Gå til innhold

MObil i utladnet m/ utenlandsk simkort

Anbefalte innlegg

Gjest Butterflygirl
Skrevet

Vet noen om mobiltlf vi kjøper her kan tas med til utlandet og bruke simkort der fra? Eller går ikke det, siden mobiltlf som er solgt i europa er tilpasset.

Videoannonse
Annonse
Gjest Kaffegjesten
Skrevet

Utlandet er det alle andre land enn Europa? I Japan bruker de ikke simkort det hele tatt, Afrika har jeg ikke peiling på og i USA er det vel endel nett hvor det begynner å bli vanlig med like telefoner som i Europa - altså med simkort. I USA kan du bruke mange steder telefonen din hjemmefra også, 1800-nett bygges rundt om. Riktignok har jo de fleste nyere telefoner triple-band. Er ikke helt sikker, men tror 1800 skal bli ny standard der.

Butterflygirl :

Eller går ikke det, siden mobiltlf som er solgt i europa er tilpasset.
Tilpasset hva da?

Det du egentlig spør om er vel om du kan kjøpe et abonnement i et annet land og bruke et simkort fra dette landet i din europeiske mobiltelefon. Har sett i USA,Canada og i Europa at du får kontantkortabb. svært billig der også, gjerne med telefon så hvorfor absolutt ta med din egen herfra? Ofte i utlandet kan du kun kjøpe kontantkortabb. pga usikkerhet med betaling osv. Ofte så må du ha fast adresse e lign for å få lov å kjøpe et abonnement i andre land - og dette er likt det utlendinger møter når de kommer til Norge.

Gjest Butterfly ik logget
Skrevet

ja, altså jeg tenker på kontantkort i asia. Tenkte å ta med mobilen på ferie i jul. Men vil ikke bruke mitt simkort der borte. blir litt for dyrt. så jeg tenkte å kjøpe et kontantkort der som jeg kan bruke den tida jeg skal være der. går det an? eller må jeg kjøpe en mobil der borte?

Gjest Kaffegjesten
Skrevet

Ikke erfaring med Asia utover Japan. Der må du kjøpe ny mobil

Skrevet
ja, altså jeg tenker på kontantkort i asia. Tenkte å ta med mobilen på ferie i jul. Men vil ikke bruke mitt simkort der borte. blir litt for dyrt. så jeg tenkte å kjøpe et kontantkort der som jeg kan bruke den tida jeg skal være der. går det an? eller må jeg kjøpe en mobil der borte?

Jeg var i Thailand i 2002 - og da kjøpte jeg kontantkort der som jeg brukte i min norske mobil - en helt vanlig Nokia 3310 el. 3330... så det går kanskje nå også, siden det gikk den gangen, mener jeg...

Skrevet

Hvis du sim-kortet ditt er låst til telefonen, så kan du kun bruke ditt sim-kort i den.

Gjest Anonymous
Skrevet

Har forsøkt dette med hell i Tyrkia. Fikk pakke med SIM-kort, nytt nummer og kontantkort. Måtte ha med legitimasjon (pass) for å få ordnet det, men det var helt problemfritt.

Gjest Butterflygirl ik logget
Skrevet

Ja, da får jeg prøve det. Nei, moblien er ikke låst til noen operatør. Tenkte at det var mer rimelig å bruke kontantkort fra det landet jeg skal til istedenfor å ringe med simkortet fra norge. Det blir jo 50 kr for 1 min!

:ler:

Takk alle sammen!

Skrevet

Jeg er i Asia og bruker kontantkort, og det funker fint.

Husk bare på å sjekke om telefonen er låst til en operatør (selv om den ikke skal være det) - min hadde bindingstid på et år, men den ble visst ikke automatisk opphevet, og da jeg kom ned hit var det et sabla styr med telenor hjemme for å få koden til å oppheve sperringen.

Gjest Butterflygirl
Skrevet

Kan jeg få spørre hvor i asia du er? Jeg vet jeg ikke har binding på mobilen for den kjøpte jeg nettopp over nettet. Uten binding.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...