AnonymBruker Skrevet 18. august 2016 #1 Skrevet 18. august 2016 I en annen tråd var det noen som nevnte denne barnevognmafiaen. Jeg er ikke en del av denne mafiaen bare så det er sagt. Er det sånn at ALLE tror at de med barn og barnevogn ikke viser hensyn? Og kun bryr seg om seg selv? Det virker faktisk sånn. Jeg har permisjon, og da har det blitt en del turer til kjøpesentra, cafe osv. Jeg drar for det meste alene. Og aldri før har jeg følt meg så i veien for noen, som når jeg har med vogn. På ene H&M-butikken er det ganske trangt ved inngangen. Til og med uten vogn må man gå til side hvis man møter noen. Der kom jeg gående med vogn, den jeg møtte stoppet så jeg fortsatte å gå. Da jeg passerte damen fikk jeg et stygt blikk, og til venninnen sin (eller hva det var) sa hun at folk med barnevogn trodde de eide veien og tar aldri hensyn. Tar alltid hensyn til andre når jeg har med vogn, men likevel tror folk at det er bare å brøyte seg fram, og at å skumpe borti vogna for å vise et poeng, er greit? På en cafe satte jeg vogna sånn til at det ikke var noe problem å gå forbi, selv om det heller ikke er nødvendig, for å sette seg ved nabobordet. Så kom det ett par damer og satte seg der. Men etter hvert fant den ene damen ut at hun måtte gå forbi vogna. God plass der, så det var ikke noe problem. Men når hun kom tilbake fikk jeg beskjed om å flytte vogna så det var mulig å gå forbi. Helt greit, jeg flyttet den helt inntil bordet så den ikke var i veien overhodet. Damen reiste seg igjen for å gå forbi, kom tilbake og "snublet" i vognen. Her kunne ikke hun sitte, med en barnevogn midt i veien! Like etterpå kom det to menn med rullestoler, og de hadde ikke problemer med å komme forbi vogna. Som heller ikke stod i veien. Alle mener at de med barnevogn må ta mer hensyn, men det er jaggu meg ikke mange som tar hensyn til barnevogner heller. Mulig det er jeg som er hårsår men. Har selv møtt barselgrupper som ikke flytter seg en cm når de er ute å triller, men vil gjøre dere oppmerksomme på at det ikke gjelder alle mødre med barnevogn. Anonymkode: a210f...2bc 9
AnonymBruker Skrevet 18. august 2016 #2 Skrevet 18. august 2016 Gud, sutrete mødre med barnevogn. Verste som finnes i bybildet, verre enn narkomane, rumenske tiggere og alle verdens selgere. Anonymkode: 69d81...97e 14
AnonymBruker Skrevet 19. august 2016 #3 Skrevet 19. august 2016 Hei, jeg har en på 4 år og har trillet vogn en del. Jeg hadde en liten vogn når han var liten og den var lett å nett så jeg følte meg aldri i veien. MEN! Så fikk jeg en TRILLE. Og den var billig og vanskelig å manøvrere rundt, spesielt om jeg hadde handlet og hadde flere poser på den. Den er drittung å flytte på fordi hjulene låste seg langs veien. Den var grusom å bruke rett og slett - POENGET ER AT JEG GREIDE IKKE Å FLYTTE DEN UT AV VEIEN NÅR FOLK KOM GÅENDE MOT MEG fordi det var for tungt å få til innen tiden da vi krysset hverandre - Og gjett om det var sukking og akking når unge friske folk måtte ta et steg til siden. Hva skjer med det? Jeg mener hallo? Hvor sliten er du da? Når det å ta et steg til siden ( hvor det er god plass på veien ) er slitsomt mens jeg ruller på et ubevegelig beist på 30 kilo? Ånei du, jeg er sliten. Jeg triller rett frem. Anonymkode: 344e1...d86 5
Aamu Skrevet 19. august 2016 #4 Skrevet 19. august 2016 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Gud, sutrete mødre med barnevogn. Verste som finnes i bybildet, verre enn narkomane, rumenske tiggere og alle verdens selgere. Anonymkode: 69d81...97e Men du er verst, da. 13
Aamu Skrevet 19. august 2016 #5 Skrevet 19. august 2016 10 timer siden, AnonymBruker skrev: I en annen tråd var det noen som nevnte denne barnevognmafiaen. Jeg er ikke en del av denne mafiaen bare så det er sagt. Er det sånn at ALLE tror at de med barn og barnevogn ikke viser hensyn? Og kun bryr seg om seg selv? Det virker faktisk sånn. Jeg har permisjon, og da har det blitt en del turer til kjøpesentra, cafe osv. Jeg drar for det meste alene. Og aldri før har jeg følt meg så i veien for noen, som når jeg har med vogn. På ene H&M-butikken er det ganske trangt ved inngangen. Til og med uten vogn må man gå til side hvis man møter noen. Der kom jeg gående med vogn, den jeg møtte stoppet så jeg fortsatte å gå. Da jeg passerte damen fikk jeg et stygt blikk, og til venninnen sin (eller hva det var) sa hun at folk med barnevogn trodde de eide veien og tar aldri hensyn. Tar alltid hensyn til andre når jeg har med vogn, men likevel tror folk at det er bare å brøyte seg fram, og at å skumpe borti vogna for å vise et poeng, er greit? På en cafe satte jeg vogna sånn til at det ikke var noe problem å gå forbi, selv om det heller ikke er nødvendig, for å sette seg ved nabobordet. Så kom det ett par damer og satte seg der. Men etter hvert fant den ene damen ut at hun måtte gå forbi vogna. God plass der, så det var ikke noe problem. Men når hun kom tilbake fikk jeg beskjed om å flytte vogna så det var mulig å gå forbi. Helt greit, jeg flyttet den helt inntil bordet så den ikke var i veien overhodet. Damen reiste seg igjen for å gå forbi, kom tilbake og "snublet" i vognen. Her kunne ikke hun sitte, med en barnevogn midt i veien! Like etterpå kom det to menn med rullestoler, og de hadde ikke problemer med å komme forbi vogna. Som heller ikke stod i veien. Alle mener at de med barnevogn må ta mer hensyn, men det er jaggu meg ikke mange som tar hensyn til barnevogner heller. Mulig det er jeg som er hårsår men. Har selv møtt barselgrupper som ikke flytter seg en cm når de er ute å triller, men vil gjøre dere oppmerksomme på at det ikke gjelder alle mødre med barnevogn. Anonymkode: a210f...2bc Åh, for noen idioter.. blir så sinna.. Det er de samme jævlige umenneskene som hater unger. 3
Aamu Skrevet 19. august 2016 #6 Skrevet 19. august 2016 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei, jeg har en på 4 år og har trillet vogn en del. Jeg hadde en liten vogn når han var liten og den var lett å nett så jeg følte meg aldri i veien. MEN! Så fikk jeg en TRILLE. Og den var billig og vanskelig å manøvrere rundt, spesielt om jeg hadde handlet og hadde flere poser på den. Den er drittung å flytte på fordi hjulene låste seg langs veien. Den var grusom å bruke rett og slett - POENGET ER AT JEG GREIDE IKKE Å FLYTTE DEN UT AV VEIEN NÅR FOLK KOM GÅENDE MOT MEG fordi det var for tungt å få til innen tiden da vi krysset hverandre - Og gjett om det var sukking og akking når unge friske folk måtte ta et steg til siden. Hva skjer med det? Jeg mener hallo? Hvor sliten er du da? Når det å ta et steg til siden ( hvor det er god plass på veien ) er slitsomt mens jeg ruller på et ubevegelig beist på 30 kilo? Ånei du, jeg er sliten. Jeg triller rett frem. Anonymkode: 344e1...d86 Signerer den
Gjest antbug Skrevet 19. august 2016 #7 Skrevet 19. august 2016 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei, jeg har en på 4 år og har trillet vogn en del. Jeg hadde en liten vogn når han var liten og den var lett å nett så jeg følte meg aldri i veien. MEN! Så fikk jeg en TRILLE. Og den var billig og vanskelig å manøvrere rundt, spesielt om jeg hadde handlet og hadde flere poser på den. Den er drittung å flytte på fordi hjulene låste seg langs veien. Den var grusom å bruke rett og slett - POENGET ER AT JEG GREIDE IKKE Å FLYTTE DEN UT AV VEIEN NÅR FOLK KOM GÅENDE MOT MEG fordi det var for tungt å få til innen tiden da vi krysset hverandre - Og gjett om det var sukking og akking når unge friske folk måtte ta et steg til siden. Hva skjer med det? Jeg mener hallo? Hvor sliten er du da? Når det å ta et steg til siden ( hvor det er god plass på veien ) er slitsomt mens jeg ruller på et ubevegelig beist på 30 kilo? Ånei du, jeg er sliten. Jeg triller rett frem. Anonymkode: 344e1...d86 Hehe! Gjett om jeg kjenner igjen dette her. En del av de som kjefter har nok ikke en anelse om hvor tungt det kan være å kjøre rundt med en trille, og hvor vanskelig det er å manøvrere den. Jeg tror de tror at det er kjempeenkelt å kjøre slalåm mellom alt og alle, og at det bare er viljen det står på. Jeg husker at jeg noen ganger var fristet til å be surgurkene ta over og prøve selv, men jeg gjorde det dessverre ikke. Der går de liksom, uten noen som helst å bære eller dra på, og så kan de ikke ta et lite skritt til siden. Staaakkars, de har det fælt Når det er sagt har jeg full forståelse for de som irriterer seg over barseltreffene som okkuperer spisesteder og andre steder. Og damene med vogn som mener alle andre skal vike og tilpasse seg dem, de finnes og de er skrekkelige...
Gjest BabyBlue Skrevet 19. august 2016 #8 Skrevet 19. august 2016 Herregud, nå kommer det sutreinnlegg fra mødre som må komme sammen og trøste hverandre. Jeg hater barnevognsmafiaen, men heldigvis ser det ut som det har blitt en trend å kjøpe disse moderne vognene som er lette å bevege og er langt smalere enn de som var å se overalt for noen år siden. Jeg har ikke barn selv, men jeg tipper at barnevogner er en investering så mye tid som man bruker på å trille rundt. Istedenfor å bruke penger på cafebesøk og shopping mens man er i permisjon, kan man heller legge pengene i en skikkelig barnevogn som er komfortabel å trille rundt på og som ikke tar opp en hel gang inne på et kjøpesenter? Jeg hadde klikket om jeg hadde hatt en dødstung og stri vogn som jeg nærmest måtte brøyte fremover. At folk gidder.
wintergirl Skrevet 19. august 2016 #9 Skrevet 19. august 2016 Nei, så lenge de viser at de er villig til å la andre få passere så også, så syns jeg mange mødre er hensynsfulle. Men så klart, har du barnevogn så tar man litt mer plass og det må vi andre også ta hensynt til. Plager meg ikke i det hele tatt. Men mødre som steller seg i bredden og nekter å vike når man prøver å gå forbi, irriterer meg. De tror de eier verden og mener at alle skal ta hensyn til dem fordi de er mødre. Men ikke ydmyke mødre som viser hensyn, og ihvertfall prøver å stelle seg litt mer til siden så andre også kan passere. 10
AnonymBruker Skrevet 19. august 2016 #10 Skrevet 19. august 2016 Det eneste jeg kan irritere meg over når det gjelder barnevogn, er de som på død og liv skal dra en stor kombivogn inn mellom radene på Bunnpris Der er det nesten ikke plass til å gå mellom reolene en gang, og hvis to mennesker som har en BMI på over 18 skal prøve å komme forbi hverandre er det nærkontakt de luxe. Så akkurat den skjønner jeg ikke. Men ellers er da de fleste høflige folk og gjør så godt de kan? Har ikke falt meg inn å bli sinna fordi barnevognene ikke manøvrere rundt alt og alle, det er jo mye tyngre å trille vogn enn å gå. Anonymkode: bdd51...576 2
AnonymBruker Skrevet 19. august 2016 #11 Skrevet 19. august 2016 Dersom alle klarte å samhandle og vise hensyn til hverandre såhadde verden vært et betydelig bedre sted å være for alle. Noen, både på kg og ellers i verden, er grepet av en enorm egoisme. Dette synes å bli forsterket under svangerskap og i tiden etter. Ingen skal fortelle disse kvinnene noe som helst for de vet og kan alt best. Sier man dem bittelitt imot på gravideforumet eller andre steder så kan det sammenlignes med å løfte en katt etter halen - de freser, klorer, hyler og spreller. På gravideforumet kommer andre minst like "kattesinte" kvinnemennesker til og hjelper den utsatte med å frese. For andre er det bare en ting å gjøre, holde seg unna det forumet. Lese men ikke tenke på å poste, og for all del ikke gjøre som folk flest, stryke ts med hårene uansett sak. Anonymkode: 8febd...810 4
AnonymBruker Skrevet 19. august 2016 #12 Skrevet 19. august 2016 1 minutt siden, BabyBlue skrev: Herregud, nå kommer det sutreinnlegg fra mødre som må komme sammen og trøste hverandre. Jeg hater barnevognsmafiaen, men heldigvis ser det ut som det har blitt en trend å kjøpe disse moderne vognene som er lette å bevege og er langt smalere enn de som var å se overalt for noen år siden. Jeg har ikke barn selv, men jeg tipper at barnevogner er en investering så mye tid som man bruker på å trille rundt. Istedenfor å bruke penger på cafebesøk og shopping mens man er i permisjon, kan man heller legge pengene i en skikkelig barnevogn som er komfortabel å trille rundt på og som ikke tar opp en hel gang inne på et kjøpesenter? Jeg hadde klikket om jeg hadde hatt en dødstung og stri vogn som jeg nærmest måtte brøyte fremover. At folk gidder. du tenker vogner ala emmalunga eller hva de heter? Jeg skaffet meg ikke en sånn vogn fordi jeg trengte en liten en pga liten bagasjerom. Jeg tror også at jeg tenkte litt på hvor lett det skulle være å komme seg frem inne i butikken og sånn..stod fint i kassakø jeg med min lille buggaboo. Jeg tror at folk som kjøper store vogner bor på steder med veldig grove veier feks. De vil ha store hjul for en grunn. Synsing fra min del om hvorfor folk kjøper som de vil : folk kjøper seg vogn til sin baby så tenker de egentlig først og fremst på eget behov og ikke ditt eller andre fremmede sitt. Det er vel litt sånn om man kjøper bil også. Eller hest og hund. Man kjøper ikke en liten hest for å ta minst mulig plass. Man kjøper den hesten man ønsker seg. Anonymkode: 344e1...d86 3
AnonymBruker Skrevet 19. august 2016 #13 Skrevet 19. august 2016 Visste ikke at folk var så imot oss med barnevogn jeg. Hittil har jeg bare møtt smil når jeg kommer med barnevogn. Folk tilbyr seg å hjelpe med å lukke opp dører. Flytter seg rundt vogna med ett smil. Selv om de ikke trenger å flytte seg (brede fortau). Jeg har en veldig stor vogn i forhold til disse små som blir solgt i dag også. Men altså, folk må da tåle at vi går rundt med barnevogn. Om det er så vanskelig har de vel noe problemer med seg selv. Jeg har levd mange år før jeg fikk barn selv og irriterte meg ikke over andre med barnevogn. Så små ting hadde jeg ikke engang da tid til å henge meg opp i. Anonymkode: fcb1d...147 3
AnonymBruker Skrevet 19. august 2016 #14 Skrevet 19. august 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Visste ikke at folk var så imot oss med barnevogn jeg. Hittil har jeg bare møtt smil når jeg kommer med barnevogn. Folk tilbyr seg å hjelpe med å lukke opp dører. Flytter seg rundt vogna med ett smil. Selv om de ikke trenger å flytte seg (brede fortau). Jeg har en veldig stor vogn i forhold til disse små som blir solgt i dag også. Men altså, folk må da tåle at vi går rundt med barnevogn. Om det er så vanskelig har de vel noe problemer med seg selv. Jeg har levd mange år før jeg fikk barn selv og irriterte meg ikke over andre med barnevogn. Så små ting hadde jeg ikke engang da tid til å henge meg opp i. Anonymkode: fcb1d...147 Folk flest er greie, både trillerene og alle andre. Anonymkode: 344e1...d86 2
lunamuna Skrevet 19. august 2016 #15 Skrevet 19. august 2016 Jeg har brukt barnevogn i årevis. Jeg går sikksakk gjennom byen for å komme frem. Jeg flytter meg for rullestolbrukere, eldre, hunder og barn, og ellers viker til side det som er naturlig når noen kommer gående mot meg. Jeg brøyter vei så mye som mulig uten å skuffe borti folk, men ender likevel opp med å gå sikksakk. Jeg kunne ikke brydd meg mindre, og jeg bryr meg i hvert fall ikke om hva andre mener. Det er jeg som går med et beist av en vogn (nei, den er ikke så stor, men den er større enn om jeg hadde gått alene eller med ungen i bæresele), så ja, jeg tar mye plass og enkelte ganger må folk vike litt med mindre jeg skal stoppe helt opp eller kjøre dem ned. Deres valg, for jeg bare turer videre. Med unntak av barn, hunder, eldre og rullestolbrukere (evnt også krykker ol). Jeg kan jo også nevne at jeg stort sett ikke bare går med vogna, men også minst en til unge i hånda/som holder i vogna. Jeg har aldri fått klager, jeg har aldri lagt merke til at noen har sett stygt på meg. Jeg er veldig til å smile og unnskylde om jeg føler jeg er i veien (noe en gjør ofte når en går med vogn). Stort sett får jeg smil tilbake, noen ganger noen fine ord eller et nikk. Noen bare overser meg, men jeg har ikke sett dem gi meg stygge blikk. På kafeer og sånt er det ofte håpløst med plass, så da rygger jeg vogna så tett oppi bordet den kommer, og skal noen forbi pleier jeg å rikke litt på vogna mens jeg smiler unnskyldende og sier noe ala "beklager, kommer du deg greit forbi?". Folk trenger å bearbeides litt av og til. Du overlever, og lærer deg sikkert trikset etter hvert. 2
AnonymBruker Skrevet 19. august 2016 #16 Skrevet 19. august 2016 Det er mange som ikke tar noe som helst slags hensyn til at man har barnevogn ja, og det kan være slitsomt å prøve å komme seg frem i folkemengder. Så selv går jeg alltid til side for barnevogner nå som jeg er ferdig med dem selv, men jeg blir likevel irritert på de som tar det som en selvfølge. Anonymkode: 0de46...1bf
AnonymBruker Skrevet 19. august 2016 #17 Skrevet 19. august 2016 Jeg er bare irritert når de drasser med barnevognene inn på butikker, jobber i klesbutikk og kjenner tærne krølle seg når barnevogn blir tatt med inn. Når mammaene går med de gjennom hylleradene så skyver vogna klærne av hengerne så de faller ned, og mammaene gidder ikke plukke opp. Hjulene på vognen er skitne spesielt på høsten og vinteren og når mammen triller vognen vedsiden av klær så stryker hjulene opp mot klærne og gjør de skitne. Og så vil de ha barnevakt mens de prøver klær. Har lyst til å kysse alle mammaer som bruker bæresele. Blir så takknemlig at jeg ikke engang har noe imot å passe bebisen mens mammen prøver klær. Anonymkode: 81319...9b2 6
AnonymBruker Skrevet 19. august 2016 #18 Skrevet 19. august 2016 Har ikke opplevd at folk har gitt meg stygge blikk eller noe når jeg er ute med vogna jeg. Men jeg valgte en lett trehjuling som kan flyttes enkelt og raskt og som er smal. Også hater jeg shopping og kafebesøk, og har ennå ikke trillet på senteret. Så det er kanskje noe av grunnen Anonymkode: cfd4d...5a1
Gjest antbug Skrevet 19. august 2016 #19 Skrevet 19. august 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Dersom alle klarte å samhandle og vise hensyn til hverandre såhadde verden vært et betydelig bedre sted å være for alle. Noen, både på kg og ellers i verden, er grepet av en enorm egoisme. Dette synes å bli forsterket under svangerskap og i tiden etter. Ingen skal fortelle disse kvinnene noe som helst for de vet og kan alt best. Sier man dem bittelitt imot på gravideforumet eller andre steder så kan det sammenlignes med å løfte en katt etter halen - de freser, klorer, hyler og spreller. På gravideforumet kommer andre minst like "kattesinte" kvinnemennesker til og hjelper den utsatte med å frese. For andre er det bare en ting å gjøre, holde seg unna det forumet. Lese men ikke tenke på å poste, og for all del ikke gjøre som folk flest, stryke ts med hårene uansett sak. Anonymkode: 8febd...810 Enig i at det er mye egoisme rundt omkring. Det blir bare verre og verre, synes jeg. Før var barna de største egoistene, men nå er de voksne like ille. Selv var jeg nok mer egoistisk før jeg fikk barn. Kunne sikkert funnet på å skrive rabiate innlegg om hvor fælt det var for stakkars meg å måtte ta et skritt til siden for å unngå å smelle inn i en barnevogn, og sutreinnlegg om hvor kjedelig alle småbarnforeldre var sammenlignet med superinteressante meg og min navlelopelling. Det gjorde meg godt bli mor. Jeg er blitt snillere, mer empatisk og mindre dømmende. Det var bare de første par årene med barn jeg freste. Tror det kom av hormoner
AnonymBruker Skrevet 19. august 2016 #20 Skrevet 19. august 2016 4 timer siden, Aamu skrev: Men du er verst, da. Nei, jeg klarer å passe meg for andre, jeg forlanger ikke at alle skal godta at jeg slenger frem puppen nårsomhelst og hvorsomhelst. Jeg går ikke i bredden med en ellet o andre barnevogner. Det er fryktelig slitsomt med mødre i ammetåka som griner og forlanger særbehandling overalt. Verst er det når de okkuperer bord på små kaféer som ikke har råd til at de skal sitte der og ha barselstreff i timevis på tre kopper kaffe. Flott at man får barn, men må man løpe rundt og plage alle andre? Anonymkode: 69d81...97e 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå