal funke er at den andre virker villig til på høre på meg, selv om han ikke er enig. Samt å være ærlig. At han viser at han bryr seg om meg er også viktig, at han respekterer meg. Går selvsagt begge veier Om man får vite at vedkommende ønsker barn når man selv ikke vil ha det, så vil jo ikke det funke i lengden selvsagt. Dersom man har sterke følelser mot å få barn, så burde man si fra tidlig. De fleste vil anta at man vil ha barn, så jeg tenker det er nok å bare si fra dersom man ikke vil ha det. Det gjelder vel for det meste som folk ikke tar for gitt. Anonymkode: 44a38...674
AnonymBruker Skrevet 18. august 2016 #3 Skrevet 18. august 2016 Barn, interesser, at man har et likt syn på verden, kommuniserer på samme måte o.l Jeg irriterer meg ikke dersom han ikke svarer på sms med en gang, for da er han opptatt, at han tilbringer tid med vennene sine er kjempeflott. Jeg har forstått det sånn at mange irriterer seg veldig lett over ting ved partneren sin eller en potensiell partner, og jeg tror folk må lære seg å senke skuldrene litt og å være litt mildere mot hverandre. Det er viktig å støtte opp mot hverandre med positivitet og gode ord i stedet for å bryte hverandre ned med krangling og irritasjon. Anonymkode: f6faf...ef3 2
rundfirkant Skrevet 18. august 2016 #4 Skrevet 18. august 2016 Det med ønske om barn tror jeg er viktig for meg. Min eks valgte å fortelle meg det seks år ut i forholdet, det var litt sent. Også tror jeg det er viktig at en føler at man kan komme med hva som helst å bli tatt seriøst. At han bryr seg om hvordan du har det. Det vil selvfølgelig dukke opp bagateller som meldinger og andre ting uttover i forholdet for man er tettere på hverandre over en lang periode, men tror at så lenge de viktigste verdiene er på plass og ett oppriktig ønske om at den andre skal ha det bra, så kan alt løses.
skyflakes Skrevet 18. august 2016 #5 Skrevet 18. august 2016 Kjemi er veldig viktig. Riktignok merker man ikke det like godt hos alle, men felles for mine ekser er at jeg ganske tidlig etter å ha møtt dem merker at "dette er noe jeg vil ha". En skal ikke kimse av magefølelsen;) Nå er jeg jo relativt ung, så barn er ikke noe stort tema for min del enda - men det er jo alltid greit å avklare tidlig hvilken stilling man har til det. Ellers er humor og det at man liker de samme tingene på et tidlig stadium et veldig godt tegn. Som nevnt over så er det jo ofte veldig lite liv laga dersom man er irritert på hverandre i begynnelsen av et forhold, det er jo da man skal være irritert forelska i hverandre 1
AnonymBruker Skrevet 19. august 2016 #6 Skrevet 19. august 2016 Menn vil jo ikke ha forhold. Så dette er et ikke-tema. Menn vil ha det gøy og tømme seg de. Anonymkode: 6a13d...54f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå