Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Far vil gjerne ta med baby i tømmerrenna, Nilen, i Kristiansand Dyrepark. Det viser seg at det ikke er noen aldersgrense på den. Det står både på nett + de ansatte sier dette. 

Jeg så en baby i bæresele som tok den med sin familie. 

Jeg ønsker ikke at baby skal ta den. Jeg er engstelig for at hun sjal bli skikkelig redd. Far på sin side sier at den umulig kan være skumlere for henne en når han leker fly med henne hjemme i stua. 

Hva tenker dere? Ville dere tatt med baby? Hvorfor/hvorfor ikke? 

😊

Anonymkode: 6235a...877

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei aldri! Hva får en baby ut av det?? 

• Liker 20
Skrevet

Nei nei nei nei nei. Baby får ingenting ut av det så da ser jeg virkelig ingen grunn!

• Liker 5
Skrevet

Nei, aldri om jeg hadde tatt en baby med på det! Kunne nesten ikke tatt min 5 år gamle sønn med engang. ( nå er jeg gjerne i overkant pysete da, men... Nei.) Og ja, hva får en baby utav det?

Skrevet

Nei, fy faen. Hva i alle dager skal det være godt for? Hadde sagt blankt nei og spent babyen godt fast i meg sjæl. Folk ass. 

• Liker 3
Skrevet

Om barnefaren ikke vet forskjellen på å leke fly hjemme i kjente omgivelser og sette seg i en vannsprutende tømmerrenne man selv ikke styrer, så ville jeg seriøst ikke latt han holde ungen før ungen selv kunne snakke.

• Liker 16
Gjest TrailerEnka
Skrevet

Nei huff, hvorfor iallverden skal hun ta den. Hva slags glede har hun av det a.  Hadde ikke tillat min baby i en karusell av noe slag. 

Gjest Becky48
Skrevet

Hadde aldri skjedd her i hus.

Hvorfor i all verden skal han ta med babyen opp i tømmerrenna? Babyen får jo ingenting ut av det.

Skrevet

Fy faen! Håper inderlig dette er kødd.. Ellers burde dere seriøst ikke hatt barn, Idioti, uansvarlig og direkte skadelig vil jeg si!!!!!

Anonymkode: 9b206...fab

• Liker 6
Gjest HappyWaffle
Skrevet

men i alle dager hva feiler mannen?? man tar da ikke med en baby på noe sånt vel :sjokkbla:

Gjest marie_82
Skrevet

Aldri. Babyen blir livredd da de har reflekser som å slå ut med armer når de føler at de faller. For en idiot av en mann som ikke heller tenker på å skåne og beskytte babyen sin. 

Skrevet

Får komme med en liten motvekt til de andre her, da.  Babyen får selvfølgelig ingenting ut av å være med på noe slikt, men dersom foreldrene gjerne vil dra på den, ikke har noen andre til å passe på babyen og babyen ikke blir redd, så er det ikke noe galt i å ta den med.

• Liker 5
Skrevet

Kan han ikke ta med en bamse hvis han er så redd for å ta den alene? Faren altså, babyen har selvfølgelig ikke noe der å gjøre.

• Liker 8
Skrevet
19 minutter siden, Kara W skrev:

Får komme med en liten motvekt til de andre her, da.  Babyen får selvfølgelig ingenting ut av å være med på noe slikt, men dersom foreldrene gjerne vil dra på den, ikke har noen andre til å passe på babyen og babyen ikke blir redd, så er det ikke noe galt i å ta den med.

Om de ikke har noen til å passe babyen så holder de seg unna selv. Å bli foreldre handler om å sette barnas behov foran egne, spesielt når det gjelder noe så totalt unødvendig som en tur i en tømmerrenne, med fall, støt og potensielt en munnfull skittent vann. I verste fall skjer det noe galt med tømmerrennen mens de er oppi. Det er ikke risikofritt. 

Anonymkode: fc552...cfd

• Liker 14
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om de ikke har noen til å passe babyen så holder de seg unna selv. Å bli foreldre handler om å sette barnas behov foran egne, spesielt når det gjelder noe så totalt unødvendig som en tur i en tømmerrenne, med fall, støt og potensielt en munnfull skittent vann. I verste fall skjer det noe galt med tømmerrennen mens de er oppi. Det er ikke risikofritt. 

Anonymkode: fc552...cfd

Selvfølgelig er det ikke risikofritt, men det er det ikke å kjøre bil heller.  Man skal jobbe hardt for å få noe vann inn i munnen på en baby i bæresjal.

Nå mener jeg at ettersom mor ikke ønsker at babyen skal ta tømmerrenna, så er det bare for henne å bli igjen på bakken, ev at de tar den på skift.  Det er ikke noe galt i å følge magefølelsen sin i slike situasjoner, og det er neppe anbefalt  å ta med babyer på slikt, men fult så ille som de fleste her skal ha det til er det heller ikke.

• Liker 7
Skrevet

Babyen er 3 mnd gammel.  Selvfølgelig er det ikke greit å ta et så lite barn med i renna!  Det er jo ikke lov å ha løs "bagasje" med heller, så reagerer på at en baby får lov 🤔

Anonymkode: 43a71...1a3

• Liker 4
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Babyen er 3 mnd gammel. Selfølgelig er det ikke greit å ta et så lite barn med i renna!  Det er jo ikke lov å ha løs "bagasje" med heller, så reagerer på at en baby får lov 🤔

Anonymkode: 43a71...1a3

Dette! Man kan jo bli litt slengt hit og dit som voksen i sånne opplegg, overraskelser kommer raskt og brått på, helt uforberedt, uff..ser for meg sleng og shaken syndrom.. Ville personlig uansett aldri utsatt en baby for dette! For meg hadde det vært barnemishandling! 

• Liker 6
Gjest SuperSonic
Skrevet

Håper de ansatte nekter å la babyen være med. Greit nok at det er "ingen aldersgrense", men det får da være måte på. 

Skrevet

Herlighet, hva tenker mannen din at babyen skal få ut av dette? Her hadde jeg satt foten temmelig kraftig ned! En tømmerrenne inneholder jo både bratte fall ned og skarpe svinger. Det er ingenting for en baby! 

• Liker 1
Skrevet (endret)

Skoleelev brakk ribben da båten krasjet i kanten og slo hull i

Det er ikke farefritt å bruke tømmerrenna. Jeg har lest litt om aldersgrenser. Det står at grensen for å kjøre alene, er 10 år. Under 10 år må barn ha følge. Det er vel ingen ansvarlige i dyreparken som i sin villeste fantasi har regnet med at noen har med babyer i tømmerrenna! Jeg må si jeg synes allikevel det er merkelig at de ikke har satt en nedre aldersgrense.

Endret av Arabella
  • Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...