AnonymBruker Skrevet 18. august 2016 #1 Skrevet 18. august 2016 Bare lurte på hva andre bruder med store pupper har gjort mtp. kjolen? Ser mange er stroppeløse, og personlig har jeg også lyst på en stroppeløs(så fremt jeg får klemt puppa nedi der uten at det blir vulgært ), men hva slags undertøy brukte dere? Har prøvd alskens stroppeløse bh'er før men det gav bare ikke nok støtte. Måtte dere bare ta hensyn til dette når dere valgte kjole? Anonymkode: 8a832...715
FruGlad Skrevet 18. august 2016 #2 Skrevet 18. august 2016 Jeg har samme utfordring som deg, men satser på at brudebutikken har god erfaring med alle mulige former på bruder ☺ Vil tro de kan hjelpe til med slike spørsmål ☺
Tonio Skrevet 19. august 2016 #3 Skrevet 19. august 2016 Jeg valgte stropper nettopp fordi jeg var redd for å bli for vulgær. Nå er jeg god og rund ellers også, så alle er kanskje ikke enige. Men når jeg strutter rundt i stroppløse kjoler føler jeg meg sjeldent komfortabel. Ellers er jeg enig med FruGlad, de er nok vant til det meste av former på brudebutikker! Prøv kjoler og se hva du synes.
AnonymBruker Skrevet 19. august 2016 #4 Skrevet 19. august 2016 Jeg har ikke giftet meg å er ikke forlovet, men akkurat det der har jeg gitt MYE tanker da jeg er svært barmfager 😂 Min kjole kommer til å ha stropper, men det skal være rent stoff uten krimskrams å de skal gå rundt nakken, ikke over skuldrene som en standard kjole Anonymkode: 88a6c...607
AnonymBruker Skrevet 19. august 2016 #6 Skrevet 19. august 2016 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kroppsfasong bilde Anonymkode: 5cd8f...23b Jeg passer aldri inn i noen av disse kategoriene Jeg er normalt slank, normalt høy, og ganske "kjedelig," ingenting som skiller seg ut. Foruten om store pupper selvsagt. Skal jeg ha noe stropper så vil jeg gjerne ha sånne som går noe a la bildet under her, ikke helt oppå skuldrene, men ikke nedfor heller. Men tror ikke en slik BH finnes Faen jeg er lei av å må ha stropper på alt som finnes... Puppeteip holder sikkert ikke så godt. Noen som har prøvd? Anonymkode: 8a832...715
AnonymBruker Skrevet 21. august 2016 #7 Skrevet 21. august 2016 Tipper du må ha korsett! Anonymkode: f9432...f50 1
AnonymBruker Skrevet 21. august 2016 #8 Skrevet 21. august 2016 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Tipper du må ha korsett! Anonymkode: f9432...f50 Er ikke det veldig ubehagelig...? Da vil jeg heller ha stropper ass. Anonymkode: 8a832...715
AnonymBruker Skrevet 21. august 2016 #9 Skrevet 21. august 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Er ikke det veldig ubehagelig...? Da vil jeg heller ha stropper ass. Anonymkode: 8a832...715 Ikke hvis du kjøper noe skikkelig. Ta deg en tur på en undertøysbutikk med litt utvalg og ekspertise, så får du god hjelp. Anonymkode: f8750...bf8
Tibbie Skrevet 21. august 2016 #10 Skrevet 21. august 2016 Du får nok ikke nok støtte med en BH uten stropper om du har veldig store pupper. Det du eventuelt kan gjøre er å sette på sånne gjennomsiktige stropper. De vises jo litt, men det er mye bedre enn stropper med farge på Men om du likevel bestemmer deg for å presse deg inn i en stroppeløs BH, så sørg for å velge en med silikon sånn at den ikke sklir. Og den må være stram nok i beltet. Den 19.8.2016 at 12.44, AnonymBruker skrev: Jeg passer aldri inn i noen av disse kategoriene Jeg er normalt slank, normalt høy, og ganske "kjedelig," ingenting som skiller seg ut. Foruten om store pupper selvsagt. Skal jeg ha noe stropper så vil jeg gjerne ha sånne som går noe a la bildet under her, ikke helt oppå skuldrene, men ikke nedfor heller. Men tror ikke en slik BH finnes Faen jeg er lei av å må ha stropper på alt som finnes... Puppeteip holder sikkert ikke så godt. Noen som har prøvd? Anonymkode: 8a832...715 Puppeteip er nok mest egnet for små pupper, dessverre :/ Det er ikke nok styrke i dem til å kontrollere en stor byste.
Antlers Skrevet 21. august 2016 #11 Skrevet 21. august 2016 Jeg bruker 75H, og dette er den eneste stroppeløse BH-en jeg har prøvd som faktisk fungerer for meg: http://nelly.com/no/kl%C3%A6r-til-kvinner/undert%C3%B8y/bh-topper/wonderbra-690/ultimate-strapless-bra-690001-770/ De hadde ikke min størrelse, så jeg sjanset på 75G, og det fungerte helt fint med cupstørrelsen. Ingen dobbeltpupp eller noe slikt. Den var derimot veldig trang rundt i 75 (siden den er stroppeløs og skal holde ting oppe fra undersiden ), men jeg syntes det ble så ubehagelig at jeg satte på en forlengelsesdel med hemper. Utseendemessig ser den helt perfekt ut under klær, og den holder virkelig alt oppe hele dagen, dersom du har kjøpt riktig størrelse. BH-en har silikonkant så den ikke sklir, og en liten hånd (!) inni hver cup som gir løft (usynlig på utsiden). Den er også veldig komfortabel over selve brystet, men jeg synes den er vond på undersiden, særlig etter lang tids bruk. Den blir liksom liggende og klemme rett mot tuppen av ribbena foran, men det kan hende det bare er jeg som har litt sær anatomi der. Prøv i butikk, eller bestill flere forskjellige størrelser på nett om du har lyst til å gi den et forsøk. 1
AnonymBruker Skrevet 22. august 2016 #12 Skrevet 22. august 2016 23 timer siden, AnonymBruker skrev: Ikke hvis du kjøper noe skikkelig. Ta deg en tur på en undertøysbutikk med litt utvalg og ekspertise, så får du god hjelp. Anonymkode: f8750...bf8 Litt skeptisk men skader vel ikke å prøve. Er en del undertøysbutikker(Triumph, Change) her men kan ikke huske å ha sett korsetter, men har jo heller ikke lett. 23 timer siden, Tibbie skrev: Du får nok ikke nok støtte med en BH uten stropper om du har veldig store pupper. Det du eventuelt kan gjøre er å sette på sånne gjennomsiktige stropper. De vises jo litt, men det er mye bedre enn stropper med farge på Men om du likevel bestemmer deg for å presse deg inn i en stroppeløs BH, så sørg for å velge en med silikon sånn at den ikke sklir. Og den må være stram nok i beltet. Puppeteip er nok mest egnet for små pupper, dessverre :/ Det er ikke nok styrke i dem til å kontrollere en stor byste. En venninne som også er forholdsvis fager i puppeavdelingen har kjøpt seg en spesiell type puppeteip, og hun sverger på at det holder, men har ikke kommet så langt som å prøve selv. 21 timer siden, Antlers skrev: Jeg bruker 75H, og dette er den eneste stroppeløse BH-en jeg har prøvd som faktisk fungerer for meg: http://nelly.com/no/kl%C3%A6r-til-kvinner/undert%C3%B8y/bh-topper/wonderbra-690/ultimate-strapless-bra-690001-770/ De hadde ikke min størrelse, så jeg sjanset på 75G, og det fungerte helt fint med cupstørrelsen. Ingen dobbeltpupp eller noe slikt. Den var derimot veldig trang rundt i 75 (siden den er stroppeløs og skal holde ting oppe fra undersiden ), men jeg syntes det ble så ubehagelig at jeg satte på en forlengelsesdel med hemper. Utseendemessig ser den helt perfekt ut under klær, og den holder virkelig alt oppe hele dagen, dersom du har kjøpt riktig størrelse. BH-en har silikonkant så den ikke sklir, og en liten hånd (!) inni hver cup som gir løft (usynlig på utsiden). Den er også veldig komfortabel over selve brystet, men jeg synes den er vond på undersiden, særlig etter lang tids bruk. Den blir liksom liggende og klemme rett mot tuppen av ribbena foran, men det kan hende det bare er jeg som har litt sær anatomi der. Prøv i butikk, eller bestill flere forskjellige størrelser på nett om du har lyst til å gi den et forsøk. Takk for tips!:) Skal i alle fall sjekke den ut:) Anonymkode: 8a832...715
mereo Skrevet 24. august 2016 #13 Skrevet 24. august 2016 Jeg håper jeg ender opp med stropper, mye fordi stroppeløst sjelden ser pent ut da det er fort gjort at det tyter på alle bauer og kanter. Men vi får se når jeg først begynner å prøve kjoler. 1
*nordby* Skrevet 7. september 2016 #14 Skrevet 7. september 2016 Jeg har cupstrl H og giftet meg i en blondekjole med korte ermer og v - hals, dette gjorde at jeg så mindre oventil ut. Da fikk jeg plass til en vanlig bh under. Kjolen hadde glidelås og en mill knapper, brukte hold in - undertøy under. Vurderte stroppeløs lenge, men så veldig tung ut oventil. 1
mereo Skrevet 8. september 2016 #15 Skrevet 8. september 2016 9 timer siden, *nordby* skrev: Jeg har cupstrl H og giftet meg i en blondekjole med korte ermer og v - hals, dette gjorde at jeg så mindre oventil ut. Da fikk jeg plass til en vanlig bh under. Kjolen hadde glidelås og en mill knapper, brukte hold in - undertøy under. Vurderte stroppeløs lenge, men så veldig tung ut oventil. Jeg synes ofte det ser sånn ut på oss/de med litt mer oventil. Synes kjolen din høres veldig pen ut 1
NumberSix Skrevet 8. september 2016 #16 Skrevet 8. september 2016 Er i samme situasjon som TS, selv om det er et par år til jeg skal gifte meg. Har veldig stor byste, og har problemer med å finne bh'er som sitter bra, og stroppeløse bh'er kan jeg bare glemme. Så jeg kommer nok til å gå for en kjole med ermer. Var i et bryllup for noen år siden, hvor bruden har ganske store pupper, og hun hadde en stroppeløs kjole. Hun ble gående å trekke opp kjolen over puppene utover kvelden, fordi den begynte å sige. Mulig hun ikke hadde riktig undertøy, men det så veldig slitsomt ut, og lite flatterende.
mereo Skrevet 8. september 2016 #17 Skrevet 8. september 2016 41 minutter siden, NumberSix skrev: Er i samme situasjon som TS, selv om det er et par år til jeg skal gifte meg. Har veldig stor byste, og har problemer med å finne bh'er som sitter bra, og stroppeløse bh'er kan jeg bare glemme. Så jeg kommer nok til å gå for en kjole med ermer. Var i et bryllup for noen år siden, hvor bruden har ganske store pupper, og hun hadde en stroppeløs kjole. Hun ble gående å trekke opp kjolen over puppene utover kvelden, fordi den begynte å sige. Mulig hun ikke hadde riktig undertøy, men det så veldig slitsomt ut, og lite flatterende. Høres ut som en kombinasjon av feil undertøy og dårlig tilpasset kjole. Synes ofte jeg ser mange stroppeløse som er dårlig tilpasset.
AnonymBruker Skrevet 8. september 2016 #18 Skrevet 8. september 2016 Har du stor byste, FOR ALL DEL ikke kjøp stroppløs kjole i brudebutikk og forvent at undertøysbutikken skal oppheve tyngdekraften. Stroppløse BH-er har minimalt med løfteevne, og kommer garantert til å bli ubehagelig å gå med en hel dag. Jeg jobber på undertøysbutikk med et svært godt utvalg, og vi har frustrerende ofte skuffede/sinte bruder som er misfornøyd med resultatet etter at de har blitt forespeilet gull og grønne skoger i brudebutikken. Favoritten er bruder med betydelig byste som engasjert forteller om den nylig innkjøpte drømmekjolen: stroppløs med åpen rygg. Dette fungerer OVERHODET IKKE for de som trenger støtte for bysten. Min anbefaling er absolutt å gå uten uten BH om du har mulighet til dette. Mange kjoler har så mye støtte at dette for de fleste er uproblematisk. Om det er mulig avhenger egentlig mer av fastheten og fasongen på bysten enn størrelsen direkte (selv om det selvfølgelig er en viss sammenheng). Da unngår du gnaging og ubehageligheter på dagen. Er det ikke mulig å gå uten BH anbefaler jeg tape. Ikke ferdiglagde taper (disse er som regel for små), men annen hudtape/sportstape. Vær kreativ og tape i lengre linjer slik at du får den støtten du trenger i tillegg til brudekjolen. Mener du likevel at du ønsker stroppløs BH under kjolen, kjøp denne FØR DU KJØPER brudekjolen. De fleste steder kan du henge av kjolen, og komme tilbake og prøve noen dager senere når du har fått kjøpt deg BH. Dette vil spare deg for MYE panikk. Brudekjole er en svær investering, og presset på å finne passende undertøy kan bli stort. Ikke en situasjon jeg unner noen. Så kan du kjøpe akkurat det bryllupsundertøyet du vil, som du kan ta på deg når kjolen skal av. (den prosessen er uansett som regel omstendelig, så om du må ta på noe undertøy blir detaljer) Anonymkode: 7a80f...ef5 2
*nordby* Skrevet 8. september 2016 #19 Skrevet 8. september 2016 2 timer siden, mereo skrev: Jeg synes ofte det ser sånn ut på oss/de med litt mer oventil. Synes kjolen din høres veldig pen ut Tusen takk mereo 😍😍😍
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå