AnonymBruker Skrevet 18. august 2016 #1 Del Skrevet 18. august 2016 Jeg har måttet finne meg i at noen venner på facebook har slettet meg, etter at jeg har postet negative statuser noen ganger. F.eks "Livet er kjipt" etc.. Dette fordi jeg er deprimert, lav selvfølelse og har litt behov for oppmerksomhet da jeg også er litt ensom. Da hjelper det ikke akkurat at folk sletter meg på facebook. Det gjør det bare verre. Og jeg har aldri skrevet noe negativt om enkeltpersoner. Hva om folk hadde kunnet sende meg en mld og f.eks si "håper at ting går bedre snart" osv.. Jeg hadde kanskje følt meg bedre. Hvis man poster noe positivt får man ofte likes, men bak skjermen sitter folk og tenker at jeg maler et bilde og skaper en realitet som ikke er tilfelle. At man bare later som man har det bra. Hvor er logikken i dette? Det er ikke ok å være verken positiv eller negativ på facebook. Alt er tydeligvis galt. Anonymkode: d898b...d73 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august 2016 #2 Del Skrevet 18. august 2016 Ikke skriv sånne ting på fb. Folk gidder ikke å ha sympati for noen som bare mener de kan skrive en status på fb, så skal folk komme springende å trøste. Det er faktisk bare flaut for deg. Anonymkode: 737fc...a32 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august 2016 #3 Del Skrevet 18. august 2016 Det kan virke litt desperat med slike negative statuser. Det skriker "spør meg om hva som er galt!". Folk reagerer ofte ikke positivt på dette, og kan overse det. Skjer det ofte blir det slitsomt. Man kan bli sliten av andres negativitet. Kanskje du hadde fått en annen respons om du hadde fortalt enkeltpersoner at du trenger noen å snakke med og litt bekreftelse på at noen bryr seg? Får du hjelp angående depresjonen din forresten? Anonymkode: 284c7...dae 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august 2016 #4 Del Skrevet 18. august 2016 Livet er kjipt Dette kan veldig lett tolkes som om du sutrer og at problemene dine er bagateller. Det kan også tolkes at du er oppmerksomhetssyk (attention whore). Dersom du trenger støtte, så er ikke dette en lurt måte å søke støtte på Anonymkode: a2dcc...457 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august 2016 #5 Del Skrevet 18. august 2016 Stadige syte og deppestatuser på Facebook synes jeg ikke hører hjemme der, kanskje en og annen gang, men ikke ofte. Sletter nok ikke noen med slike statuser, men skjuler de fra feeden min. Om du ønsker sympati og oppmuntring er det bedre at du lager deg en en gruppe som står deg nær som er de som får opp disse statusene. Da slipper du å eksponere deg for alle du har på Facebook, samtidig som du kan få støtte fra de som alltid vil bry seg om deg. Anonymkode: f83da...4c7 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ardwinna Skrevet 18. august 2016 #6 Del Skrevet 18. august 2016 (endret) Ja alt er galt på facebook. Jo flere venner man har der, jo mer er det som blir mislikt av noen, og jo større sjanse er det for at man blir slettet som venn av noen fjerne bekjente som ikke liker det man skriver. Noen liker ikke positive statuser, noen liker ikke negative statuser, noen liker ikke visdomsord på glorete bakgrunn, noen liker ikke sterke politiske meninger, osv osv. Bottom line: man kan ikke gjøre alle til lags, verken på facebook eller ellers i livet. Skriv det du føler for og drit i at noen sletter deg som venn. Hvis de ikke tåler å se det du skriver og velger å slette deg, er det nok uansett ikke "venner" du kommer til å savne så veldig hardt. Nære venner tåler mer enn som så. Som flere nevner: søk råd hos noen som faktisk bryr seg om deg istedet for å dele personlige ting med mer fjerne bekjente på facebook. Endret 18. august 2016 av Ardwinna 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august 2016 #7 Del Skrevet 18. august 2016 sytestatuser på FB ser jeg på som oppmerksomhetssyk. du kan skrive "hater livet mitt nå", å så fort noen skriver "men hva skjer??" så kommer kommentaren "vil ikke snakke om det her". nei men så for faen ikke skriv noe da -.- Anonymkode: d51ac...963 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2016 #8 Del Skrevet 20. august 2016 Har du noen du kan ringe i stedet for å skrive på Facebook når du har det vondt? Facebook kan brukes til mye bra, men det kan også forsterke den sinnstemningen du allerede er i, særlig om du sliter og føler deg oversett. Enig med Ardwinna over her: De som har slettet deg er nok ikke noen du vil savne. Nå vet vi jo heller ikke om du har svart sånn "vil ikke svare" når folk har spurt deg hva det er- eller om folk i det hele tatt har spurt deg, så synes ikke det er riktig å angripe deg for hvordan noen andre har svart.. Du gjør deg selv veldig sårbar når du deler den typen ting som du gjør, og det er ikke noe galt med åpenhet, men det virker jo ikke som denne åpenheten gjør noe godt for deg! Og da ville jeg ha begynt å bruke Facebook på en annen måte. Del morsomme artikler, interessante linker, skriv om et eller annet positivt- og beskytt deg selv! Plukk opp telefonen og ring noen! Om du ikke tør å ringe venner/bekjente, så ring en hjelpetelefon. Fortell i klartekst hva du har behov for. Og når ikke Facebookvenner gir deg det du har behov for, så trøst deg selv! Logg av om det gjør at du føler deg verre, og skift fokus! Til sist: Forsøk å ikke bry deg så mye om hva folk tenker. Og husk at du ikke kan gjøre alle til lags. Håper at du får det bedre! -Med de beste ønsker fra meg PS. Sjekk gjerne tråden: Hva har gjort deg glad i dag? eller opprett en tråd om hva du virkelig sliter med her, søk kontakt med andre brukere osv osv. Når du først er på nett, kan du gjerne rette fokus mot noe som kan komme til å gjøre deg godt. (Med fare for å høres formanende ut- skrevet i aller beste mening!) Anonymkode: 84bc8...900 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2016 #9 Del Skrevet 20. august 2016 Den 18.8.2016 at 23.20, AnonymBruker skrev: Jeg har måttet finne meg i at noen venner på facebook har slettet meg, etter at jeg har postet negative statuser noen ganger. F.eks "Livet er kjipt" etc.. Dette fordi jeg er deprimert, lav selvfølelse og har litt behov for oppmerksomhet da jeg også er litt ensom. Da hjelper det ikke akkurat at folk sletter meg på facebook. Det gjør det bare verre. Og jeg har aldri skrevet noe negativt om enkeltpersoner. Hva om folk hadde kunnet sende meg en mld og f.eks si "håper at ting går bedre snart" osv.. Jeg hadde kanskje følt meg bedre. Hvis man poster noe positivt får man ofte likes, men bak skjermen sitter folk og tenker at jeg maler et bilde og skaper en realitet som ikke er tilfelle. At man bare later som man har det bra. Hvor er logikken i dette? Det er ikke ok å være verken positiv eller negativ på facebook. Alt er tydeligvis galt. Anonymkode: d898b...d73 Livet foregår ikke på fb. Anonymkode: a7fdb...1f7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2016 #10 Del Skrevet 20. august 2016 Man blir forbanna lei av syting, spesielt i overdoser. Jeg synes at det også kan være flaut og overdrevet å kun lese masse positive statuser, men det er i det minste koselig. Vi er alle mennesker og vi alle sliter med ting. Jeg har stadig nok med mitt, da gidder jeg ikke få 5 deprimerte statuser i trynet hver eneste dag, da sletter jeg de heller. Du tenker at det går an for de å sende deg en melding istedenfor å overse eller slette deg. Et forslag; hva hvis DU tar kontakt og sier at du gjerne vil prate om det? Hvorfor skal alle komme løpende? Husk at nesten alle leser deppestatuser hver eneste dag, man blir drit lei. Anonymkode: 7501c...942 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august 2016 #11 Del Skrevet 21. august 2016 Folk blir aldri fornøyd uansett hva man gjør på facebook, men stadige statuser om hvor deprimert du er og hvor fælt du har det kan nok være noe andre synes er slitsomt og irriterende. Jeg synes også at det er litt mye forlangt å forvente at folk skal ta kontakt og lure på hva som er galt. Hva med å heller melde deg inn diverse grupper på facebook for det du sliter med? Det finnes flere ulike grupper. For eksempel er det angstgrupper og depresjonsgrupper osv. Disse er ofte lukket slik at ingen ser hva du skriver,og der kan man skrive og dele ting til folk som også sliter. Folk i slike grupper er stort sett veldig hjelpsomme og støttende. Jeg skriver aldri deppestatuser på profilen min,men jeg skriver endel i slike grupper og har hatt god nytte av det. For min del så tenker jeg på facebook som en litt overfladisk plass der folk gjerne ikke har ønske om å høre om problemer og vanskelige ting. I hvert fall ikke mye av det. Derfor er det bedre å ta slike ting andre steder og gjerne oppsøke profesjonell hjelp utenom om man virkelig sliter. Anonymkode: 139c1...c08 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august 2016 #12 Del Skrevet 21. august 2016 Å prøve å få oppmerksomhet ved å skrive en status på fb, uansett om den er negativ eller postiv, er forferdelig irriterende for de som leser. Vil du ha oppmerksomhet, må du sende en melding eller ringe til folk. Det føles drenerende å svare "Hva er galt?" på en slik status, og man blir lei av å lese slikt i lengden, det er derfor folk sletter deg. Anonymkode: 71fd3...de1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august 2016 #13 Del Skrevet 21. august 2016 Jeg har skjult et par stykker som er skikkelig bitre. Men det var ikke slik at de skrev at de var lei seg eller hadde det vondt. Men det var kona som var j***ig, og kollegaen som bare kunne dra til h******e, og alt var galt med alle andre. Jeg slettet han ikke, men fjernet han fra feeden. Slettet ei som drev og klagde på facebook og maste om at NÅ skulle hun slette seg. Hver dag. Jeg ble så lei at jeg bare slettet henne, så slapp jeg å få henne inn og ut av vennelisten om hun deaktiverte seg og aktiverte seg slik en annen bekjent av meg drev på med flere ganger i uken. Til slutt rakk jeg å fjerne han før han deaktiverte seg igjen. Disse var jeg ikke så nærme at jeg kunne tatt en telefon og spurt om de hadde det bra. Jeg snakket knapt med de når jeg kjente de, så jeg aner egentlig ikke hvorfor de la meg til i utgangspunktet. Anonymkode: 4a35d...346 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august 2016 #14 Del Skrevet 22. august 2016 Statuser som bare skriker etter oppmerksomhet er utrolig irriterende. Når jeg leser statuser som "Sååå sliten" eller "Au au!" uten noen som helst kontekst eller forklaring, kjenner jeg nærmest livskraften sive ut av meg. TS: Gjør deg selv (og andre) en tjeneste og søk oppmerksomhet det du faktisk kan få den, og i tillegg den riktige typen oppmerksomhet. Som noen nevnte, finnes det grupper på Facebook. Eller kontakt enkeltpersoner direkte. Slik du holder på nå, spenner du bare bein på deg selv og forsterker følelsen av at du er alene og at ingen bryr seg. Lykke til Anonymkode: fcbb7...3ca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå